carburateur en remmenreiniger
carburateur en remmenreiniger
Als ik mijn carburateur schoonmaak met remmenreiniger tijdens het lopen van de motor dan valt de motor bijna stil of zelfs helemaal uit.
Volgens wat ik hier op het forum lees zou hij als hij valse lucht lekt toch juist vlugger moeten gaan lopen?
Wie kan mij de oorzaak daarvan uitleggen?
Mvg Geert-jan
Volgens wat ik hier op het forum lees zou hij als hij valse lucht lekt toch juist vlugger moeten gaan lopen?
Wie kan mij de oorzaak daarvan uitleggen?
Mvg Geert-jan
Laatst gewijzigd door gradje op wo 28 mar, 2012 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
dus de carb zuigt de remmenreiniger op een bepaalde plaats op, daardoor krijg je dus een verkeerd mengsel?
Ik moet erook bij zeggen dat bij lagere toeren en half gas hij slechter oppakt,klein beetje bokkig zeg maar. bij volgas is er niks aan de hand.
Waar zou een plek kunnen zijn dat hij kan lekken, als ik aan de voorkant spuit (vulpijp kant) merk je daar het meest dat ie af wil slaan.
groetjes Geert-Jan
Ik moet erook bij zeggen dat bij lagere toeren en half gas hij slechter oppakt,klein beetje bokkig zeg maar. bij volgas is er niks aan de hand.
Waar zou een plek kunnen zijn dat hij kan lekken, als ik aan de voorkant spuit (vulpijp kant) merk je daar het meest dat ie af wil slaan.
groetjes Geert-Jan
waarschijnlijk lekt hij bij dat gaatje onderin je spruitstuk!
dat hoort dus
MAAR!!!!! waarom maak jij met draaiende motor je carb schoon
dat kan je veel veiliger doen als hij koud en uit is!

dat hoort dus
MAAR!!!!! waarom maak jij met draaiende motor je carb schoon
dat kan je veel veiliger doen als hij koud en uit is!
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Dat gaatje zit toch meer aan de achterkant helemaal onderin bij het spruitstuk.(daar waar teveel aan benzine ook uitkomt).
Waar hij reageert is aan de voorkant bij de vulpijp in de buurt.
Ik wilde zowiezo weten of de carb valse lucht lekte omdat hij bij optrekken met lagere toeren wat minder lekker loopt. Hij houd een beetje in als het ware.
Hij was wat smerig dus als je em met lopende motor wat inspuit kun je em toch gelijk wat schoonborstelen en merk je gelijk ofdat ie valse lucht zou lekken. Dat was het idee erachter.
Alleen mijn vraag was nu meestal lees je hier op het forum dat ie juist harder gaat lopen, bij mij slaat ie af..
Jij denk nu dat dat komt alleen door het gaatje in het spruitstuk?
Waar hij reageert is aan de voorkant bij de vulpijp in de buurt.
Ik wilde zowiezo weten of de carb valse lucht lekte omdat hij bij optrekken met lagere toeren wat minder lekker loopt. Hij houd een beetje in als het ware.
Hij was wat smerig dus als je em met lopende motor wat inspuit kun je em toch gelijk wat schoonborstelen en merk je gelijk ofdat ie valse lucht zou lekken. Dat was het idee erachter.
Alleen mijn vraag was nu meestal lees je hier op het forum dat ie juist harder gaat lopen, bij mij slaat ie af..
Jij denk nu dat dat komt alleen door het gaatje in het spruitstuk?
Nee idd de binnekant krijg je er ook nie schoon mee, de buitenkant was vettig vandaar.
Stationair toerental staat goed , voor me gevoel zelf iets te hoog.
Bij gas geven tot de eerste stap heeft hij dat euvel, vanaf de tweede trap gaat ie er juist als een speer vandoor. Hebben jullie dan een idee waar ik het beste kan gaan zoeken.
Los halen heb ik zo gedaan, maar gericht lijkt me beter.
alvast bedankt.
Stationair toerental staat goed , voor me gevoel zelf iets te hoog.
Bij gas geven tot de eerste stap heeft hij dat euvel, vanaf de tweede trap gaat ie er juist als een speer vandoor. Hebben jullie dan een idee waar ik het beste kan gaan zoeken.
Los halen heb ik zo gedaan, maar gericht lijkt me beter.
alvast bedankt.
hij zal altijd wel wat valse lucht trekken
de jongste originele carb is ook al weer 24 jaar oud dus......
maar dat hij uitslaat is wel een beetje vreemd
trek hem er morgen eens helemaal af
maak alle sproeiers en kanalen goed schoon
eerst met wd40 en perslucht
dan pas met remreiniger
als je hem van buiten nog schoner wilt hebben doe dat dan eerst dan komt die troep tenminste al niet meer in je carb
als hij bij de tweede trap wel goed trekt zou ik het in de primaire sproeier zoeken
en ik zou me nog niet vast grijpen aan het feit dat hij afslaat van remreiniger
de jongste originele carb is ook al weer 24 jaar oud dus......
maar dat hij uitslaat is wel een beetje vreemd
trek hem er morgen eens helemaal af
maak alle sproeiers en kanalen goed schoon
eerst met wd40 en perslucht
dan pas met remreiniger
als je hem van buiten nog schoner wilt hebben doe dat dan eerst dan komt die troep tenminste al niet meer in je carb
als hij bij de tweede trap wel goed trekt zou ik het in de primaire sproeier zoeken
en ik zou me nog niet vast grijpen aan het feit dat hij afslaat van remreiniger
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
AZL bedoelde het pijpje van de acceleratiepompsproeier. Dat wordt ook injector genoemd. Afgezien daarvan: Wat je meemaakt als je met remmenreiniger sproeit, is volgens mij het opwekken van een te rijk mengsel. Valse lucht kun je vergeten, aangezien hij op de tweede trap "als een speer" gaat en je niets te melden hebt over pingelen. Je moet het echt in je stationaire systeem en de eerste trap zoeken. Effe de stationaire sproeier schoonmaken, vlotterhoogte controleren en dan stationair volgens het boekje afstellen, dus niet in het wilde weg de aanslagschroef indraaien.
oke bedankt voor de informatie , vandaag met de eend bezig geweest. kwam er ook achter dat een bout van de carb op het spruitsuk niet helemaal vast zat. Aangedraaid , scheelder zeker wat maar nog niet optimaal.
Ik zal nu de carb van binnen schoonmaken en opnieuw afstellen. En dan gelijk twee van die dunne papiere pakingen erbij leggen. Maar dat moet ik nog halen. want ik verdenk toch die voetpakking
Ik zal nu de carb van binnen schoonmaken en opnieuw afstellen. En dan gelijk twee van die dunne papiere pakingen erbij leggen. Maar dat moet ik nog halen. want ik verdenk toch die voetpakking