monteren achterspatborden

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

monteren achterspatborden

Bericht door Roel l'Hiver » vr 6 apr, 2012 19:10

Hoi,

ik ben vanmiddag een tijd aan het 'knoeien' geweest om de achterspatborden te monteren. Dat lukte niet erg....

Het gaat vooral om de 3 schroeven die van binnen van boven gemonteerd moeten worden. Ik heb nieuwe clips, nieuwe rubbers en nieuwe schroeven. Ik krijg het spatbord wel op de plek maar de sierstrip schiet er telkens tussen uit. Als ik de boel aandraai, dan nog kan ik de sierstrip er zonder veel moeite tussen weg halen.

Afbeelding

Ik ben ook een beetje de volgorde kwijt, volgens mij moet de rubber ring tussen spatbord en koets, toch?

Wie wil/kan me vertellen hoe ik de spatborden monteer en waar de rubber ringen horen?

Alvast dank!
Roel
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » vr 6 apr, 2012 22:40

Hoi Roel,
Nee die rubber ring hoort OP het binnenscherm. Voor het gemak schroef je de 3 schroeven iets vast vanaf de binnenkant, dan schuif je de strip er tussen en dan draai je de boel vast. Als laatste druk je dat klemmetje vanaf de onderkant van de koets op het scherm vast.
Ik weet niet hoe bij jou de boutjes in de stijl bij de achterdeur zijn maar die van mij heb ik vervangen en de stijl doorgeboord en aan de binnenkant met een moertje vastgezet. Ook heb ik voordat ik de schermen heb gemonteerd ze goed in de tctyl / bytak gezet ook de binnenschermen aan de wielzijde. Dat scheelt in de toekomst ellende...

succes.
met eendige groeten,

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 6 apr, 2012 23:27

Als je die rubbertjes goed zet, valt die strip er ook niet meer uit.

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » za 7 apr, 2012 10:54

Hoi,

gedaan vanmorgen, dat leek in eerste instantie goed. Maar helaas, ik heb alles vast, strip er tussen. Zie dat ie nog iets uitsteekt, druk er tegen aan en de strip springt er weer tussen uit. Ik krijg 'm met geen mogelijkheid vast.

De strip floept er of aan de boven - /voorkant of aan de onder- / achterkant tussen weg...

Ik heb inderdaad de gaten in de C-stijl ook doorgeboord. Dit stuk van de C-stijl is vervangen. Alleen de bovenste heeft nog schroefdraad. En alles zit inderdaad dik in de lak/underground/ML/RX5/RX10, enzovoort :D

Maar ik baal enorm van die strip, ik heb ze gekocht bij de k.c.b. in Zutphen. Waarom krijg ik zoiets eenvoudigs niet goed?

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » za 7 apr, 2012 11:35

Ik heb er isolatie tape op geplakt ten eerste om lak/roestwering schade te voorkomen door het metaal van de strip
en ten tweede zit de strip daarmee iets beter klem.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » za 7 apr, 2012 11:50

Dat lijkt me een goede tip, ga ik proberen!

Ik heb het net alles er weer af gehaald, en opnieuw terug er op gezet. Het zit nu, en als ik niet te veel aan de strip kom, heb ik de indruk dat ie blijft zitten. Mooi is anders....

Nu eerst een bak koffie en dan ga ik de andere kant doen. Ik ga er tape op plakken, kijken hoe dat gaat :-)

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » za 7 apr, 2012 18:04

Mijn eigen tape was op, naar de Br...n, rolletje gekocht. Blijkt oude rommel te zijn, plakt niet meer :x

Dus maar zonder tape geprobeerd en de rechterkant blijkt eigenlijk zonder problemen te gaan :?

De achterspatborden zitten er op en ik kijk het even aan, dank voor de tips! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie