Eendje in Belgie
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
ach, gewoon blijven rondkijken..
uiteindelijk kom je wel iets tegen, gewoon niet overhaast zijn zoals ik was xD
ik was eerst vanplan 1 geit te kopen.. nu heb ik 2 restauratieprojecten en 1 rijdende dyane.. en nu wil ik ook nog eens een ami -_-
uiteindelijk kom je wel iets tegen, gewoon niet overhaast zijn zoals ik was xD
ik was eerst vanplan 1 geit te kopen.. nu heb ik 2 restauratieprojecten en 1 rijdende dyane.. en nu wil ik ook nog eens een ami -_-
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
goed, ik lees dat je nu een ander op het oog hebt, maar een acadiane motor is exact dezelfde motor als een standaard 2cv blok (welke je ook in verschillende versies heb, maar het betreft verwaarloosbare verschillen)
en een voorbankje ach, een frame is ca 20-30 euro en gloednieuwe bekleding zal incl matten en rubbers ook niet meer dan 150-200 kosten en dan heb je gelijk ook de rubbers ed nieuw
en een voorbankje ach, een frame is ca 20-30 euro en gloednieuwe bekleding zal incl matten en rubbers ook niet meer dan 150-200 kosten en dan heb je gelijk ook de rubbers ed nieuw
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
@David: Wat zeggen jullie daar dan tegen? Bespoten met een anti-roestlaag-behandeling?
Ik had toch verwacht dat er grotere verschillen waren op een 2cv-motor en een acadiane-motor
Maar degene die ik nu heb gevonden oogt ook mooier, om eentje van 8.000 euro te laten spuiten omdat je die kleur niet graag ziet is toch een serieuze afknapper
Ik had toch verwacht dat er grotere verschillen waren op een 2cv-motor en een acadiane-motor
Maar degene die ik nu heb gevonden oogt ook mooier, om eentje van 8.000 euro te laten spuiten omdat je die kleur niet graag ziet is toch een serieuze afknapper
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Het grootste verschil in een acadiane motor zit m in de "turbo" en de daarbij horende andere sproeier bezetting. Maar aangezien het luchtfilter van een dyane of acadiane niet past onder de kap van een 2cv zal de "turbo" en luchtfilter niet geplaatst zijn. Een dyane (en ami motor hebben wel een verschil tov een 2cv motor; een hogere compressie (en ook de "turbo") en hebben daardoor een iets groter vermogen. Maar daarmee ben je verplicht om 98 te tanken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Je kan het luchtfilter aanpassen zodat die "turbo" wel aangesloten kan worden, maar je zal er niet heel veel van merken. Dus idd heeft een acadiane motor niet veel meer te bieden dan een regulier 2cv blok. Oftewel: bijna willekeurig welk 602cc blok er in zit ( op enkele oude types na) is lood om oud ijzer. Behalve dus zo'n dyane blok met hogere compressie. Maar dan moet je dus die turbo conversie doen en altijd 98 tanken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam