Dan maar open maken...
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Dus...
Vorige week een proefritje gemaakt, ging beter, maar nog veel backfires en geen kracht.
Met heel voorzichtig gas geven en de choke een beetje uit ging het nog wel, maar niet van harte. Stationair liep ie wel mooi trouwens.
Maar nu het volgende probleem; geen vonk meer. Ik zal zo eens een nieuwe verse bobine bestellen, dan kunnen we die iig uitsluiten.
En m'n olieduruksensor ( of het lampje) heeft het begeven, dat kon er ook nog wel bij
Hoe start ik de motor trouwens zonder het contact te gebruiken ( dit om kortsluiting in de bedrading uit te sluiten)?
Vorige week een proefritje gemaakt, ging beter, maar nog veel backfires en geen kracht.
Met heel voorzichtig gas geven en de choke een beetje uit ging het nog wel, maar niet van harte. Stationair liep ie wel mooi trouwens.
Maar nu het volgende probleem; geen vonk meer. Ik zal zo eens een nieuwe verse bobine bestellen, dan kunnen we die iig uitsluiten.
En m'n olieduruksensor ( of het lampje) heeft het begeven, dat kon er ook nog wel bij
Hoe start ik de motor trouwens zonder het contact te gebruiken ( dit om kortsluiting in de bedrading uit te sluiten)?
Eend voor allen, allen voor eend..
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Pff, ik weet het niet meer
De motor doet het nog steeds niet. Wat heb ik tot nu toe geprobeerd;
Nieuwe bobine, kompleet met kabels en bougies.
Andere carb de verkoper verzekerde me dat ie goed was.
Bobine direct vanaf de accu stroom gegeven.
Benzinepomp is goed.
Rest nog de 123. Hoe kan ik controleren of die nog goed werkt?
De motor doet het nog steeds niet. Wat heb ik tot nu toe geprobeerd;
Nieuwe bobine, kompleet met kabels en bougies.
Andere carb de verkoper verzekerde me dat ie goed was.
Bobine direct vanaf de accu stroom gegeven.
Benzinepomp is goed.
Rest nog de 123. Hoe kan ik controleren of die nog goed werkt?
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Dus.
Vandaag maar weer eens bezig geweest.
De 123 opnieuw gesteld.
Compressie op beide cilinders is ruim 8 bar, lijkt me voldoende voor een a0 664 blok.
123 rechtstreeks vanaf de accu stroom gegeven.
Verschillende bobines geprobeerd, de motor start, maar valt weer uit na een tijdje lopen.
De bougies blijven vonken als ie uitvalt en er blijft benzine uit de sproeier komen, dat lijken me toch wel twee voorwaarden waaraan het geheel moet voldoen om te blijven lopen.
Ik weet het niet meer
Ik zal 'm vanavond maar eens schorsen, want hij had afgelopen vrijdag naar de apk gemoeten.
Ik zou 'm graag naar een garage brengen, maar daarvoor het ik momenteel echt geen geld over. Dus dat is ook geen optie...
Ik wordt hier wel een beetje verdrietig van, ik wil weer rijden
Vandaag maar weer eens bezig geweest.
De 123 opnieuw gesteld.
Compressie op beide cilinders is ruim 8 bar, lijkt me voldoende voor een a0 664 blok.
123 rechtstreeks vanaf de accu stroom gegeven.
Verschillende bobines geprobeerd, de motor start, maar valt weer uit na een tijdje lopen.
De bougies blijven vonken als ie uitvalt en er blijft benzine uit de sproeier komen, dat lijken me toch wel twee voorwaarden waaraan het geheel moet voldoen om te blijven lopen.
Ik weet het niet meer
Ik zal 'm vanavond maar eens schorsen, want hij had afgelopen vrijdag naar de apk gemoeten.
Ik zou 'm graag naar een garage brengen, maar daarvoor het ik momenteel echt geen geld over. Dus dat is ook geen optie...
Ik wordt hier wel een beetje verdrietig van, ik wil weer rijden
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
en lucht (zuurstof). verhouding lucht/benzine niet goed?Willem2 schreef: De bougies blijven vonken als ie uitvalt en er blijft benzine uit de sproeier komen, dat lijken me toch wel twee voorwaarden waaraan het geheel moet voldoen om te blijven lopen.
je kan dus wel starten, dan slaat de motor aan en wat later gaat hij uit. het enige wat dan verandert is de temperatuur van het motorblok...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
En de tijd dat de motor loopt wordt ook korter naarmate de motor warmer wordt.supercees schreef:het enige wat dan verandert is de temperatuur van het motorblok...
Maar wat zou dat uitmaken? Ik heb ook al 2 carbs geprobeerd, de mijne die het altijd prima deed en een goede tweedehandse. Dus met het mengsel kan ook niets mis zijn.
En toch doet ie het niet
Eend voor allen, allen voor eend..