Contactslot smeren

Plaats reactie
Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Contactslot smeren

Bericht door Franko » ma 25 jun, 2012 14:38

Mijn contactslot gaat wat stroef. Is dit op een of andere manier wat te smeren?

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » ma 25 jun, 2012 15:10

Ik heb er een beetje wd40 ingespoten en het loopt als een 'tiet'.
Weet niet wat dit op de lange termijn doet maar is al een half jaar geleden.
Maar kijk wel even of het niet de contactrol zelf is de zwaar loopt.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 25 jun, 2012 15:38

Niet te veel van die WD40 in contactsloten spuiten.
Mijn ervaring is dat dit op den duur stroperig wordt en daarmee de werking van het contactslot niet ten goed of juist slechter.
Een bus remreiniger er in spuiten helpt om de eerder ingespoten smeermiddeltje te verwijderen. Onder het contactslot een doek houden om alles op te vangen.
Citroén rolls better than a Rolls!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 25 jun, 2012 16:49

Maar prop er in ieder geval geen grafietpoeder in. Dat spul wordt nog wel eens aanbevolen, maar op den duur plemp je er het cilindertje mee dicht. Nu en dan een pufje WD40 is mij altijd goed bevallen en in die tip met remmenreiniger wil ik ook wel geloven. Daarna natuurlijk wel weer voor een beetje smering zorgen: WD40 of een paar druppies naaimachine-olie

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » ma 25 jun, 2012 17:37

En dan gewoon via het slot erin spuiten of aan de onderzijde?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 25 jun, 2012 22:02

ik zou contact spray gebruiken. Dat smeert een beetje en is geleidend. Wordt niet stroperig op den duur.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 25 jun, 2012 23:02

Ik heb een paar keer mee gemaakt dat de contactsleutel helemaal niet meer te draaien was. Wat siliconen spray er in en het werkt weer.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » wo 27 jun, 2012 13:12

Dus siliconenspray of wd40? :)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 27 jun, 2012 13:31

Ik heb zelf wel goede ervaring met grafietpoeder. Wel met beleid gebruiken natuurlijk. Blijft je sleutel ook wat schoner van. WD40 enzo trekt op den duur ook vuil aan en klontert dus ook vast. Volgens mij zit daar ook grafiet in verwerkt.

Onze TD is ook niet happy als wij weer eens WD40 in sloten hebben gespoten en gebruiken weer grafiet.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 27 jun, 2012 14:10

Mijn contactslot wil af en toe helemaal niet. Krijg ik de sleutel niet omgedraaid, net alsof tie op stuurslot staat. Een dreun met de brandblusser tegen het contactslot helpt dan altijd. Maar niet echt ideaal....

Grafiet, WD40, contactspray. Zoveel hoofden zoveel meningen. Grafiet heb ik niet, WD40 gaat wellicht plakken, ik spuit er wel contactspray in. Anders heb ik ook nog kettingspray liggen :lol:

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 27 jun, 2012 14:31

Of gewoon nieuw contactslot :?

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 27 jun, 2012 14:50

of gewoon geen contactslot, maar een contactschakelaar en startknop, ben je voor 5 euro klaar.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

2cv4
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 14 aug, 2006 10:46
Locatie: ijmuiden

Bericht door 2cv4 » wo 27 jun, 2012 17:24

Ik heb zelf geen goede ervaringen met het smeren van en contactslot het helpt vaak maar even en dan sta je ineens met een geblokkeerd contactslot.Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit in alle gevallen gebeurd.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 27 jun, 2012 22:45

supercees schreef:of gewoon geen contactslot, maar een contactschakelaar en startknop, ben je voor 5 euro klaar.
Is voor iedereen handig :lol:

Plaats reactie