Turqoise JP- eend gaat opgeknapt worden
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
okebartje2212 schreef:neehoor; er staat al een draadje in topic plaatwerk e.d.
in het kort: alle bedrading (kabelboom) los van het motorblok, kachelbediening, pedalenset en remcylinder (systeem moet leeg) sparscherm achter eerst de tankdop en vulbuis los maken en vergeet ook niet de stekker van de tankvlotter. Daarna de bouten in de bodem (rand langs bodemplaten) nog n paar in de bodemplaten boven de veerpotbevestiging en onder de achterbank.
Dan ben je een heel eind.
Oh ja, deuren eerst eruit; dan is ie lichter en kom je overal beter bij.
mss iets om van de winter te gaan doen :p
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Zo, weer wat verder, niet alles zo gelukt als ik wilde maar de tijd dringt helaas
http://db.tt/HmB7ANv0
https://www.dropbox.com/s/1lsx52lfu34t4 ... .10.55.jpg
http://db.tt/OxrdIRHf
https://www.dropbox.com/s/sk27r3ru36yu3 ... .31.33.jpg
http://db.tt/N2VN1DWi
En na wat schuren en plamuren....
http://db.tt/ecSdwIbr
Toch maar begonnen met wat busjes antiroest en primer leeg te spuiten. Zou leuk zijn om voor de winter nog apk te halen.
http://db.tt/HmB7ANv0
https://www.dropbox.com/s/1lsx52lfu34t4 ... .10.55.jpg
http://db.tt/OxrdIRHf
https://www.dropbox.com/s/sk27r3ru36yu3 ... .31.33.jpg
http://db.tt/N2VN1DWi
En na wat schuren en plamuren....
http://db.tt/ecSdwIbr
Toch maar begonnen met wat busjes antiroest en primer leeg te spuiten. Zou leuk zijn om voor de winter nog apk te halen.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Zo, weer wat verder gegaan. Met wat geluk komend weekend de koets spuiten. Daarna wil ik alles monteren en eerst de apk gaan halen ivm onzekerheid over de werkplek.
Als de werkplek nog beschikbaar is, ga ik de deuren, spatschermen, motorkap en achterklep kaal maken en opnieuw in de lak zetten.
Als de werkplek nog beschikbaar is, ga ik de deuren, spatschermen, motorkap en achterklep kaal maken en opnieuw in de lak zetten.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Zo, weer wat verder gegaan. Met wat geluk komend weekend de koets spuiten. Daarna wil ik alles monteren en eerst de apk gaan halen ivm onzekerheid over de werkplek.
http://db.tt/eHwxC0cW
Als de werkplek nog beschikbaar is, ga ik de deuren, spatschermen, motorkap en achterklep kaal maken en opnieuw in de lak zetten.[/url]
http://db.tt/eHwxC0cW
Als de werkplek nog beschikbaar is, ga ik de deuren, spatschermen, motorkap en achterklep kaal maken en opnieuw in de lak zetten.[/url]
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Zelf gespoten. Was begonnen met zo'n goedkoop elektrisch handpistool. Kan ik iedereen afraden want die spuit niet fijn genoeg. Ik moest hele golven van zakker wegschuren. Toen maar de lak in spuitbusjes laten vullen, er zat immers wel al een dikke laag op. Hij is nu al strakker dan voorheen. Dat was gedaan met een roller en kwast
Komend weekend nog de deuren en schermen in de primer zetten. De kap en achterklep kunnen al in kleur gespoten worden. Dus hopenlijk lukt het nog voor de kerst.
Komend weekend nog de deuren en schermen in de primer zetten. De kap en achterklep kunnen al in kleur gespoten worden. Dus hopenlijk lukt het nog voor de kerst.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Het spuiten met losse spuitbusjes lukt me best aardig. Ben ik ook gewend. Als je eenmaal de lak hebt aangeschaft, koste 40 euro voor n liter industrielak, kun je daar busjes van laten vullen (circa 10 per lter lak). Kost 7 euro per bus. Ik heb een halve liter met het spuitpistool gebruikt en ben daarna op losse spuitbussen (nu 4 gebruikt) overgestapt. Overigens heb ik de primer met spuitbussen van de action gedaan. Gaat prima, ben nu zo'n 25 bussen verder en heb dan bija alles in de primer gezet. Ik hoor ook dat het best aardig spul is terwijl het maar (inmiddels) 2 euro per bus kost. Lijkt ook wat minder in te zitten dan de bussen die ik met lak laat vullen.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Ja, ik heb zijdeglans industrielak gebruikt. De bodemplaten waren nog zwart van de tectiel, heb daar gewoon overheen gespoten. Benieuwd of het blijft zitten.
Ik moet nu wel opschieten want de schorsing loopt (weer) af en ik wil deze keer niet verlenge maar rijden
http://s62.photobucket.com/user/bartje2 ... 3.mp4.html
Filmpje van na de oliewissel.
afstelling is nog niet goed maar dat komt later wel. Eerst verder opbouwen
Ik moet nu wel opschieten want de schorsing loopt (weer) af en ik wil deze keer niet verlenge maar rijden
http://s62.photobucket.com/user/bartje2 ... 3.mp4.html
Filmpje van na de oliewissel.
afstelling is nog niet goed maar dat komt later wel. Eerst verder opbouwen
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)