Oliepijpjes en metaalmoeheid?
Vanmiddag heerlijk ritje over de dijkjes gemaakt in het rivieren gebied. Na 3 minuten rijden begon het oliedrukmeter lampje weer te branden(deed hij van de week met korte ritjes ookal, alles Gecheckt en alleen een druppelende oliedruksensor maar dat wist ik al, dat ding is denk ik kapot) . Hij rijd als een zonnetje maar ik ga dat ding à 8 euri toch maar ff vervangen. Alleen heb ik van de week nog een oldtimer rit staan. Stel de oliedruksensor is niet kapot, wat kan ik dat merken tijdens het rijden als de druk niet goed is in het blok?en rijd ik m dan helemaal aan gort?
Hoor t wel weer , Gr. Bart
Hoor t wel weer , Gr. Bart
JA.bart schreef:Stel de oliedruksensor is niet kapot, wat kan ik dat merken tijdens het rijden als de druk niet goed is in het blok?en rijd ik m dan helemaal aan gort?
Hoor t wel weer , Gr. Bart
En tot die tijd merk je, behalve dat rode lampje, vrij weinig vrees ik.
En als ik jouw bericht zo lees geloof ik dat jouw olielekkage iets te groot is om mee door te blijven rijden. Want als dat lampje na drie minuten al begint te knipperen zul je wel een een forse lekkage hebben....
ja en dat is dus niet zo, gister na een uur toeren geen droppel op de grond waar ik een kartonnetje had gelegd. Dus dat valt wel mee. Op : www.youtube.com/watch?v=9_3AysLEBIg
kun je zien hoe mijn oliedruksensor druppelt, weliswaar een stuk langzamer .Gister na het ritje ,toen motor weer afgekoeld was, de olie gepijld en de stand was nagenoeg onveranderd.
Las gister dat het ook in het draadje kan zitten. Ga vanmiddag maar even een nieuw sensortje halen. Wel weer jammer om weer te sleutelen hoewel t zo gebeurd is (dit is weer om te rijden en niet om te sleutelen).. Vrees alleen de optie's die overblijven als het lampje nog brand bij vernieuwde sensor en gecheckt draadje....
kun je zien hoe mijn oliedruksensor druppelt, weliswaar een stuk langzamer .Gister na het ritje ,toen motor weer afgekoeld was, de olie gepijld en de stand was nagenoeg onveranderd.
Las gister dat het ook in het draadje kan zitten. Ga vanmiddag maar even een nieuw sensortje halen. Wel weer jammer om weer te sleutelen hoewel t zo gebeurd is (dit is weer om te rijden en niet om te sleutelen).. Vrees alleen de optie's die overblijven als het lampje nog brand bij vernieuwde sensor en gecheckt draadje....
Hou dus echt je oliepeil in de gaten!!
De sensor kan enorm lekken langs het rubbertje.
Ik vermoed echt dat het daarin zit.
Weet je zeker dat er nergens anders olie lekt??
Als dat niet zo is kun je rijden! Je oliepeilstok is maatgevend!!!
Als er geen lek is en het oliepeil is goed kun je het negeren.
Maar nogmaals hou het peil dus in de gaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De sensor kan enorm lekken langs het rubbertje.
Ik vermoed echt dat het daarin zit.
Weet je zeker dat er nergens anders olie lekt??
Als dat niet zo is kun je rijden! Je oliepeilstok is maatgevend!!!
Als er geen lek is en het oliepeil is goed kun je het negeren.
Maar nogmaals hou het peil dus in de gaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
druksensor vervangen!!! deze kunnen het echt ineens begeven en dan ben je de sjaak!!!
let op, ik heb bij een nieuwe gehad dat het lampje niet ging branden als ik m op contact zette. toen heb ik het vlak waar ie contact met het blok maakt licht opgeschuurd en toen deed ie het wel.
btw zegt die druksensor weinig over olieverlies, maar wel over de druk. geen oliedruk hebben (en dus geen circulatie) is ook killing, maar dat ruik je toch vrij snel
let op, ik heb bij een nieuwe gehad dat het lampje niet ging branden als ik m op contact zette. toen heb ik het vlak waar ie contact met het blok maakt licht opgeschuurd en toen deed ie het wel.
btw zegt die druksensor weinig over olieverlies, maar wel over de druk. geen oliedruk hebben (en dus geen circulatie) is ook killing, maar dat ruik je toch vrij snel
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik heb een oud eendje met zonder sensor.
Die heeft altijd enorm gelekt en olie verbruikt.
Het peil hield ik in de gaten met de peilstok.
Nu is het blok gereviseerd en binnenkort gaat het weer in de eend. Het is tenslotte weer om te rijden. Als er genoeg olie is zal het ook wel overal komen. Wel heb ik al getest of de oliepomp de olie in de kleppendeksel krijgt.
Moraal. Houdt het peil in de gaten, monteer een andere sensor en geniet van je eend.
Verder goed bezig!
Die heeft altijd enorm gelekt en olie verbruikt.
Het peil hield ik in de gaten met de peilstok.
Nu is het blok gereviseerd en binnenkort gaat het weer in de eend. Het is tenslotte weer om te rijden. Als er genoeg olie is zal het ook wel overal komen. Wel heb ik al getest of de oliepomp de olie in de kleppendeksel krijgt.
Moraal. Houdt het peil in de gaten, monteer een andere sensor en geniet van je eend.
Verder goed bezig!
tweeceevees zijn leuk!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk