Ik ben mijn kabelboom aan het vervangen en heb bijna alles door wat wat is. Er zijn twee lange aftakkingen waarvan ik niet weet welke welke is.
1 aftakking die naar de ritenwisser moet, twee draden en in mijn originele boom waren dat twee grijze draden met groene en rode mof.
1 aftakking die naar het rempedaal ging, twee grijze draden en in mijn originele boom hadden deze een zwarte en een witte mof.
Nu heeft de nieuwe boom twee lange vertakkingen waarvan een met twee grijze draden met zwarte en witte mof ( je zoudenken voor naar het rempedaal), maar de tweede lange vertakking die over is heeft vier draden en zitten in een blokje ( vier grijze draden met blauw, wit en zwarte mof) . Nu kan ik mij van de laatste niet zo goed voorstellen dat deze naar de ruitenwissermotor moet, of is dit voor een intervalschakelaar ofzo?
Ik ben benieuwd. Ik heb alleen het schema van een 83 er, heb een eend uit 80 en een boom van ergens uit de jaren 80. (vanwege het alarmlichtschakelaarblok wat aanwezig is).
Ruitenwisser / remlicht ...welke is welke?
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Citroën kleurt de draden niet,alleen de kleuren van de stekkers.
Bij de ruitenwisser is de rode de + achter contact en de groene komt van de schakelaar.Ik dacht dat die kleuren ook op het motortje zaten.
De remlichtschakelaar is alleen een aan-uit schakelaar en kan allebei,maakt niet uit.
Die lange draad met witte en zwarte mof zal voor remoliecontrole zijn.
Het stekkerblok zal de alarmlichten zijn
Bij de ruitenwisser is de rode de + achter contact en de groene komt van de schakelaar.Ik dacht dat die kleuren ook op het motortje zaten.
De remlichtschakelaar is alleen een aan-uit schakelaar en kan allebei,maakt niet uit.
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dank je wel gerard. Ik ben er inmiddels achter welke welke is. De draad die nu naar de ruitenwisser gaat zit in een blokje met vier draden. Dit is aboluut is de goeie draad, want met deze maakt vervinding met de ruitenwisser schakelaar. Waarom zitten deze er dan?Gerard2cv schreef:Citroën kleurt de draden niet,alleen de kleuren van de stekkers.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Top! Thnx!AZL57 schreef:vierpolige stekker is van de moderne ruitenwisser motor.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!