Eendje in Belgie

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » wo 20 jun, 2012 22:52

boite = versnellingsbak in het vlaams, van het franse boîte de vitesse ;) niet de bobine dus

en veel plezier op graspop, in de regen xD
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Dimsim
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: di 19 jun, 2012 20:52

Bericht door Dimsim » wo 20 jun, 2012 22:56

Dat weten we dus ook weeral, bedankt voor de opheldering ;)

En Gerettukest is dus "een antiroest behandeling van het chassis en de koets"

Het ging enkel donderdag regenen!
Dat zal dus weer BBQen zijn onder de paraplu...

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » wo 20 jun, 2012 23:11

rutex is geen anti roest behandeling, tis meer tegen steenslag lees ik, en na verloop barst het en begint het daar toch te roesten, alleen zie je het niet.
beetje zoals tectyl eigenlijk..
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Dimsim
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: di 19 jun, 2012 20:52

Bericht door Dimsim » wo 20 jun, 2012 23:17

maakt een 2dehands dus alleen maar duurder eigenlijk...

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » wo 20 jun, 2012 23:33

ach, gewoon blijven rondkijken..
uiteindelijk kom je wel iets tegen, gewoon niet overhaast zijn zoals ik was xD
ik was eerst vanplan 1 geit te kopen.. nu heb ik 2 restauratieprojecten en 1 rijdende dyane.. en nu wil ik ook nog eens een ami -_-
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Dimsim
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: di 19 jun, 2012 20:52

Bericht door Dimsim » do 28 jun, 2012 12:43

Weer een eendje gevonden!

Vernieuwde originele interieur en motor, Geditrinolt, dak langs binnen te openen, keuringvrij en groene kaart. Net nog een hoop fotos gevraagd van interieur, motor en mogelijke roestplekjes.

Dee gaat voor 4800 euro

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 28 jun, 2012 13:21

Ook Belgisch: geditrinold :lol: :lol: :lol:

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 28 jun, 2012 13:49

goed, ik lees dat je nu een ander op het oog hebt, maar een acadiane motor is exact dezelfde motor als een standaard 2cv blok (welke je ook in verschillende versies heb, maar het betreft verwaarloosbare verschillen)

en een voorbankje ach, een frame is ca 20-30 euro en gloednieuwe bekleding zal incl matten en rubbers ook niet meer dan 150-200 kosten en dan heb je gelijk ook de rubbers ed nieuw
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Dimsim
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: di 19 jun, 2012 20:52

Bericht door Dimsim » do 28 jun, 2012 16:55

@David: Wat zeggen jullie daar dan tegen? Bespoten met een anti-roestlaag-behandeling?

Ik had toch verwacht dat er grotere verschillen waren op een 2cv-motor en een acadiane-motor
Maar degene die ik nu heb gevonden oogt ook mooier, om eentje van 8.000 euro te laten spuiten omdat je die kleur niet graag ziet is toch een serieuze afknapper :cry:

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 28 jun, 2012 17:28

Het grootste verschil in een acadiane motor zit m in de "turbo" en de daarbij horende andere sproeier bezetting. Maar aangezien het luchtfilter van een dyane of acadiane niet past onder de kap van een 2cv zal de "turbo" en luchtfilter niet geplaatst zijn. Een dyane (en ami 8) motor hebben wel een verschil tov een 2cv motor; een hogere compressie (en ook de "turbo") en hebben daardoor een iets groter vermogen. Maar daarmee ben je verplicht om 98 te tanken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Dimsim
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: di 19 jun, 2012 20:52

Bericht door Dimsim » do 28 jun, 2012 17:47

Dus het voordeel aan die acadiane is de turbo die je dan niet kan gebruiken op een 2cv.
Tenzij je een gat maakt in je kap en dat ding er laat uit steken :P

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 28 jun, 2012 18:12

Je kan het luchtfilter aanpassen zodat die "turbo" wel aangesloten kan worden, maar je zal er niet heel veel van merken. Dus idd heeft een acadiane motor niet veel meer te bieden dan een regulier 2cv blok. Oftewel: bijna willekeurig welk 602cc blok er in zit ( op enkele oude types na) is lood om oud ijzer. Behalve dus zo'n dyane blok met hogere compressie. Maar dan moet je dus die turbo conversie doen en altijd 98 tanken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » do 28 jun, 2012 18:59

gewoon een buis van de koeltunnel naar de ingang van de luchtfilter brengen en je hebt ook een "turbo"
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 28 jun, 2012 19:53

Dat zeg ik toch?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 28 jun, 2012 20:15

David schreef:Ook Belgisch: geditrinold :lol: :lol: :lol:
in nederland is het dinitrol, niet ditrinol, dus ook gedinitrold en niet geditrinold...

maar je mag de mijne wel kopen, die is niet gedinitrold maar getapijt.

3.500 euro is de prijs en daarvoor zet ik er ook nog een nieuw dakje op:

Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie