2cv jaune mimosa 1979
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
OK Hans, dank je.
Waar haal je die kennis zo precies vandaan?
Misschien kan ik er nog wat van leren
Persoonlijk vind ik het wel jammer van die koplampen, ik heb gloedjenieuwe vierkanten metalen liggen met nieuwe reflectoren.
Maar ik wil absoluut naar het origineel toe.
Het wordt een Club met de oranje bekleding, vierkante koplampen en een knalgeel Mimosa dak!
Ik heb net de koets opgehaald, die ik nog niet in detail heb kunnen bekijken, ik kon er niet bij.
En... je raad het al. Slechter als ik dacht natuurlijk
Maar ja hij hoeft niet morgen af
Hoewel mijn handen jeuken.
Ik heb net ook alle deuren meegenomen, en tja er is er niet een 100%.
Het beroemde linkerachterportier is zowaar nog in redelijke staat, maar een of andere sukkel heeft de plaat aan het verticale scharnier vastgelast, aan de buitenkant
Plaatwerk helemaal krom en dikke lasproppen aan de buitenkant. Hoe verzin je het....
Maar dan vraag je je af: ga ik de originele deurtjes proberen netjes te krijgen??? Of koop ik iets beters??
Ik had gehoopt de auto een beetje "dans son jus" te restaureren en dus niet opnieuw alles knalgeel te (laten) spuiten, maar ja als je het nu goed bekijkt, lijkt dat geen haalbare kaart....
Zal morgen wat foto's plaatsen.
Waar haal je die kennis zo precies vandaan?
Misschien kan ik er nog wat van leren
Persoonlijk vind ik het wel jammer van die koplampen, ik heb gloedjenieuwe vierkanten metalen liggen met nieuwe reflectoren.
Maar ik wil absoluut naar het origineel toe.
Het wordt een Club met de oranje bekleding, vierkante koplampen en een knalgeel Mimosa dak!
Ik heb net de koets opgehaald, die ik nog niet in detail heb kunnen bekijken, ik kon er niet bij.
En... je raad het al. Slechter als ik dacht natuurlijk
Maar ja hij hoeft niet morgen af
Hoewel mijn handen jeuken.
Ik heb net ook alle deuren meegenomen, en tja er is er niet een 100%.
Het beroemde linkerachterportier is zowaar nog in redelijke staat, maar een of andere sukkel heeft de plaat aan het verticale scharnier vastgelast, aan de buitenkant
Plaatwerk helemaal krom en dikke lasproppen aan de buitenkant. Hoe verzin je het....
Maar dan vraag je je af: ga ik de originele deurtjes proberen netjes te krijgen??? Of koop ik iets beters??
Ik had gehoopt de auto een beetje "dans son jus" te restaureren en dus niet opnieuw alles knalgeel te (laten) spuiten, maar ja als je het nu goed bekijkt, lijkt dat geen haalbare kaart....
Zal morgen wat foto's plaatsen.
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27
De kunststof vierkante koplampen zijn inderdaad in 1979 gekomen, waarschijnlijk tegelijk met het hangende gaspedaal. Ik heb in 1989 een lichtblauwe 2cv6 Club van mei 1979 gerestaureerd die voorzien was van deze kunststoffen koplamphuizen terwijl de donoreend met dezelfde kleur uit 1978 nog metalen vierkante koplamphuizen had.
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Huhh, geel met dakar logo's, da's die van mij
[/quote]
Het is zeker ook een mooie die van jou, en dan zal ik meteen bekennen dat ik je onderschrift ook het leukste vind (de achste dag...).
Beschouw het als compliment, ik zie dat je ook al de door mij begeerde Burton wielen eronder hebt?? De kogelgaten komen er bij mij op, die heb jij nog niet...
Is die van jou ook Mimosa Jaune??.
Of zit je er heel erg mee als ik er ook eendje maak??
Gr, Luc
[/quote]
Het is zeker ook een mooie die van jou, en dan zal ik meteen bekennen dat ik je onderschrift ook het leukste vind (de achste dag...).
Beschouw het als compliment, ik zie dat je ook al de door mij begeerde Burton wielen eronder hebt?? De kogelgaten komen er bij mij op, die heb jij nog niet...
Is die van jou ook Mimosa Jaune??.
Of zit je er heel erg mee als ik er ook eendje maak??
Gr, Luc
Duck your life