"Strak maken" koets
"Strak maken" koets
Hoe en waarmee kan ik de koets van mijn AZU strak maken, zodat deze mooi egaal gespoten kan worden??
En verder: Ik heb een gebruikte voorbumper, die ik graag zou willen overspuiten, maar er zijn wat stukjes uit de bestaande laklaag.
Als ik nu over spuit ( met een spuitbus) krijg ik de lak niet mooi, en ik vind het onzin om de bestaande laklaag helemaal weg te schuren.
Hoe los ik dat op?
En verder: Ik heb een gebruikte voorbumper, die ik graag zou willen overspuiten, maar er zijn wat stukjes uit de bestaande laklaag.
Als ik nu over spuit ( met een spuitbus) krijg ik de lak niet mooi, en ik vind het onzin om de bestaande laklaag helemaal weg te schuren.
Hoe los ik dat op?
-
- Heavy user
Ja oke, is dit voor de bumper ? of voor de hele koets?deusjevo schreef:http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 400ml.html
Op zich goed merk dat Motip.
En moet ik dat erop spuiten en dan weer schuren?
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik zou eerder voor Duplicolor (van Motip) gaan. Bussen kosten bijna net zoveel, maar spuiten zoveel beter. Lees meer druk en betere spuitmond.
Met een dergelijke filler heb ik ooit wat onevenheid uit een spatbord gekregen, maar dat houdt in meerder malen spuiten en schuren. Niet even in 1 tot 3 laagjes.
Met een dergelijke filler heb ik ooit wat onevenheid uit een spatbord gekregen, maar dat houdt in meerder malen spuiten en schuren. Niet even in 1 tot 3 laagjes.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
met yannick eens. ga bij de spuiter te raden wat hij straks gaat gebruiken voor product en wat hij je aanraad voor het voorwerk. zou zonde zijn als je spuitwerk (a 2000e?) niet mooi wordt omdat je net toevallig de pech heb het verkeerde product gebruikt te hebben.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Las Expert
- Contacteer:
er gaat een hele voorbewerking voorbij om de auto daat werkelijk mooi in de lak te krijgen!.
Als je slim bent ga je eens naar een autospuitbedrijf en laat je daar eens goed informeren.
Gebruik geen spuitbussen! krijg je spijt van. Mijn azu is hier en daar wat door vulprimer geschuurd en daarna met een spuitbusje bij gespoten en toen in de kleur gespoten, nu zie je je op die plekken kleine roest wurmen!
Als je slim bent ga je eens naar een autospuitbedrijf en laat je daar eens goed informeren.
Gebruik geen spuitbussen! krijg je spijt van. Mijn azu is hier en daar wat door vulprimer geschuurd en daarna met een spuitbusje bij gespoten en toen in de kleur gespoten, nu zie je je op die plekken kleine roest wurmen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
De spuitbussen gebruik ik alleen voor bumper e.d. die wil ik zelf doen, de rest bij de spuiter.dyane_maniac schreef:met yannick eens. ga bij de spuiter te raden wat hij straks gaat gebruiken voor product en wat hij je aanraad voor het voorwerk. zou zonde zijn als je spuitwerk (a 2000e?) niet mooi wordt omdat je net toevallig de pech heb het verkeerde product gebruikt te hebben.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Voor je bumper voldoet deze filler prima, je moet inderdaad weers schuren en dan in de primer of nogmaals in de filler.Geert schreef:Ja oke, is dit voor de bumper ? of voor de hele koets?
En moet ik dat erop spuiten en dan weer schuren?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green