Stuurhuisrammel

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Stuurhuisrammel

Bericht door Hassie » za 7 apr, 2012 21:15

Beste experts,

Ik heb gerammel van het stuurhuis als ik over keitjes rijd. Het liefst zou ik een dikke klodder vet erin brengen , maar hoe kan ik zonder uitbouwen er vet in aan brengen???
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 7 apr, 2012 21:47

Weet je wel zeker dat het daaruit komt?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 7 apr, 2012 21:53

Het is meer voor de hand liggend dat je speling hebt op de fuseepennen. Die kun je smeren mbv een vetspuit want er zitten onderop de fusee smeernippels.

Is de speling te veel naar je zin, dan de fuseepennen vervangen.

Fuseepennen hoor/ voel je juist op keitjes etc.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 8 apr, 2012 01:02

Mijn idee ook!

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » zo 8 apr, 2012 12:54

Heb nieuwe fuseepennen en nieuwe leviertjes.
De spoorstangkogelbouten kan ik vertikaal licht op en neer bewegen vandaar de verwachting dat deze speling de rammel veroorzaakt.
Wat nu?
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 8 apr, 2012 19:06

Reviseren

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 9 apr, 2012 12:56

Duidelijk. Maar volgens mij moeten ze ook wel iets kunnen bewegen omdat het nou eenmaal kogels zijn die in de cupjes alle kanten op kunnen bewegen. Loop ook andere dingen eens na zoals bv. de kantelmesjes tussen de veerpotten en de draagarmen. Die kunnen ook uitslijten en hebben ook smering nodig.

Als je gaat reviseren, dan wel een goede set gebruiken. Er is veel imi zooi te koop. Zelf heb ik daar ook ervaring mee wat betreft het stuurhuis. Ik heb dat stuurhuis nooit helemaal zonder speling gekregen na montage van een imi revisie setje. Uiteindelijk was ik dit zat en heb ik een goed gebruikt stuurhuis gemonteerd. Nog minder werk ook...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » di 10 apr, 2012 20:38

Wil toch graag beginnen met een "klodder" vet , maar hoe aanbrengen???
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 10 apr, 2012 20:43

Als je aan de rechter zijde de bevestigingsplaat van de schokbreker loshaalt heb je redelijk zicht op het schuifstuk van het stuurhuis.
Probeer met een bokkepoot of lange kwast lekker stevig vet daar in te proppen met het stuur maximaal rechts gedraaid.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

stuurhuisrammel

Bericht door schroef » di 10 apr, 2012 21:35

De plaat die aan de voorkant van het stuurhuis zit, zit met een aantal M7 boutjes vast. Eén boutje ontborgen, eruit draaien en met een naaldvetspuit vullen. Boutje er weer in en afborgen en zo heb je vet in het stuurhuis. Het helpt soms even...

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 10 apr, 2012 21:37

Maar dan komt het vet niet bij het schuif gedeelte maar er naast.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie