2cv jaune mimosa 1979
2cv jaune mimosa 1979
Ik ga een originele nederlandse 79er opknappen in jaune mimosa, dat is ook de originele kleur.
Voor zover ik kan nagaan is het een special geweest.
Dat houdt in dat hij bank/bank had met een zwart skai interieur.
Nu zie ik verschillende restauraties met een special in mimosa met het Raye Orange interieur als special.
De vraag aan de puristen is of dat zou kunnen?
Verdere vragen:
Is Raye Orange de originele bekledingskleur voor een Jaune Mimosa?
Zat die dan alleen in de Club uitvoering?
Hoor graag hoe het zit.
Bedankt alvast!
Voor zover ik kan nagaan is het een special geweest.
Dat houdt in dat hij bank/bank had met een zwart skai interieur.
Nu zie ik verschillende restauraties met een special in mimosa met het Raye Orange interieur als special.
De vraag aan de puristen is of dat zou kunnen?
Verdere vragen:
Is Raye Orange de originele bekledingskleur voor een Jaune Mimosa?
Zat die dan alleen in de Club uitvoering?
Hoor graag hoe het zit.
Bedankt alvast!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Allereerst; fantastisch!
Jaune mimosa is super!!!
Volgens mij hoort er gewoon zwart skai in in een Special.
Edoch, jaune mimosa schreeuwt om zo' n oranje interieur.
Als ik het voor het zeggen had maakte ik er een Club van. Dan kun je die mooie oranje gestreepte bekleding plaatsen . Tevens hoort daar een geel dak op en dat is juist bij jane mimosa zo mooi! Ook staat de zwarte plakstrip op de dorpels daar erg mooi op geel net als de rechthoekige koplampen. Ben in elk geval benieuwd naar je restsuratie!
Jaune mimosa is super!!!
Volgens mij hoort er gewoon zwart skai in in een Special.
Edoch, jaune mimosa schreeuwt om zo' n oranje interieur.
Als ik het voor het zeggen had maakte ik er een Club van. Dan kun je die mooie oranje gestreepte bekleding plaatsen . Tevens hoort daar een geel dak op en dat is juist bij jane mimosa zo mooi! Ook staat de zwarte plakstrip op de dorpels daar erg mooi op geel net als de rechthoekige koplampen. Ben in elk geval benieuwd naar je restsuratie!
Ik heb nog nooit foto's geplaatst, maar dat ga ik in de toekomst doen.
Ik wil er ook een club van maken, met vierkante metalen(!) koplampen, met het chroom randje op de koplampen
Compleet origineel, trommels voor.
Er zit nu een tweetraps carburateur op.Ik twijfel nog of ik die terug zal bouwen naar een enkeltraps.
Ik heb als remsysteem ook DOT4, dus daar past een enkelvoudige carburateur bij.
Hij is nu nog helemaal in de originele lak. dus ik weet nog niet of ik heftig ga poetsen met Commandant of dat ik toch ga spuiten.
Het dak heb ik al besteld en de stoelbekleding twijfelde ik nog over of Raye Orange de originele kleur is.
Weet jij dat?
Ik wil er ook een club van maken, met vierkante metalen(!) koplampen, met het chroom randje op de koplampen
Compleet origineel, trommels voor.
Er zit nu een tweetraps carburateur op.Ik twijfel nog of ik die terug zal bouwen naar een enkeltraps.
Ik heb als remsysteem ook DOT4, dus daar past een enkelvoudige carburateur bij.
Hij is nu nog helemaal in de originele lak. dus ik weet nog niet of ik heftig ga poetsen met Commandant of dat ik toch ga spuiten.
Het dak heb ik al besteld en de stoelbekleding twijfelde ik nog over of Raye Orange de originele kleur is.
Weet jij dat?
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Ik ben eens wezen kijken bij en gele Dyane uit 1979 en die had ook die oranje rayé stof. Geweldig!
Overigens, ik weet niet of het remsysteem vervangen moet worden, maar als je dat van plan bent raad ik je aan om over te stappen op dot 5.0 remolie. Dit is een volsynthetische olie die geen vocht aantrekt, en daarmee houd je dus je trommelremmen intact, zonder dat je om de paar jaar je remcilinders vanwege roest moet vervangen.
Echter kan dit alleen bij een compleet nieuw remsysteem, omdat dot 5.0 niet gemengd mag worden met welke andere remvloeistof dan ook.
over dot 5.0: http://www.gabma.us/docs/dot5.pdf
let op, er bestaat ook dot 5.1, die moet je NIET hebben, dat is gewoon vergelijkbaar met dot 3/4.
Laten we zo zeggen, ik heb het in mijn Panda (1982) gestopt nadat ik het remsysteem had vernieuwd en nooit meer last gehad van vastzittende remklauwen...
Overigens, ik weet niet of het remsysteem vervangen moet worden, maar als je dat van plan bent raad ik je aan om over te stappen op dot 5.0 remolie. Dit is een volsynthetische olie die geen vocht aantrekt, en daarmee houd je dus je trommelremmen intact, zonder dat je om de paar jaar je remcilinders vanwege roest moet vervangen.
Echter kan dit alleen bij een compleet nieuw remsysteem, omdat dot 5.0 niet gemengd mag worden met welke andere remvloeistof dan ook.
over dot 5.0: http://www.gabma.us/docs/dot5.pdf
let op, er bestaat ook dot 5.1, die moet je NIET hebben, dat is gewoon vergelijkbaar met dot 3/4.
Laten we zo zeggen, ik heb het in mijn Panda (1982) gestopt nadat ik het remsysteem had vernieuwd en nooit meer last gehad van vastzittende remklauwen...
De strips op de dorpel van een Club uit 79 horen volgens mij chroom/aluminium te zijn. Die zwarte tape kwam later volgens mij, maar ik zal dat even opzoeken.CitroenAZU schreef:Allereerst; fantastisch!
Jaune mimosa is super!!!
Volgens mij hoort er gewoon zwart skai in in een Special.
Edoch, jaune mimosa schreeuwt om zo' n oranje interieur.
Als ik het voor het zeggen had maakte ik er een Club van. Dan kun je die mooie oranje gestreepte bekleding plaatsen . Tevens hoort daar een geel dak op en dat is juist bij jane mimosa zo mooi! Ook staat de zwarte plakstrip op de dorpels daar erg mooi op geel net als de rechthoekige koplampen. Ben in elk geval benieuwd naar je restsuratie!
Of is er ieman die mij dat kan vertellen!
Ik heb het even opgezocht, volgens mij is model 1978 nog met chroom dorpelstrips en vanaf 1979 met zwarte strips op de dorpel.
Laatst gewijzigd door David op di 15 mei, 2012 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie je! Dat neemt bij mij een hoop verwarring weg, ik heb veel foto's gezien met de stoffen bekleding EN ronde lampen van de special en het special dashboard.Hans B schreef:Vanaf modeljaar 1979 is stof in een spécial een optie. Dus een jaune mimosa spécial kan zeker af fabriek geleverd zijn met de oranje bekleding.
Dus vandaar ook mijn vraag. Bij deze is die dus beantwoord.
Thanx.
Dank voor je advies!Michiel van G. schreef:Ik ben eens wezen kijken bij en gele Dyane uit 1979 en die had ook die oranje rayé stof. Geweldig!
Overigens, ik weet niet of het remsysteem vervangen moet worden, maar als je dat van plan bent raad ik je aan om over te stappen op dot 5.0 remolie. Dit is een volsynthetische olie die geen vocht aantrekt, en daarmee houd je dus je trommelremmen intact, zonder dat je om de paar jaar je remcilinders vanwege roest moet vervangen.
Echter kan dit alleen bij een compleet nieuw remsysteem, omdat dot 5.0 niet gemengd mag worden met welke andere remvloeistof dan ook.
over dot 5.0: http://www.gabma.us/docs/dot5.pdf
let op, er bestaat ook dot 5.1, die moet je NIET hebben, dat is gewoon vergelijkbaar met dot 3/4.
Laten we zo zeggen, ik heb het in mijn Panda (1982) gestopt nadat ik het remsysteem had vernieuwd en nooit meer last gehad van vastzittende remklauwen...
Er zit een enkel, ongescheiden, remsysyteem op met de trommels dus voor.
Dat wil ik dus helemaal in ere herstellen en het complete remsysteem 100% vernieuwen, dus echt alles, behalve de trommels zelf.
Je advies met betrekking tot de DOT zal ik opvolgen!
Wat zou jij doen, ook de enkelvoudige carburateur terugbouwen met bijpassend spruitstuk?
Of toch gewoon de tweetraps terugzetten?
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Als het motortje nu met de dubbeltraps carburateur goed loopt, zou ik het laten zitten. Ik heb net zelf bij m'n Dyane ervaren dat het uitwisselen van carburateurs -zelfs als het gewone tweetraps carburateurs zijn- niet altijd zo goed uitpakt...David schreef:
Dank voor je advies!
Er zit een enkel, ongescheiden, remsysyteem op met de trommels dus voor.
Dat wil ik dus helemaal in ere herstellen en het complete remsysteem 100% vernieuwen, dus echt alles, behalve de trommels zelf.
Je advies met betrekking tot de DOT zal ik opvolgen!
Wat zou jij doen, ook de enkelvoudige carburateur terugbouwen met bijpassend spruitstuk?
Of toch gewoon de tweetraps terugzetten?
Misschien dat de carburateur nog wel eens origineel zou kunnen zijn, want de eend die ik twee jaar terug had opgeknapt (FB-88-JS, dus even oud, ook een special trouwens) had 'm ook, en die was origineel.
de betreffende eend:
Gaaf trouwens dat zelfs de originele kentekenplaten er nog opzitten!
OK, dus de combi: trommels voor en tweetrapscarburateur is mogelijk?
Hoe is jouw remsysteem?
Ook niet gescheiden?
Heb je dat aangepast?
De kleur is blue myosotis, toch? Mijn eerste eend had die kleur ook!!
Was een 78er!
Weet jij wanneer de vierkante lampen van kunststof zijn geworden?
Ik kan het uit de folders moeilijk halen.
Ik vermoed dat 78 en 79 net een overgang was, net zoals met de chroom dorpels.
Hoe is jouw remsysteem?
Ook niet gescheiden?
Heb je dat aangepast?
De kleur is blue myosotis, toch? Mijn eerste eend had die kleur ook!!
Was een 78er!
Weet jij wanneer de vierkante lampen van kunststof zijn geworden?
Ik kan het uit de folders moeilijk halen.
Ik vermoed dat 78 en 79 net een overgang was, net zoals met de chroom dorpels.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Op mijn Dyane heb ik al LHM, dus dat is een ander geval, maar de eend hierboven had ook een niet gescheiden systeem met één zo'n plastic potje voor de remvloeistof. Niets mis mee, deed het altijd. En ja, het is bleu myosotis, net als mijn Dyane (uit '77)
Voor zover ik weet zijn de koplamphuizen rond 1980 veranderd in plastic, maar het kan ook iets later zijn. Citroën heeft die dingen natuurlijk nogal door elkaar gebruikt in de overgangsperiode...
Voor zover ik weet zijn de koplamphuizen rond 1980 veranderd in plastic, maar het kan ook iets later zijn. Citroën heeft die dingen natuurlijk nogal door elkaar gebruikt in de overgangsperiode...