AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 28 okt, 2011 06:44

Voor jou zal ik het nog een keer doen.Merk RV aan de voorkant:
Bus V:aan de veerpot blijft 5mm schroefdraad over aan de potzijde
Bus A: tussen rubber en bus 0-2 mmspeling.
Moeren vast met 18 -22 m.daN

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 28 okt, 2011 17:46

Bedankt voor je omschrijving (nog een keer).

Het merk aan de voorkant is duidelijk, maar de maten kan ik niet helemaal plaatsen (beetje dom, ja).

V: 5 mm schroefdraad aan de potzijde?
A: 0 mm speling is dus gewoon het rubber klem zetten?

Kan je het nog wat meer toelichten svp? Het is voor mij de eerste keer dus alle hulp is welkom.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 29 okt, 2011 06:53

Je hangt de veerpot in de steunen met de AV aan de voorkant met de rubbers en 1 moer.
Je schuift de voorste bus in de ophanging en schroef de moer tot je 5mm schroefdraad overhoud tussen moer en rubber
Achter schuif je de bus erin en schroef de moer erop tot er 0-2mm over is tussen het rubber en de aanslag van het rubber
Laatst gewijzigd door Gerard2cv op zo 30 okt, 2011 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » za 29 okt, 2011 15:04

Bedankt Gerard! Ik ga het proberen met je omschrijving en denk dat het gaat lukken.
Leve het forum!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » za 29 okt, 2011 23:10

Gerard2cv schreef:Je schuift de voorste bus in de ophanging en schroef de moer tot je 1-5mm schroefdraad overhoud tussen moer en rubber
Ik heb alles opgebouwd zoals omschreven, het ging gelukkig allemaal vrij eenvoudig.

Maar klopt het dat er speling blijft tussen voorste bus en het rubber? De achterste rubber zit klem maar de voorste niet.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 30 okt, 2011 15:37

Nee,want als je de bus met 5mm schroefdraad heb vastgezet komt het rubber tegen de rand voor de schroefdraad en komt de veerpot tegenaan
en dan de achterzijde

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » zo 30 okt, 2011 17:37

Gerard2cv schreef:Nee,want als je de bus met 5mm schroefdraad heb vastgezet komt het rubber tegen de rand voor de schroefdraad en komt de veerpot tegenaan
en dan de achterzijde
Oke. Dan heb ik duidelijk iets fout gedaan. Ga het maar opnieuw proberen.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » za 5 nov, 2011 17:22

Beide veerpotten maar weer helemaal los gehaalt en opnieuw op z'n plaats gezet.
Dit keer lukte het op de goeie manier dankzij een PM die ik van Geert heb gehad.
Bedankt, het chassis kan nu weer mooi op z'n wielen staan.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » zo 6 nov, 2011 17:29

Naast het sleutelen aan m'n chassis heb ik ook nog nieuwe bekleding op mijn stoelen geplaatst. Natuurlijk eerst het frame fris gespoten en daarna nieuwe rubbers en de targa hangmatjes.

Ik ben erg tevreden met het resultaat en het zit prima!

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door hvdh op zo 6 nov, 2011 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 6 nov, 2011 17:44

is dat die bekleding van citropieces?
Is inderdaad mooie bekleding maar ze zitten voor geen meter! orgineel hoort er ruimte tussen de rugleuning en de zitting te zitten en dat hebben deze niet! Gevolg daarvan is dat je hoger en rechter op zit. Meschien dat jij dat beter vind??


wel goed werk allemaal!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 7 nov, 2011 11:33

Klopt van Citropieces. Inderdaad is de ruimte tussen zitting en rugleuning korter dan het origineel, maar heb daarvan bij het zitten geen last.

Heb jij betere ervaring met andere merken dan?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » zo 13 nov, 2011 19:53

Advies gevraagd.
Mijn linker achterwiel blokkeert soms. Wat kan er aan de hand zijn?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 13 nov, 2011 23:15

Rem vast of is dat te voor de hand liggend?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 14 nov, 2011 00:23

Dat kan best, maar het blokkeren is soms wel en soms niet.

Daarom dacht ik aan een andere oorzaak, althans als mijn redenatie klopt dat remmen óf compleet vast zitten óf niet, en niet af en toe.

Klopt deze redenatie?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 14 nov, 2011 06:59

Nee,die redenatie klopt niet.Er zit in een remtrommel altijd remstof.Als er door een lekke remcilinder of een een lekke vetkeerring vettigheid bijkomt zal de kans op blokkeren groter worden.Als het teveel wordt gaat hij doorglijden.

Plaats reactie