plaatsen dak en kofferdeksel
plaatsen dak en kofferdeksel
Kan iemand mij eens uitleggen hoe je in de juiste volgorde een nieuw dak (binnensluitersysteem kan ik plaatsen) met nieuw kofferdeksel plaatst op een nieuwe koets en wat ik daar allemaal juist voor nodig heb. Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
-
- Veelvuldig poster
dakje zit bij de achterklep vast met twee boutjes in platte plaatjes die je in de beugeltjes achter steekt. deze platte plaatjes hebben aan de bovenkant een inkeping waar je hoedenplank in valt (als je die hebt). achteraan in het midden van je dakje zit een metalen lipje wat je in een gleufje steekt midden op de achterste dwarsbalkje van je koets (dat doe je eerst, dan de twee boutjes erin draaien). aan je dakje schuif je een metalen strip, hierin schuif je je achterklep. eventueel kan je de platte plaatjes wat hoger vastzetten om je achterklep goed in het slot te laten vallen. dakje halverwege op de twee metalen lippen op je koets schuiven, voor dichtmaken en dan achter twee parkers met twee speciale ringen door je dakje in de koets schroeven, de gaatjes hiervoor zullen er al zitten. hierop klik je de flexibele stripjes om je opgerolde dak vast te zetten.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Supercees heeft er blijkbaar zin in
, hoedenplank ga ik niet plaatsen, ga er deze week dan eens aan beginnen, heb al nieuwe rubbers in de nieuwe achterklep gestoken en het inox rekje al gemonteerd, nu eens goed ontvetten en dan dan identificatieplaatjes hangen, moet dan enkel slot en steun om open te zetten nog monteren. Bart

Heb een probleempje, ik kan dat lipje in dat gleufje steken in de achterste dwarsbalk, maar dan komen de gaatjes van de dwarsbalk van het dak zelf niet overeen met de gaatjes in de beugeltjes op de koets. Het scheelt niet zo veel maar als ik die gaatjes vlot laat overaankomen schuift dat lipje uit het gleufje. Wat doe ik nu best -> gaatjes verder uitdremelen? Dat lipje moet alleszins in dat gleufje denk ik he? Bart.