bandenkwestie ?
- rene51
- Gebruiker
- Contacteer:
bandenkwestie ?
Ik reed laatst in Duitsland op een keienweg, en nu vond ik de eend nogal trillen. Ik kon mij dat niet herinneren van mijn eerste eend...
Ligt dat aan de banden , er zitten nu Mabor banden onder.......(vanaf de koop en zijn nog goed)... Of is het toch een schokbreker kwestie, hoewel mijn auto naar 1 keer hard duwen na 2 keer op en neer stil staat....
Rene
Ligt dat aan de banden , er zitten nu Mabor banden onder.......(vanaf de koop en zijn nog goed)... Of is het toch een schokbreker kwestie, hoewel mijn auto naar 1 keer hard duwen na 2 keer op en neer stil staat....
Rene
leuk, weer een eendje...
-
- Heavy user
en vergeet bandendruk niet!
voorgeschreven bandendruk is 1.4 voor 1.8 achter. dit rijdt comfortabel, maar ik vind het bochtenwerk dan echt naadje. en als je mabors hebt "moet" je een hogere druk hanteren. dit zorgt uiteraard voor meer trillingen op een oneffen weg.
en de vraag is of je herinneringen/ervaring van een hele tijd terug nu nog hetzelfde zou ervaren.
ik zou je er niet druk over maken. ja, soms kan het echt lijken of ie compleet uit elkaar trilt
voorgeschreven bandendruk is 1.4 voor 1.8 achter. dit rijdt comfortabel, maar ik vind het bochtenwerk dan echt naadje. en als je mabors hebt "moet" je een hogere druk hanteren. dit zorgt uiteraard voor meer trillingen op een oneffen weg.
en de vraag is of je herinneringen/ervaring van een hele tijd terug nu nog hetzelfde zou ervaren.
ik zou je er niet druk over maken. ja, soms kan het echt lijken of ie compleet uit elkaar trilt
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Re: bandenkwestie ?
Was je eerste eend misschien een exemplaar met batteurs en frotteurs? Die dingen konden wat beter overweg met stuiterweggetjes...rene51 schreef:Ik reed laatst in Duitsland op een keienweg, en nu vond ik de eend nogal trillen. Ik kon mij dat niet herinneren van mijn eerste eend...
Rene
inderdaad die had nog batteurs en frotteurs op de vooras en dat is inderdaad veel zachter. Ik heb mijn eend van zo'n oude vooras voorzien, ze kijken wel een raar bij de keuring naar die lege schokbreker aansluitbouten maar hebben er nog nooit een aanmerking op gemaakt. Maar vooral de batteurs maken het verschil die houden de wielen op de weg.
diverse Citroens, wat anders.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Eendjes trillen nou eenmaal, ik zou me er geen zorgen over maken!
http://autobandenkopen.org
- André Post
- Heavy user
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
verklaar je nader, of is dit gewoon om even reclame te maken?jan5 schreef:Eendjes trillen nou eenmaal, ik zou me er geen zorgen over maken!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
juist, in combinatie met speling op je fuseepennen bijvoorbeeld. ik rij dagelijks over een gemene bult en mijn linkervoorwiel begon dan flink te trillen. bandenspanning verlaagd van 2.0 bar (is ook wel wat veel) naar 1.8 en het trillen is verdwenen.dyane_maniac schreef:en vergeet bandendruk niet!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
een eend hoeft maar 1.4 voor, dan wordt ie nog zachter
Heb ooit met een oude eend met originele Pilote banden mogen rijden. Druk 1 en 1.1 dat was geweldig in Luik over de kasseien, geen geluid, geen trillingen ongelofelijk. Enig nadeel die banden hielden niet zoveel kilometers....
Heb ooit met een oude eend met originele Pilote banden mogen rijden. Druk 1 en 1.1 dat was geweldig in Luik over de kasseien, geen geluid, geen trillingen ongelofelijk. Enig nadeel die banden hielden niet zoveel kilometers....
diverse Citroens, wat anders.