Opknappen 2cv ak400
Opknappen 2cv ak400
Goedendag mede eend liefhebbers.
Ik ben Steef 54 jaar en begin aan mijn 1e opknapper een 2cv ak400 van 1970, hij staat nog op frans kenteken en er mankeert een hele hoop aan.
Ik weet nog niet hoe ik hier foto's moet plaatsen, maar ik heb inmiddels de koets van het chassi gescheiden.
Ik ben van plan het chassis kaal te maken en van daaraf met nieuw of goed spul weer op te bouwen.
In de koets zit geen bodem meer, maar dat komt later.
Groet Steef
Ik ben Steef 54 jaar en begin aan mijn 1e opknapper een 2cv ak400 van 1970, hij staat nog op frans kenteken en er mankeert een hele hoop aan.
Ik weet nog niet hoe ik hier foto's moet plaatsen, maar ik heb inmiddels de koets van het chassi gescheiden.
Ik ben van plan het chassis kaal te maken en van daaraf met nieuw of goed spul weer op te bouwen.
In de koets zit geen bodem meer, maar dat komt later.
Groet Steef
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
foto,s
Oke, hier zijn de eerste foto's van mijn aanwinst.
Groet Steef
http://www.mijnalbum.nl/Album=KEBSLZGY
Groet Steef
http://www.mijnalbum.nl/Album=KEBSLZGY
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.
lekker bezig geweest
Vandaag lekker bezig geweest met het uit elkaar halen van de Ak400
Alles zit knap vast, dus met de slijptol maar e.a los gemaakt.
Inmiddels is de koets eraf en dat viel tegen, er bleek een plaat overheen te zijn gepopnageld, er onder zat niets, ook het chassis is hier en daar getroffen door wat roest. ook de dorpels zijn verrot, er moet aardeg wat aan gebeuren, ik heb er wat foto´s van gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=KEBSLZGY
Groet Steef
Alles zit knap vast, dus met de slijptol maar e.a los gemaakt.
Inmiddels is de koets eraf en dat viel tegen, er bleek een plaat overheen te zijn gepopnageld, er onder zat niets, ook het chassis is hier en daar getroffen door wat roest. ook de dorpels zijn verrot, er moet aardeg wat aan gebeuren, ik heb er wat foto´s van gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=KEBSLZGY
Groet Steef
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Re: lekker bezig geweest
ik zou hier eerst eens goed naar kijken. de plaat die op je chassis ligt en waar de roestgaten zitten wat openbuigen, dan kan je de binnenkant inspecteren.steef schreef: ook het chassis is hier en daar getroffen door wat roest.
bij mij bleek de boel eronder volledig weggerot, dat chassis kon ik weggooien. de gaten in de bovenplaat van het chassis waren wel iets groter:

2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
lekker bezig
Vandaag weer aan de gang gegaan en nu tegen wat problemen aan gelopen, bijv wie heeft er veerpotten die met sleutel 50 moeten worden los gemaakt, het is trouwens wel gelukt, maar ik vindt dit nergens terug iedereen gebruikt sleutel 46, wie weet hier iets over?
1veerpot is gedeukt en heb ik opengemaakt nu bleek die kurkenrand kapot te zijn, weet iemand wat daar de funktie van is?
verder weer wat foto,s gemaakt
http://www.mijnalbum.nl/Album=KEBSLZGY
Groet Steef
1veerpot is gedeukt en heb ik opengemaakt nu bleek die kurkenrand kapot te zijn, weet iemand wat daar de funktie van is?
verder weer wat foto,s gemaakt
http://www.mijnalbum.nl/Album=KEBSLZGY
Groet Steef
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.
Die kurkrand is een soort vertraging "weerstand". Is wel belangrijk bij het systeem.
Die schotels met die kurkrand zijn nog wel te krijgen , maar ik zou Tom Schulte toch eens vragen naar veerpotten.
Enige tijd geleden zat hij nog in z'n maag met een paar AK400 veerpotten.
En anders bestel je ze bij:
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR12107/
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR12321/
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR12101/
Sleutel 50 is normale maat voor AK 400 en AMI veerpotten.
Oh en : je hebt die bouten wel zo los met een waterpomptang, maar je moet ze ook weer vastzetten. Dus bestel ook even zo'n sleuetel 50 !!
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR20079/
AK 400 heeft een grotere diameter veerpot dan een gewone 2CV of AZU !
Die schotels met die kurkrand zijn nog wel te krijgen , maar ik zou Tom Schulte toch eens vragen naar veerpotten.
Enige tijd geleden zat hij nog in z'n maag met een paar AK400 veerpotten.
En anders bestel je ze bij:
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR12107/
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR12321/
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR12101/
Sleutel 50 is normale maat voor AK 400 en AMI veerpotten.
Oh en : je hebt die bouten wel zo los met een waterpomptang, maar je moet ze ook weer vastzetten. Dus bestel ook even zo'n sleuetel 50 !!
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR20079/
AK 400 heeft een grotere diameter veerpot dan een gewone 2CV of AZU !