robin de jong 1ste eend
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
Rampenplekje 1: Felsnaden aan weerskanten langs de onderrand van het chassis. Als die dik opgezwollen zijn van de roest, is het chassis al aardig verzwakt.
2. Zijplaat nabij de bevestiging van de voorasbuis: als daar een wangetje of vouwtje te zien is, is het chassis al aan het doorzakken.
3. De bovenplaat vooraan bij de hakkenplank. Als die is doorgeroest,liever niet oplappen maar de koets lichten en een royaal stuk plaat vervangen.
4. De achterpoten onder de kofferbak.
Enne: als je nog een legaal en leesbaar chassisnummer hebt: Conserveer dat voorzichtig en ga er zuinig mee om.
2. Zijplaat nabij de bevestiging van de voorasbuis: als daar een wangetje of vouwtje te zien is, is het chassis al aan het doorzakken.
3. De bovenplaat vooraan bij de hakkenplank. Als die is doorgeroest,liever niet oplappen maar de koets lichten en een royaal stuk plaat vervangen.
4. De achterpoten onder de kofferbak.
Enne: als je nog een legaal en leesbaar chassisnummer hebt: Conserveer dat voorzichtig en ga er zuinig mee om.
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
ook een klein updatje.
gevonden onder de kerstboom xD:
dit jaar geen luchtjes en sokken.
kleppendeksel pakking 2 x
luchtfilter
gasveer
carterplug + nieuwe ring
gele duplotjes 2x
bougies 2x
v riem
olie filter
bougie kabeltjes 2x
warmte lucht slang 2x
lucht afvoer slang 2x
dus ik ben maar weer verwend


gr robin
gevonden onder de kerstboom xD:
dit jaar geen luchtjes en sokken.
kleppendeksel pakking 2 x
luchtfilter
gasveer
carterplug + nieuwe ring
gele duplotjes 2x
bougies 2x
v riem
olie filter
bougie kabeltjes 2x
warmte lucht slang 2x
lucht afvoer slang 2x
dus ik ben maar weer verwend



gr robin
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
gedaan:
kleppendeksel pakking 2 x
luchtfilter
bobine
gasveertje
gele duplotjes
bougies
v riem
olie filter
bougie kabeltjes
warmte lucht slang 2x
lucht afvoer slang 2x
contact punten
condensator
interieur netjes
radio ingeboud
dikke tupperware tuning boxjes
nieuwe olie
schijven en blokken
aandrijfas hoezen allemaal
kleppen gesteld
wat nog doen:
laswerk dorpel rechts
laswerk voet plaatje rechts
laswerk voet plaatje links
nog een keer goed de remmen ontluchten
fusee pennen links en rechts
laswerk word uitbesteed aan een maatje met een brug en lekkere mig.
die kan beter lassen dan ik zelf en ruimte op me werk is der de laatste tijd niet zo veel.
fussee pennen zitten geperst dus ben bang dat ik heb daarvoor helaas ook een eenden specialist moet zoeken, aangezien wij alleen maar een vaste pers hebben.
helaas ook wel wat vervelender nieuws.
hij lekte toch wel olie en daar maar is beter naar gaan kijken.
alles schoongemaakt en bekeken.
blijkt ze over haar brilrubbers bij de stoterstangetjes hard te lekken.
dus vandaag maar weer in en uitlaat spruitstuk gedemonteerd.
hoop dat ik voor dinsdag onderdelen heb dan kan de koppen er af en de nieuwe rubbers der in.
ook voor de rallye een niet zo geweldige update.
maand geleden de distributie maar eens een beurt gegeven.
nieuwe riem, spanrol en waterpomp.
sinds dat moment maakt die een dood lager geluid.
het lijkt van de waterpomp te komen maar ja die is nieuw dus lijkt me sterk.
ik doe iedere week wel een disti dus montage fout lijkt me niet (kan altijd gebeuren maar goed).
naarmate hij warmer word word het geluid hoorbaar in de auto.
het is niet hard maar het is er wel.
als ik een leek mee zou nemen zou die het nooit opmerken.
het is dus geen extreem geluid.
maak me der ongerust over en wil het opgelost hebben.









kleppendeksel pakking 2 x
luchtfilter
bobine
gasveertje
gele duplotjes
bougies
v riem
olie filter
bougie kabeltjes
warmte lucht slang 2x
lucht afvoer slang 2x
contact punten
condensator
interieur netjes
radio ingeboud
dikke tupperware tuning boxjes
nieuwe olie
schijven en blokken
aandrijfas hoezen allemaal
kleppen gesteld
wat nog doen:
laswerk dorpel rechts
laswerk voet plaatje rechts
laswerk voet plaatje links
nog een keer goed de remmen ontluchten
fusee pennen links en rechts
laswerk word uitbesteed aan een maatje met een brug en lekkere mig.
die kan beter lassen dan ik zelf en ruimte op me werk is der de laatste tijd niet zo veel.
fussee pennen zitten geperst dus ben bang dat ik heb daarvoor helaas ook een eenden specialist moet zoeken, aangezien wij alleen maar een vaste pers hebben.
helaas ook wel wat vervelender nieuws.
hij lekte toch wel olie en daar maar is beter naar gaan kijken.
alles schoongemaakt en bekeken.
blijkt ze over haar brilrubbers bij de stoterstangetjes hard te lekken.
dus vandaag maar weer in en uitlaat spruitstuk gedemonteerd.
hoop dat ik voor dinsdag onderdelen heb dan kan de koppen er af en de nieuwe rubbers der in.
ook voor de rallye een niet zo geweldige update.
maand geleden de distributie maar eens een beurt gegeven.
nieuwe riem, spanrol en waterpomp.
sinds dat moment maakt die een dood lager geluid.
het lijkt van de waterpomp te komen maar ja die is nieuw dus lijkt me sterk.
ik doe iedere week wel een disti dus montage fout lijkt me niet (kan altijd gebeuren maar goed).
naarmate hij warmer word word het geluid hoorbaar in de auto.
het is niet hard maar het is er wel.
als ik een leek mee zou nemen zou die het nooit opmerken.
het is dus geen extreem geluid.
maak me der ongerust over en wil het opgelost hebben.









-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Hee deze eend ken ik!
Destijds nog een proefrit mee gemaakt in Tilburg...
Hoe gaat het er nu mee? was destijds behoorlijk wat laswerk aan de bodem en voetenbak. En ik meende te zien dat het chassis aan het zakken was.. Eend is door een eendenmonteur uit Eindhoven samengesteld uit diverse eendjes. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet iets heel moois van kunt maken hoor! Aan elke eend heb je weer een nieuwe uitdaging!!
Groetjes Frank
Destijds nog een proefrit mee gemaakt in Tilburg...
Hoe gaat het er nu mee? was destijds behoorlijk wat laswerk aan de bodem en voetenbak. En ik meende te zien dat het chassis aan het zakken was.. Eend is door een eendenmonteur uit Eindhoven samengesteld uit diverse eendjes. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet iets heel moois van kunt maken hoor! Aan elke eend heb je weer een nieuwe uitdaging!!

Groetjes Frank
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Leuke eend, veel plezier ermee gewenst!
Wat betreft dat geluid van je 106, ik denk dat je de distributieriem wat te strak gespannen hebt. Daar kunnen ze wat van gaan janken/gieren Van zo,n Tu blokkie hoeft ie niet zo strak Ik zet ze zelf met de trekkende kant strak, dan de slappe kant (waar de spanrol zit) zo afstellen dat je het spanrolletje net aan met de hand kan draaien .
Wat betreft dat geluid van je 106, ik denk dat je de distributieriem wat te strak gespannen hebt. Daar kunnen ze wat van gaan janken/gieren Van zo,n Tu blokkie hoeft ie niet zo strak Ik zet ze zelf met de trekkende kant strak, dan de slappe kant (waar de spanrol zit) zo afstellen dat je het spanrolletje net aan met de hand kan draaien .
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
dat klopt hij komt inderdaad uit Tilburg en is inderdaad uit vanalles samengesteld.dezilverlinde schreef:Hee deze eend ken ik!
Destijds nog een proefrit mee gemaakt in Tilburg...
Hoe gaat het er nu mee? was destijds behoorlijk wat laswerk aan de bodem en voetenbak. En ik meende te zien dat het chassis aan het zakken was.. Eend is door een eendenmonteur uit Eindhoven samengesteld uit diverse eendjes. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet iets heel moois van kunt maken hoor! Aan elke eend heb je weer een nieuwe uitdaging!!![]()
Groetjes Frank
maar met veel liefde is hier iets leuks van te maken.
het chassis is naar mijn mening nog wel netjes en weinig aan gelast.
de voetenbak heb ik van onder al dicht gelast en dat was inderdaad een klus.
ook zijn de fussee pennen nu gedaan en nog meer raar nieuws.
hij is door de APK



dus volgende maand met een gerust hard naar Frankrijk met de duck en daarna maar is de buitenkant onder handen nemen
gr
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 19:12
- Locatie: Nieuwegein
ik ga denk ik een nieuwe spanrol halen en maar is wat proberen.Art schreef:Leuke eend, veel plezier ermee gewenst!
Wat betreft dat geluid van je 106, ik denk dat je de distributieriem wat te strak gespannen hebt. Daar kunnen ze wat van gaan janken/gieren Van zo,n Tu blokkie hoeft ie niet zo strak Ik zet ze zelf met de trekkende kant strak, dan de slappe kant (waar de spanrol zit) zo afstellen dat je het spanrolletje net aan met de hand kan draaien .
je kan de riem makkelijk een kwart draaien dus snap het niet helemaal maar ja het zal.
hoop dat die snel weer top is.
gr