Dan maar open maken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Dan maar open maken...
Vanuit dit topic ga ik hier maar verder, omdat ie wel start, maar er dan weer mee stopt.
Vorig weekend eindelijk tijd (zin ) gehad. De linker cilinder heb ik er maar afgehaald, om te kijken of ik er iets aan kon ontdekken.
Lijkt erg last gehad te hebben van blow-by, of is dit normaal?
Kleppen lijken te duiden op een te arm mengsel, wat natuurlijk kan komen door de lekke inlaatpakking.
Deze kreeg ik er ERG moeilijk uit, hoort dat zo moeilijk te gaan? De donkere verkleuringen kun je ook voelen, lijkt me ook niet zoals het hoort.
De cilinder van bovenaf. De hoonsporen zijn nog heel licht zichtbaar. Slotspeling was 0,55 mm, ik kon daar verder op het forum niet zo heel veel over vinden. Weet iemand of dat (te) veel is?
Ik hoop het weekend nog even wat tijd te vinden om de andere kant ook even open te maken.
Vorig weekend eindelijk tijd (zin ) gehad. De linker cilinder heb ik er maar afgehaald, om te kijken of ik er iets aan kon ontdekken.
Lijkt erg last gehad te hebben van blow-by, of is dit normaal?
Kleppen lijken te duiden op een te arm mengsel, wat natuurlijk kan komen door de lekke inlaatpakking.
Deze kreeg ik er ERG moeilijk uit, hoort dat zo moeilijk te gaan? De donkere verkleuringen kun je ook voelen, lijkt me ook niet zoals het hoort.
De cilinder van bovenaf. De hoonsporen zijn nog heel licht zichtbaar. Slotspeling was 0,55 mm, ik kon daar verder op het forum niet zo heel veel over vinden. Weet iemand of dat (te) veel is?
Ik hoop het weekend nog even wat tijd te vinden om de andere kant ook even open te maken.
Eend voor allen, allen voor eend..
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik heb net je vorige topic eens helemaal doorgelezen, en ik heb nou toch niet het idee dat de oorzaak van jouw storing in het blok zelf zit .
Ik heb laatst met een Eend een soortgelijke vreemde storing gehad en dat bleek uiteindelijk een draadbreuk te zijn in de draad tussen de puntje's en de bobine.
Ik wens je succes met het zoeken en oplossen van deze storing
Ik heb laatst met een Eend een soortgelijke vreemde storing gehad en dat bleek uiteindelijk een draadbreuk te zijn in de draad tussen de puntje's en de bobine.
Ik wens je succes met het zoeken en oplossen van deze storing
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Lijkt mij ook sterk dat je op deze manier iets gaat vinden.
Als de compressie goed is en klepspeling is goed
moet zo'n motor kunnen lopen.
Nu je het zaakje los hebt lijkt het me wel verstandig om in ieder geval nieuwe zuigerveren te installeren.
Je krijgt ze er namelijk nooit meer precies zo in als ze er uit komen dus moeten ze weer opnieuw inslijten.
Als de compressie goed is en klepspeling is goed
moet zo'n motor kunnen lopen.
Nu je het zaakje los hebt lijkt het me wel verstandig om in ieder geval nieuwe zuigerveren te installeren.
Je krijgt ze er namelijk nooit meer precies zo in als ze er uit komen dus moeten ze weer opnieuw inslijten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Inmiddels de andere cilinder ook nagekeken, ook niet veel bijzonders aan de hand. Nog maar een keer de carburateur schoongemaakt. Schoner als dit wordt ie echt niet.
Bij het monteren zag ik dat de pakking verre van vlak was. Ik kon er zo onderdoor kijken . Dus die heb ik weer netjes vlak gemaakt. Zou dit het hele euvel zijn geweest?
Binnenkort maar weer alles monteren, helaas werkt m'n rug niet zo mee. Een half uurtje over de motor gebukt staan en ik dat was het dan wel weer
Maar goed, wordt vervolgd...
Bij het monteren zag ik dat de pakking verre van vlak was. Ik kon er zo onderdoor kijken . Dus die heb ik weer netjes vlak gemaakt. Zou dit het hele euvel zijn geweest?
Binnenkort maar weer alles monteren, helaas werkt m'n rug niet zo mee. Een half uurtje over de motor gebukt staan en ik dat was het dan wel weer
Maar goed, wordt vervolgd...
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Dus, vanmiddag weer gestart, hij valt iig niet meer uit. Dat is dan mooi.
Er valt alleen niet me te rijden, als ik een beetje gas geef pakt ie helemaal niet op en zijn er continu backfires...
Met veel moeite zo kunnen afstellen dat ie zonder choke stationair draait. Moest hievoor alleen wel de gasklep bijna op z'n uiterste indraaien en de stationairschroef iets van 6 slagen uitdraaien. Kan alleen nog niet echt gas geven, constant backfires...
Even met remmenreiniger in de weer, niks geen reactie, dus geen valse lucht. Maar als ik de remmenreiniger direct in het luchtfilterhuis spuit is er ook geen verandering in toerental. Ik kan dan echter wel flink gasgeven zonder backfires.
Ik denk zelf dus dat er een te arm mengsel is. Klopt dat? En nog belangrijker is; wat te doen, want een motor met remmenreiniger-injectie lijkt me niet echt handig...
Er valt alleen niet me te rijden, als ik een beetje gas geef pakt ie helemaal niet op en zijn er continu backfires...
Met veel moeite zo kunnen afstellen dat ie zonder choke stationair draait. Moest hievoor alleen wel de gasklep bijna op z'n uiterste indraaien en de stationairschroef iets van 6 slagen uitdraaien. Kan alleen nog niet echt gas geven, constant backfires...
Even met remmenreiniger in de weer, niks geen reactie, dus geen valse lucht. Maar als ik de remmenreiniger direct in het luchtfilterhuis spuit is er ook geen verandering in toerental. Ik kan dan echter wel flink gasgeven zonder backfires.
Ik denk zelf dus dat er een te arm mengsel is. Klopt dat? En nog belangrijker is; wat te doen, want een motor met remmenreiniger-injectie lijkt me niet echt handig...
Eend voor allen, allen voor eend..