carburateur en remmenreiniger

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

carburateur en remmenreiniger

Bericht door gradje » wo 28 mar, 2012 21:27

Als ik mijn carburateur schoonmaak met remmenreiniger tijdens het lopen van de motor dan valt de motor bijna stil of zelfs helemaal uit.

Volgens wat ik hier op het forum lees zou hij als hij valse lucht lekt toch juist vlugger moeten gaan lopen?

Wie kan mij de oorzaak daarvan uitleggen?

Mvg Geert-jan
Laatst gewijzigd door gradje op wo 28 mar, 2012 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » wo 28 mar, 2012 21:56

Teveel brandstof en te weinig lucht misschien?

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

Bericht door gradje » wo 28 mar, 2012 22:13

dus de carb zuigt de remmenreiniger op een bepaalde plaats op, daardoor krijg je dus een verkeerd mengsel?

Ik moet erook bij zeggen dat bij lagere toeren en half gas hij slechter oppakt,klein beetje bokkig zeg maar. bij volgas is er niks aan de hand.

Waar zou een plek kunnen zijn dat hij kan lekken, als ik aan de voorkant spuit (vulpijp kant) merk je daar het meest dat ie af wil slaan.

groetjes Geert-Jan

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » do 29 mar, 2012 20:42

waarschijnlijk lekt hij bij dat gaatje onderin je spruitstuk! :twisted:

dat hoort dus

MAAR!!!!! waarom maak jij met draaiende motor je carb schoon
dat kan je veel veiliger doen als hij koud en uit is!
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

Bericht door gradje » do 29 mar, 2012 22:54

Dat gaatje zit toch meer aan de achterkant helemaal onderin bij het spruitstuk.(daar waar teveel aan benzine ook uitkomt).
Waar hij reageert is aan de voorkant bij de vulpijp in de buurt.

Ik wilde zowiezo weten of de carb valse lucht lekte omdat hij bij optrekken met lagere toeren wat minder lekker loopt. Hij houd een beetje in als het ware.

Hij was wat smerig dus als je em met lopende motor wat inspuit kun je em toch gelijk wat schoonborstelen en merk je gelijk ofdat ie valse lucht zou lekken. Dat was het idee erachter.

Alleen mijn vraag was nu meestal lees je hier op het forum dat ie juist harder gaat lopen, bij mij slaat ie af..

Jij denk nu dat dat komt alleen door het gaatje in het spruitstuk?

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 30 mar, 2012 08:34

Inhouden bij optrekken met lage toeren? Dat is vaak een kwestie van foute afstelling van het stationair toerental. Staat je gasklepaanslagschroef ver ingedraaid?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 30 mar, 2012 09:05

Wat je vertelt klinkt niet als valse lucht maar meer als een foute afstelling.
Als je de carb wil reinigen zou ik de sproeiers eruit halen en doorblazen.
Bij draaiende motor remmenreiniger spuiten heeft mi niet echt veel zin....

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

Bericht door gradje » vr 30 mar, 2012 17:51

Nee idd de binnekant krijg je er ook nie schoon mee, de buitenkant was vettig vandaar.
Stationair toerental staat goed , voor me gevoel zelf iets te hoog.

Bij gas geven tot de eerste stap heeft hij dat euvel, vanaf de tweede trap gaat ie er juist als een speer vandoor. Hebben jullie dan een idee waar ik het beste kan gaan zoeken.

Los halen heb ik zo gedaan, maar gericht lijkt me beter.

alvast bedankt.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 30 mar, 2012 18:27

is je injectie sproeiertje ok?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

Bericht door gradje » vr 30 mar, 2012 19:20

Waar kan ik die vinden, ik heb wel een afbeelding van de carb met benamingen. Maar daar staat hij niet tussen.

mengluchtsproeier primaire trap bedoel je die miss?

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

Bericht door gradje » vr 30 mar, 2012 21:31

Ik zit er zo nog es over na te denken, maar hij moet ergens valse lucht lekken. Hij reageert op de remmenreiniger.
Als hij dicht zou zijn zou je geen verschil moeten merken. En nogmaals ik spuit niet op het gaatje in et spruitstuk.

Morgen toch maars wat tijd in steken

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » vr 30 mar, 2012 22:53

hij zal altijd wel wat valse lucht trekken
de jongste originele carb is ook al weer 24 jaar oud dus......

maar dat hij uitslaat is wel een beetje vreemd
trek hem er morgen eens helemaal af
maak alle sproeiers en kanalen goed schoon
eerst met wd40 en perslucht
dan pas met remreiniger
als je hem van buiten nog schoner wilt hebben doe dat dan eerst dan komt die troep tenminste al niet meer in je carb

als hij bij de tweede trap wel goed trekt zou ik het in de primaire sproeier zoeken
en ik zou me nog niet vast grijpen aan het feit dat hij afslaat van remreiniger
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 31 mar, 2012 14:52

AZL bedoelde het pijpje van de acceleratiepompsproeier. Dat wordt ook injector genoemd. Afgezien daarvan: Wat je meemaakt als je met remmenreiniger sproeit, is volgens mij het opwekken van een te rijk mengsel. Valse lucht kun je vergeten, aangezien hij op de tweede trap "als een speer" gaat en je niets te melden hebt over pingelen. Je moet het echt in je stationaire systeem en de eerste trap zoeken. Effe de stationaire sproeier schoonmaken, vlotterhoogte controleren en dan stationair volgens het boekje afstellen, dus niet in het wilde weg de aanslagschroef indraaien.

Gebruikersavatar
gradje
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 20:47
Locatie: Gennep

Bericht door gradje » za 31 mar, 2012 17:13

oke bedankt voor de informatie , vandaag met de eend bezig geweest. kwam er ook achter dat een bout van de carb op het spruitsuk niet helemaal vast zat. Aangedraaid , scheelder zeker wat maar nog niet optimaal.

Ik zal nu de carb van binnen schoonmaken en opnieuw afstellen. En dan gelijk twee van die dunne papiere pakingen erbij leggen. Maar dat moet ik nog halen. want ik verdenk toch die voetpakking

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 31 mar, 2012 19:42

Als ik jou was zou ik eerst eens de adviezen opvolgen die allemaal al genoemd zijn.

Ik denk ook echt dat je daar het probleem moet zoeken!!

Plaats reactie