Contactslot smeren
Contactslot smeren
Mijn contactslot gaat wat stroef. Is dit op een of andere manier wat te smeren?
-
- Veelvuldig poster
Niet te veel van die WD40 in contactsloten spuiten.
Mijn ervaring is dat dit op den duur stroperig wordt en daarmee de werking van het contactslot niet ten goed of juist slechter.
Een bus remreiniger er in spuiten helpt om de eerder ingespoten smeermiddeltje te verwijderen. Onder het contactslot een doek houden om alles op te vangen.
Mijn ervaring is dat dit op den duur stroperig wordt en daarmee de werking van het contactslot niet ten goed of juist slechter.
Een bus remreiniger er in spuiten helpt om de eerder ingespoten smeermiddeltje te verwijderen. Onder het contactslot een doek houden om alles op te vangen.
Citroén rolls better than a Rolls!
Maar prop er in ieder geval geen grafietpoeder in. Dat spul wordt nog wel eens aanbevolen, maar op den duur plemp je er het cilindertje mee dicht. Nu en dan een pufje WD40 is mij altijd goed bevallen en in die tip met remmenreiniger wil ik ook wel geloven. Daarna natuurlijk wel weer voor een beetje smering zorgen: WD40 of een paar druppies naaimachine-olie
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb zelf wel goede ervaring met grafietpoeder. Wel met beleid gebruiken natuurlijk. Blijft je sleutel ook wat schoner van. WD40 enzo trekt op den duur ook vuil aan en klontert dus ook vast. Volgens mij zit daar ook grafiet in verwerkt.
Onze TD is ook niet happy als wij weer eens WD40 in sloten hebben gespoten en gebruiken weer grafiet.
Onze TD is ook niet happy als wij weer eens WD40 in sloten hebben gespoten en gebruiken weer grafiet.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Mijn contactslot wil af en toe helemaal niet. Krijg ik de sleutel niet omgedraaid, net alsof tie op stuurslot staat. Een dreun met de brandblusser tegen het contactslot helpt dan altijd. Maar niet echt ideaal....
Grafiet, WD40, contactspray. Zoveel hoofden zoveel meningen. Grafiet heb ik niet, WD40 gaat wellicht plakken, ik spuit er wel contactspray in. Anders heb ik ook nog kettingspray liggen
Grafiet, WD40, contactspray. Zoveel hoofden zoveel meningen. Grafiet heb ik niet, WD40 gaat wellicht plakken, ik spuit er wel contactspray in. Anders heb ik ook nog kettingspray liggen