azu 1966
Jammer hoor dat het dan zo loopt.
Vooral als je als club eigenlijk nieuwe mensen zo hard nodig hebt.
Misschien voldoe je wel niet aan het "klanttype" van de EEEC...
Maar klant word je nu dus in ieder geval zeker niet meer.
Doodzonde om zo om te gaan met geinteresseerde mensen!
Maar jij in ieder geval heel veel succes met de restauratie/verbouwing!!
Vooral als je als club eigenlijk nieuwe mensen zo hard nodig hebt.
Misschien voldoe je wel niet aan het "klanttype" van de EEEC...
Maar klant word je nu dus in ieder geval zeker niet meer.
Doodzonde om zo om te gaan met geinteresseerde mensen!
Maar jij in ieder geval heel veel succes met de restauratie/verbouwing!!
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
ik snap wel supercees bedoeld en er zijn namelijk meer mensen die het zelfde hebben, ik heb ook nog even bij de club stand gestaan en in de boekjes gesneupt, Ik wou nog wat meer weten maar er werd kennelijk niet op mij gereageerd. maar goed, GOED WERK SUPERCEES!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Ja en?? (overigens weten we dat echt wel hoor )marcopr schreef:Het EEEC is geen bedrijf maar een vereniging voor mensen met een a type van voor de 2cv4/6.
Ledenaantal loopt terug, dat vergrijst, hoe kom je dan aan nieuwe mensen die je club levend houden????
Als ze de onderdelen nu al niet kunnen kopen omdat niemand ze ziet staan, verwacht je dan echt dat ze ooit actief lid worden en de club helpen overeind te houden.
Ook al ben je dan geen bedrijf (waar je met elkaar over kunt twisten, denk ik) je doelstellingen komen voor 90% overeen!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
vandaag weer verder gegaan.
nieuw rubber om de stuurstang (die bij de voetenbak) geplaatst en de stang vastgezet. vond in 1 keer de juiste bout voor de klem, tussen de tientallen bouten in het boutenbakje.
de hefboom van de handrem op het chassis gemonteerd. wat een kl@teklus als blok en bak al gemonteerd zijn. rest van de handreminstallatie gemonteerd en dat werkt.
nieuwe gaskabel en oude chokekabel (origineel azu) gemonteerd. de originele azu kabel weer gemonteerd om straks de trekstarter te kunnen bedienen.
nieuwe achterlichten gemonteerd. met duplolampen. kwam erachter dat er links 2 draden aanwezig waren (achterlicht en remlicht) en rechts slechts 1 draad (achterlicht). moet dus nog een draad trekken van de 1 naar de ander voor het rechterremlicht.
stoelrails gemonteerd. de linker paste met de originele bouten, de rechter moest ik een maatje groter hebben . vloerplaten komen van de zelfde leverancier, heel vreemd.
en toen de draadboom... op aanraden van engbokho een moderne gebruikt. een gebruikte, met wat extra's, zoals een schakelaar voor een aanjager met controlelampje, mistachterlicht en nog wat vage zaken. maar beter teveel dan te weinig draden denk ik maar. eerst ontwarren en losmaken van het dashboard wat er nog aanzat. stuk schutbord eraf wat lossgeslepen was en nog met rubber en al om de draadboom zat. zekeringenkastje gedemonteerd wat er nog aanhing want dat past nooit door dat gat in het schutbord. hoop gepiel om de draadboom door het schutbord te krijgen, zekeringenkastje weer in elkaar gezet en op het schutbord gemonteerd en aangesloten, spanningsregelaar en remvloeistofreservoir er op aangesloten.
volgende keer de rest aansluiten en loze draden wegknippen (zoals de twee draden die er bij de startmoter uitkomen. heb ik niet meer nodig vanwege de trekstarter). en eens goed de aansluitingen van de lichtschakelaar bekijken, de azu heeft twee aansluitingen meer dan een moderne schakelaar (in ieder geval parkeerlichten, dat verklaart 1 extra aansluiting, die andere heb ik nog geen idee).
wachten is op de koplampsteun die nieuwe voetjes krijgt.
benzinetank zit er ook weer in, met een uit drie verschillende vlotters samengestelde vlotter en een nieuwe benzineslang. nog even en het blok kan gestart worden , ben benieuwd na jaren stilstand...
nieuw rubber om de stuurstang (die bij de voetenbak) geplaatst en de stang vastgezet. vond in 1 keer de juiste bout voor de klem, tussen de tientallen bouten in het boutenbakje.
de hefboom van de handrem op het chassis gemonteerd. wat een kl@teklus als blok en bak al gemonteerd zijn. rest van de handreminstallatie gemonteerd en dat werkt.
nieuwe gaskabel en oude chokekabel (origineel azu) gemonteerd. de originele azu kabel weer gemonteerd om straks de trekstarter te kunnen bedienen.
nieuwe achterlichten gemonteerd. met duplolampen. kwam erachter dat er links 2 draden aanwezig waren (achterlicht en remlicht) en rechts slechts 1 draad (achterlicht). moet dus nog een draad trekken van de 1 naar de ander voor het rechterremlicht.
stoelrails gemonteerd. de linker paste met de originele bouten, de rechter moest ik een maatje groter hebben . vloerplaten komen van de zelfde leverancier, heel vreemd.
en toen de draadboom... op aanraden van engbokho een moderne gebruikt. een gebruikte, met wat extra's, zoals een schakelaar voor een aanjager met controlelampje, mistachterlicht en nog wat vage zaken. maar beter teveel dan te weinig draden denk ik maar. eerst ontwarren en losmaken van het dashboard wat er nog aanzat. stuk schutbord eraf wat lossgeslepen was en nog met rubber en al om de draadboom zat. zekeringenkastje gedemonteerd wat er nog aanhing want dat past nooit door dat gat in het schutbord. hoop gepiel om de draadboom door het schutbord te krijgen, zekeringenkastje weer in elkaar gezet en op het schutbord gemonteerd en aangesloten, spanningsregelaar en remvloeistofreservoir er op aangesloten.
volgende keer de rest aansluiten en loze draden wegknippen (zoals de twee draden die er bij de startmoter uitkomen. heb ik niet meer nodig vanwege de trekstarter). en eens goed de aansluitingen van de lichtschakelaar bekijken, de azu heeft twee aansluitingen meer dan een moderne schakelaar (in ieder geval parkeerlichten, dat verklaart 1 extra aansluiting, die andere heb ik nog geen idee).
wachten is op de koplampsteun die nieuwe voetjes krijgt.
benzinetank zit er ook weer in, met een uit drie verschillende vlotters samengestelde vlotter en een nieuwe benzineslang. nog even en het blok kan gestart worden , ben benieuwd na jaren stilstand...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
nog geen foto's, vergeet m'n camera steeds .
maandag weer verder gegaan met de draadboom, 12 volt lampjes in het dashboard gedaan en alles wat op het dashboard zit is nu aangesloten, hoefde maar twee platte stekkertjes te vervangen door twee ronde. knipperlichtschakelaar en lichtschakelaar aangesloten. ruitenwissermotorstekker uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet (ging niet zo goed, zie ander topic).
ik hou nu een aantal waarschuwingslampjes over waar geen plek voor is in het dashboard, voor het knipperlichtlampje ga ik nog een plek maken en het blauwe lampje voor grootlicht.
remvloeistofpeilverklikkerlichtje vervalt, mistachterlichtverklikkerlampje ook, lampje van de choke ook want hiervoor gebruik ik de originele kabel en knop. en dan hou ik nog heel wat draden over...
startmotor eruit gehaald en vervangen door een 12 volt trekstarter (met dank aan patrick). aangesloten op de originele trekstarterkabel en hij doet het! was voor het eerst sinds een jaar of zes dat het blok wat rondgedraaid heeft (ontsteking is nog niet aangesloten), ging erg soepel.
contactslotje vervangen en de slotjes in de linkerdeur en achterdeur, alles gaat nu met 1 sleuteltje! met dank aan marco. de rechterdeur heeft origineel geen slotje in de deurgreep, kan alleen van binnenuit op slot, dit laat ik zo.
koppelingskabel in het pedaal gehaakt en afgesteld.
komende maandag hoop ik het probleem met de 4-polige ruitenwissermotorstekkeraansluitingen opgelost te hebben, dan alles nog 1 keer testen en dan kan het dashboard op zijn plek, kilometertellerkabel aangesloten en de accubak op zijn plek. als dan ook de nog te lassen koplamsteun klaar is kan de rest van de kabelboom aangesloten worden en de accu op zijn plek. wat benzine halen en eens kijken of het blokje wil lopen... voor die tijd een videocamera aanschaffen om dit bijzonder heugelijke feit vast te leggen.
maandag weer verder gegaan met de draadboom, 12 volt lampjes in het dashboard gedaan en alles wat op het dashboard zit is nu aangesloten, hoefde maar twee platte stekkertjes te vervangen door twee ronde. knipperlichtschakelaar en lichtschakelaar aangesloten. ruitenwissermotorstekker uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet (ging niet zo goed, zie ander topic).
ik hou nu een aantal waarschuwingslampjes over waar geen plek voor is in het dashboard, voor het knipperlichtlampje ga ik nog een plek maken en het blauwe lampje voor grootlicht.
remvloeistofpeilverklikkerlichtje vervalt, mistachterlichtverklikkerlampje ook, lampje van de choke ook want hiervoor gebruik ik de originele kabel en knop. en dan hou ik nog heel wat draden over...
startmotor eruit gehaald en vervangen door een 12 volt trekstarter (met dank aan patrick). aangesloten op de originele trekstarterkabel en hij doet het! was voor het eerst sinds een jaar of zes dat het blok wat rondgedraaid heeft (ontsteking is nog niet aangesloten), ging erg soepel.
contactslotje vervangen en de slotjes in de linkerdeur en achterdeur, alles gaat nu met 1 sleuteltje! met dank aan marco. de rechterdeur heeft origineel geen slotje in de deurgreep, kan alleen van binnenuit op slot, dit laat ik zo.
koppelingskabel in het pedaal gehaakt en afgesteld.
komende maandag hoop ik het probleem met de 4-polige ruitenwissermotorstekkeraansluitingen opgelost te hebben, dan alles nog 1 keer testen en dan kan het dashboard op zijn plek, kilometertellerkabel aangesloten en de accubak op zijn plek. als dan ook de nog te lassen koplamsteun klaar is kan de rest van de kabelboom aangesloten worden en de accu op zijn plek. wat benzine halen en eens kijken of het blokje wil lopen... voor die tijd een videocamera aanschaffen om dit bijzonder heugelijke feit vast te leggen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
.[quote]voor het knipperlichtlampje ga ik nog een plek maken en het blauwe lampje voor grootlicht.
Ook laten vervallen, volkomen overbodig. De meeste mensen kunnen onthouden dat ze net het knipperlicht hebben aangezet en je hoort de automaat klikken. Grootlicht zie je vanzelf als je naar buiten kijkt.
En met een oldskool eend heb je geen zee aan lampjes. (of zijn ze verplicht voor de apk )
Ook laten vervallen, volkomen overbodig. De meeste mensen kunnen onthouden dat ze net het knipperlicht hebben aangezet en je hoort de automaat klikken. Grootlicht zie je vanzelf als je naar buiten kijkt.
En met een oldskool eend heb je geen zee aan lampjes. (of zijn ze verplicht voor de apk )