Dat zwarte in de voetenbak is trouwens teer wat de vorige eigenaar erop gestreken had, dacht zeker dat hij hiermee hier doorgeroeste stuk weer kon herstellen.
dat denk ik ook wel/theoenmarion schreef: En qua tijd kan ik denk ik sneller de complete bak vervangen dan de reparatie delen.
ik kan niet naar boven toe proplassen. De voorste rand van de voetenbak vind ik makkelijk lassen als de koets op zijn kop ligt. Zelfde met schoonslijpen van de A, B en C stijl. En die vijf plaatjes onder de achterbank.theoenmarion schreef:Ik heb de koets in de takel hangen! Kan toch ook?
Ik begrijp eigenlijk nog niet goed wat je bedoeld met door midden zagen. Bedoel je horizontaal? En wat is het verschil als ik de voetenbak bij de felsnaad los haal?Geert schreef:Zelfde probleem als ik had.
Met die op maat gemaakte voetenbak ( doormidden gezaagd) was het probleem volgens mij gemakkelijker op te lossen.
Maar dat is mijn mening
Heb ik in eerste instantie ook gedaan, maar die was net te kort, dan had ik dus weer een strip moeten lassen van zo'n twee centimeter breed. Om toch wat stevigheid in het geheel te houden heb ik de rest van de oude voetenbak maar laten zitten. En achteraf ben ik erg tevreden met de gekozen oplossing.theoenmarion schreef:Daar had je toch geen nieuwe voetenbak voor hoeven te kopen? Reparatiedeel had volgens mij ook gepast!
ja, als de koets op de kop ligt lijkt dat onlogisch. Tot je hem terugdraaid: dan rust de A stijl weer op de dorpel en dat is weer heel normaal. Ook de voetenbak zit heel behoorlijk om de dorpel heen, maar dat zie je neit op jou foto.theoenmarion schreef: Klopt het dat de dorpel maar iets op de A-stijl rust en verder wordt vastgelast aan deurscharnier en de parafan?