veren, veerpotten
-
- Veelvuldig poster
veren, veerpotten
kun je de veren zo uit die potten halen of moet dat open geslepen worden?
Re: veren, veerpotten
Aan de kopse kant de lasnaad van de pot af slijpen/schuren en dan kun je de deksel er zo uit halen.duck-tuc schreef:kun je de veren zo uit die potten halen of moet dat open geslepen worden?
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik heb er één met een dikke deuk opengeslepen om eens te kijken wat er in zit. Die veren zijn zo verschrikkelijk onbenullig dik dat ik me niet voor kan stellen dat de kwaliteit terugloopt.David schreef:Wat is het beste om te doen, veren vernieuwen, of spul alleen schoon, netjes maken, nieuwe rubbers en weer monteren?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- André Post
- Heavy user
Het zijn inderdaad zelden de veren zelf die veerprobemen veroorzaken. Zelfs een deuk of diepe kras in een veerpot heeft meestal geen effect. Problematischer is de ophanging van de veerpotten. Doordat de trekstangogen dicht bij het draaipunt van de draagarmen zitten, leidt een grote wielbeweging tot een kleine beweging van de trekstangen en dus tot een kleine veeruitslag. Als dan de afstelling van de veerpotbussen niet klopt of de antigaloprubbers zijn sponzig geworden, ontstaan verschuivingen die de normale werking van de veer verstoren.RobM schreef:ik heb er één met een dikke deuk opengeslepen om eens te kijken wat er in zit. Die veren zijn zo verschrikkelijk onbenullig dik dat ik me niet voor kan stellen dat de kwaliteit terugloopt.David schreef:Wat is het beste om te doen, veren vernieuwen, of spul alleen schoon, netjes maken, nieuwe rubbers en weer monteren?
Gr Rob