invoeren en zelf rijden

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

invoeren en zelf rijden

Bericht door dyane_maniac » vr 8 jun, 2012 14:40

Beste mensen,

Ik heb gezocht op het forum, maar kon een antwoord niet vinden...

Ik zit met het volgende, ik heb een auto te koop gezien in zuid frankrijk. dicht bij het vakantiehuisje van mijn oom en tante.

Nu begin ik er wel wat voor te voelen om te gaan kijken, maar wil niet gelijk een ambulance huren voor als het toch niets blijkt te zijn. ik kan de auto bij mn oom en tante stallen.

Maar wie weet hoe het zit qua regelgeving mbt het rijden van de auto van de koper naar het huisje van mn oom en tante? is er een mogelijkheid om dat zelf te doen als ik de eigenaar vraag de auto nog die dag verzekerd te laten zijn? of kan dat niet meer zodra deze is overgeschreven?

Ook heb ik verhalen gehoord over het voor enkele dagen verzekeren van een auto en deze zelf naar NL te rijden (mits CT) iemand hier ervaring mee?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » vr 8 jun, 2012 15:09

Ik heb zelf een acadiane uit Zuid Frankrijk naar NL gereden, niet helemaal volgens de regels, maar ik kon toen bij mijn Citroen clubverzekering de auto voor die terugreis verzekeren (max 3 dagen), als ik hem daarna maar bij hun zou verzekeren.
Ook heb ik nu zo'n deal met mijn huidige tussenpersoon.
Ook zou je eens kunnen kijken op:

http://www.rialto.nl/consument/verzeker ... m.php?id=6

Toen ik jouw verhaal las, dacht ik, laat de verkoper naar jouw oom en tante rijden, schrijf de auto over en breng de man weer thuis! Maar misschien is de afstand daarvoor wel veel te groot, en de verkoper moet het ook maar willen!
Verder kan ik je niet helpen, in ieder geval succes met deze actie! :D
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » vr 8 jun, 2012 19:37

in frankrijk zelf naar je oom en tante rijden weet ik niet, ik heb wel een keer een hy uit 1949 (!) van frankrijk naar huis gereden, verzekerd via mijn oldtimerverzekeraar op het chassisnummer. in nederland in de tuin geparkeerd en met een eendagskenteken naar de rdw gereden. na de keuring weer naar huis en weer in de tuin geparkeerd tot de nederlandse papieren er waren en de nederlandse platen er op zaten.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » vr 8 jun, 2012 19:53

Ik weet wel dat je in het buitenland met een NL rijbewijs wel een buitelandse auto mag rijden. Met een NL rijbewijs mag je echter geen buitelands kenteken in NL rijden. je moet dan vanaf de grens een eendagskenteken voor de RDW aanvragen. Verzekeringstechnisch is het zoals hierboven al beschreven. Heb al eens zoiets meegemaakt maar gelukkig had een famililid een buitenlands rijbewijs. die mag dan wel in NL rijden met een buitelands kenteken.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter Yedema » vr 8 jun, 2012 20:28

Ik ben met een vriend wel eens wezen kijken voor SM in Frankrijk. Hij kon die auto op franse platen naar Nederland rijden. Hij had dit via de verzekering geregeld. Sommige verzekeringsmaatschappijen doen dit wel.

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » vr 8 jun, 2012 21:21

Bel je verzekering met je vraag. Die heeft er verstand van.
De fehac heeft hier vast meer info over.
Als de auto op jou naam staat moet je hem zelf verzekeren.
In NL mag je met een auto met buitenlandse platen rijden als het een overgangsperiode betreft tussen het land in rijden en NL kentekenplaten aanvragen. Dit als je de auto in NL gaat gebruiken.
tweeceevees zijn leuk!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 8 jun, 2012 22:58

Maar in Frankrijk wordt de auto toch niet op mijn naam geschreven? Die wordt toch als "export" aangemerkt? Dat zou nl mijn punt zijn. Verzekering moet dus wel te regelen zijn. Maar wat als ik staandegehouden wordt? Ik bedoel de gendarmes zijn vast niet blij met een auto waarbij een bekeuring alleen op kenteken (bijv flitspaal) niet mogelijk is.

Ik heb daarnet wel een autoambulance aanhanger gevonden voor 160€ per 3 dagen. Das best een acceptabel bedrag. Trekkende auto wil ook nog wel lukken, nu nog iemand met BE rijbewijs... Papa eens lief aankijken

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 20 jun, 2012 08:56

In Frankrijk worden geen export Carte grise meer uitgegeven. Dat maakt het al lastiger verhaal en zou je alleen de auto kunnen ophalen met een ambulance. Of illegaal rijden.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » wo 20 jun, 2012 10:13

Je moet de auto aanmelden bij de belastingdienst (www.belastingdienst.nl) Dan mag je 14 dagen in NL reizen. Intussen moet je zelf de BPM aangifte doen en betalen. Als de auto al in NL verzekerd is moet je alleen nog een NL kenteken aanvragen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 20 jun, 2012 12:23

Mogelijkheden zijn er dus. Helaas was de auto al verkocht :(

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 20 jun, 2012 16:31

Dan weet je het voor de volgende keer.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie