Positie CO2 schroef

Plaats reactie
Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Positie CO2 schroef

Bericht door Franko » di 22 mei, 2012 09:34

Misschien een hele domme vraag, maar als je voor de auto staat. Waar op de carb zit dan de CO2 schroef ?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 22 mei, 2012 09:43

Als je er ook bij zet welke van de vele carburators jij op je auto heb zitten wil het wel lukken

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 22 mei, 2012 09:44

Een beetje aan de linkerkant. De enige schroef voor een platte schroevendraaier. Het gleufje zit uit het midden.
Eend voor allen, allen voor eend..

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » di 22 mei, 2012 10:37

Beste gerard,

Ik heb eigenlijk geen idee, het is een 2cv6 blok. Ik zal een een foto maken als ik het niet kan vinden.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 22 mei, 2012 10:40

Maak dan foto's van beide zijkanten van de carburator.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » di 22 mei, 2012 12:27

Ik heb hem gevonden! Hij zat bij mij linksvoor, ietsje aan de onderkant. de opening waar de schroevendraaier in ging zat niet in het midden, daar herkende ik hem aan.

Stationair loopt hij nu wel wat beter ( had last dat hij soms uitviel bij remmen/staan voor stoplicht)

Nu een ander probleem, en dit heeft te maken met het ploffen bij het afremmen op de motor/ het laten uitrollen voor een stoplicht in de versnelling.

Hij ploft dus (ik heb het idee in de uitlaat) wanneer ik op de motorafrem of hem in de versnelling laat uitrollen voor het stoplicht. Het is niet heel erg hard ofzo maar je hoort hem roffelen ergens beneden. Het zijn doffe rommelingen, dus niet scherp of hard.

Nu zijn de kleppen pas gesteld en heb ik een electronische ontsteking, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien verkeerde bougiekabels?

Eend heeft zo'n 1000 km geleden nog een grote beurt gehad.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2180
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 22 mei, 2012 13:51

Ploffen bij afremmen op de motor is vrijwel altijd een lek in de uitlaat.
Waarschijnlijk dicht bij het spruitstuk.
Kan zijn een uitlaatpakking of een iets lekkende uitlaat klem.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » di 22 mei, 2012 14:55

Beste Andre,

Er is wel een klem die ietsje lekt, maar dit is al onder de auto .. net voor de 2e (langwerpige) demper dus niet in de buurt van het spruitstuk.

Hoe kan ik testen of hij bij het spruitstuk lekt?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2180
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 22 mei, 2012 15:58

Zoeken naar kleine roetsporen.
Wat misschien ook zou kunnen, heb ik nog niet geprobeert, met een slangetje als een soort stethoscoop luisteren op verdachte plaatsen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » di 22 mei, 2012 16:50

Ok, ik ga het eens proberen. Ik hoorde ook van water met zeep, als dat belletjes geeft weet je waar hij lek is?

Wat zijn dan de kritieke punten? Waar hij aansluit op het spruitstuk of bij de eerste demper?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2180
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 22 mei, 2012 17:13

De kritieke punten: het spruitstuk zelf kan een gat of scheur hebben, de pakking natuurlijk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » di 22 mei, 2012 23:00

Bij het eendeei geweest op cursusavond. Daar hebben ze er even naar gekeken. Ze hebben de Co2 en de stationairschroef goed afgesteld, die stond veel te rijk.

Ploffen is nog wel een klein beetje aanwezig. Maar het scheelt echt een slok op een borrel.

Plaats reactie