waar zijn ze gebleven?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Ook die zijn naar Polen verhuist.
Daar zag ik zelfs de stationcar van de taunus nog rijden. Ook de Capri ( die vond ik als kind altijd erg mooi wel de 2e serie)
Ach we kunnen ze altijd nog weer importeren.
Het klopt ook wel dat we nu een auto echt als gebruiks voorwerp zien en gebruiken, maar dat gebeurde bij de huidige klassiekers toch ook?
Zelf maak ik ook een onderscheid tussen een rij ijzer en een liefhebbers auto.
Ik heb niks met die Ford Focus station ( voor de familie en bedrijf) maar in de winter kan daardoor mijn eend en dyane mooi binnen blijven ( wat ook aanmerkelijk in het onderhoudskostenpost scheelt) Zolang de Ford het doet en niet teveel kost blijft ie voor de deur staan. Sorry maar de PSA groep had in die prijsklasse niks vergelijkbaars...
Yep ik heb ook nog een 205 diesel gehad, veel plezier mee gehad maar ook nog best wel wat onderhoudskosten. Toen ie wegging had ie 320.000 km achter de kiezen. Het was dat we een grotere benzine familie / bedrijfs wagen zochtten anders stond ie nog wel voor de deur.
Daar zag ik zelfs de stationcar van de taunus nog rijden. Ook de Capri ( die vond ik als kind altijd erg mooi wel de 2e serie)
Ach we kunnen ze altijd nog weer importeren.
Het klopt ook wel dat we nu een auto echt als gebruiks voorwerp zien en gebruiken, maar dat gebeurde bij de huidige klassiekers toch ook?
Zelf maak ik ook een onderscheid tussen een rij ijzer en een liefhebbers auto.
Ik heb niks met die Ford Focus station ( voor de familie en bedrijf) maar in de winter kan daardoor mijn eend en dyane mooi binnen blijven ( wat ook aanmerkelijk in het onderhoudskostenpost scheelt) Zolang de Ford het doet en niet teveel kost blijft ie voor de deur staan. Sorry maar de PSA groep had in die prijsklasse niks vergelijkbaars...
Yep ik heb ook nog een 205 diesel gehad, veel plezier mee gehad maar ook nog best wel wat onderhoudskosten. Toen ie wegging had ie 320.000 km achter de kiezen. Het was dat we een grotere benzine familie / bedrijfs wagen zochtten anders stond ie nog wel voor de deur.
met eendige groeten,
brammie schreef:okee ff tellen dan
hier in de straat
1 peugeot 205 wit en lelijk
1 citröen zx
tot 2 maand terug 1 c kadett
1 peugeot 309
in het dorp+/-1000 inwoners
3 205s
2 zx
2kadett 1c 1d
4 tatra's
1cj5
2HY'
2 2cv'
4 golf 2
1 jetta
1 azu
1 samurai
1 ford taunus
en er schijnt nog een diane bij het bouw bedrijf te staan onder het zaagsel
ps eigen auto's meegeteld
ze zijn er nog wel maar je moet wel even zoeken
Woon je in Rosmalen (bij het Autotron of zo)
Bij mij in het dorp is zo'n beetje het hele wagenpark niet ouder als 10 jaar, ook als ik alle bejaarden met auto's meetel........
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Weetje wat gaaf is. Oude uitgaven (jaren 70 bijv) van Het Beste van Readers Digest doorbladeren voor de reclames. Die reclames geven een fantastisch tijdsbeeld. Veel reclames bijv. voor LP-spelers etc. maar ook veel autoreclames. En bij heeeeeel veel auto's denk je 'Ow.... nog nooit gezien in het echt'. De enige uitzondering zijn grotere Mercedesen, BMW's en Citroen CXen.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
een kadettje (type c) city-j of een type c station zijn best leuke auto's anders.
en rijden... ja ach dat deden kadettjes toch altijd wel (de e-type die mijn ouders hadden toen ik net mijn rijbewijs had. al vond ik het jammer dat ze toen net een (oude) e-type station hadden gekocht ipv de d-type station en nog jammerder dat ze dyane niet meer hadden toen
en rijden... ja ach dat deden kadettjes toch altijd wel (de e-type die mijn ouders hadden toen ik net mijn rijbewijs had. al vond ik het jammer dat ze toen net een (oude) e-type station hadden gekocht ipv de d-type station en nog jammerder dat ze dyane niet meer hadden toen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Kadetje C coupe heb ik zelf nog gehad evenals een E. Waren leuke auto's
205 heb ik in de junior uitvoering gereden met jeans bekleding.
De Renault 6 zie je ook nooit meer evenals de oudere japanners waar toch ook leuke auto's bij zaten die het bewaren waard zijn.
205 heb ik in de junior uitvoering gereden met jeans bekleding.
De Renault 6 zie je ook nooit meer evenals de oudere japanners waar toch ook leuke auto's bij zaten die het bewaren waard zijn.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
Hahaa, nou nee.Hanzelman schreef:We hebben er nog één staan die volgend jaar belasting vrij word. Interesse?David schreef:De 205 jes beginnen nu ook rap te verdwijnen.
De diesel was absoluut mijn lieveling, 1 op 21 en top van 170
Ik rij nu in een Berlingo uit 97 met dezelfde XUD motor, helemaal top, niet kapot te krijgen. Geen turbo, weinig tot geen electronica, heerlijk!
Of die vierkante vw polo,s uit de jaren 80. Ik bedoel dan die 3 deurs station achtig model. Je werd er tot een jaar of 10 jeleden nog mee doodgegooit en nu zie je ze niet meer. Ook de honda accord, civic ,prelude uit de jaren 80 zijn verdwenen.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale