azu 1966
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
nog geen foto's, vergeet m'n camera steeds .
maandag weer verder gegaan met de draadboom, 12 volt lampjes in het dashboard gedaan en alles wat op het dashboard zit is nu aangesloten, hoefde maar twee platte stekkertjes te vervangen door twee ronde. knipperlichtschakelaar en lichtschakelaar aangesloten. ruitenwissermotorstekker uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet (ging niet zo goed, zie ander topic).
ik hou nu een aantal waarschuwingslampjes over waar geen plek voor is in het dashboard, voor het knipperlichtlampje ga ik nog een plek maken en het blauwe lampje voor grootlicht.
remvloeistofpeilverklikkerlichtje vervalt, mistachterlichtverklikkerlampje ook, lampje van de choke ook want hiervoor gebruik ik de originele kabel en knop. en dan hou ik nog heel wat draden over...
startmotor eruit gehaald en vervangen door een 12 volt trekstarter (met dank aan patrick). aangesloten op de originele trekstarterkabel en hij doet het! was voor het eerst sinds een jaar of zes dat het blok wat rondgedraaid heeft (ontsteking is nog niet aangesloten), ging erg soepel.
contactslotje vervangen en de slotjes in de linkerdeur en achterdeur, alles gaat nu met 1 sleuteltje! met dank aan marco. de rechterdeur heeft origineel geen slotje in de deurgreep, kan alleen van binnenuit op slot, dit laat ik zo.
koppelingskabel in het pedaal gehaakt en afgesteld.
komende maandag hoop ik het probleem met de 4-polige ruitenwissermotorstekkeraansluitingen opgelost te hebben, dan alles nog 1 keer testen en dan kan het dashboard op zijn plek, kilometertellerkabel aangesloten en de accubak op zijn plek. als dan ook de nog te lassen koplamsteun klaar is kan de rest van de kabelboom aangesloten worden en de accu op zijn plek. wat benzine halen en eens kijken of het blokje wil lopen... voor die tijd een videocamera aanschaffen om dit bijzonder heugelijke feit vast te leggen.
maandag weer verder gegaan met de draadboom, 12 volt lampjes in het dashboard gedaan en alles wat op het dashboard zit is nu aangesloten, hoefde maar twee platte stekkertjes te vervangen door twee ronde. knipperlichtschakelaar en lichtschakelaar aangesloten. ruitenwissermotorstekker uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet (ging niet zo goed, zie ander topic).
ik hou nu een aantal waarschuwingslampjes over waar geen plek voor is in het dashboard, voor het knipperlichtlampje ga ik nog een plek maken en het blauwe lampje voor grootlicht.
remvloeistofpeilverklikkerlichtje vervalt, mistachterlichtverklikkerlampje ook, lampje van de choke ook want hiervoor gebruik ik de originele kabel en knop. en dan hou ik nog heel wat draden over...
startmotor eruit gehaald en vervangen door een 12 volt trekstarter (met dank aan patrick). aangesloten op de originele trekstarterkabel en hij doet het! was voor het eerst sinds een jaar of zes dat het blok wat rondgedraaid heeft (ontsteking is nog niet aangesloten), ging erg soepel.
contactslotje vervangen en de slotjes in de linkerdeur en achterdeur, alles gaat nu met 1 sleuteltje! met dank aan marco. de rechterdeur heeft origineel geen slotje in de deurgreep, kan alleen van binnenuit op slot, dit laat ik zo.
koppelingskabel in het pedaal gehaakt en afgesteld.
komende maandag hoop ik het probleem met de 4-polige ruitenwissermotorstekkeraansluitingen opgelost te hebben, dan alles nog 1 keer testen en dan kan het dashboard op zijn plek, kilometertellerkabel aangesloten en de accubak op zijn plek. als dan ook de nog te lassen koplamsteun klaar is kan de rest van de kabelboom aangesloten worden en de accu op zijn plek. wat benzine halen en eens kijken of het blokje wil lopen... voor die tijd een videocamera aanschaffen om dit bijzonder heugelijke feit vast te leggen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
.[quote]voor het knipperlichtlampje ga ik nog een plek maken en het blauwe lampje voor grootlicht.
Ook laten vervallen, volkomen overbodig. De meeste mensen kunnen onthouden dat ze net het knipperlicht hebben aangezet en je hoort de automaat klikken. Grootlicht zie je vanzelf als je naar buiten kijkt.
En met een oldskool eend heb je geen zee aan lampjes. (of zijn ze verplicht voor de apk )
Ook laten vervallen, volkomen overbodig. De meeste mensen kunnen onthouden dat ze net het knipperlicht hebben aangezet en je hoort de automaat klikken. Grootlicht zie je vanzelf als je naar buiten kijkt.
En met een oldskool eend heb je geen zee aan lampjes. (of zijn ze verplicht voor de apk )
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
fototijd (klik op de foto voor een GROTERE weergave):
als er niet aan de azu wordt gewerkt staat ze in goed gezelschap:
eerst wat foto's van het laswerk;
nieuwe achterbalk
volgende spreken voor zich:
kabelboomgedoe:
nog te monteren;
nieuw achterpaneel en nieuwe achterlichten;
hangende pedalen uit een groene eend:
oude choke knop ("sjook"):
knop van de trekstarter:
drie sfeerplaatjes:
en zelf vind ik dit de mooiste foto:
als er niet aan de azu wordt gewerkt staat ze in goed gezelschap:
eerst wat foto's van het laswerk;
nieuwe achterbalk
volgende spreken voor zich:
kabelboomgedoe:
nog te monteren;
nieuw achterpaneel en nieuwe achterlichten;
hangende pedalen uit een groene eend:
oude choke knop ("sjook"):
knop van de trekstarter:
drie sfeerplaatjes:
en zelf vind ik dit de mooiste foto:
Laatst gewijzigd door supercees op vr 8 jun, 2012 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist