Bam!
Bam!
Enkele dagen geleden een geit van onder het zeil getrokken in de garage van mijn moeder. Het idee om er iets mee aan te vangen heb ik al langer, de know-how ontbreekt echter volledig. Ik bereid me dan ook mentaal voor op een helse rit.
De 2CV in kwestie heeft als bouwjaar 1988. Heb er enorm van genoten als kind, dus kijk ik er ook weer naar uit om hem aan de praat te krijgen.
Geen flauw idee hoe je begint aan een restauratie. Dus alle tips zijn welkom.
Voor mij was het:
stap 1: is het chasis roestvrij?
stap 2: werkt de motor nog?
stap 3: panikeer en loop in doelloos cirkels rond!
Zijn er ergens degelijke gidsen te vinden van hoe je te werk gaat? Welke controles je moet uitvoeren. Stap voor stap en degelijk uitgelegd.
De 2CV in kwestie heeft als bouwjaar 1988. Heb er enorm van genoten als kind, dus kijk ik er ook weer naar uit om hem aan de praat te krijgen.
Geen flauw idee hoe je begint aan een restauratie. Dus alle tips zijn welkom.
Voor mij was het:
stap 1: is het chasis roestvrij?
stap 2: werkt de motor nog?
stap 3: panikeer en loop in doelloos cirkels rond!
Zijn er ergens degelijke gidsen te vinden van hoe je te werk gaat? Welke controles je moet uitvoeren. Stap voor stap en degelijk uitgelegd.
goed bezig
de volgorde die je aanhoud gebruik ik zelf ook altijd bij mijn projecten
dus ga rustig verder
hoe lang staat ze al stil?
als het al enige jaren is haal dan eerst de tank eronderuit en maak die van binnen goed schoon
spoel de benzineleiding door
maak de brandstofpomp schoon en gangbaar
maak de carburateur schoon van binnen
trek het spruitstuk van het blok af en klop alle roest, roet en losse delen daaruit
zet alles weer in elkaar met een lekkere scheut verse benzine(nog niet druk gaan maken over wat voor peut, '88 is euro)
volle accu en starten zonder choke
wel ff olie pijlen voor het starten, verversen hoeft nog niet
hoop werk maar dat is om nog meer te voorkomen
de volgorde die je aanhoud gebruik ik zelf ook altijd bij mijn projecten
dus ga rustig verder
hoe lang staat ze al stil?
als het al enige jaren is haal dan eerst de tank eronderuit en maak die van binnen goed schoon
spoel de benzineleiding door
maak de brandstofpomp schoon en gangbaar
maak de carburateur schoon van binnen
trek het spruitstuk van het blok af en klop alle roest, roet en losse delen daaruit
zet alles weer in elkaar met een lekkere scheut verse benzine(nog niet druk gaan maken over wat voor peut, '88 is euro)
volle accu en starten zonder choke
wel ff olie pijlen voor het starten, verversen hoeft nog niet
hoop werk maar dat is om nog meer te voorkomen
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
Re: Bam!
stap 3 heb ik al redelijk veel gedaan, vooral het doelloos in cirkels lopen..DaVitsche schreef:Enkele dagen geleden een geit van onder het zeil getrokken in de garage van mijn moeder. Het idee om er iets mee aan te vangen heb ik al langer, de know-how ontbreekt echter volledig. Ik bereid me dan ook mentaal voor op een helse rit.
De 2CV in kwestie heeft als bouwjaar 1988. Heb er enorm van genoten als kind, dus kijk ik er ook weer naar uit om hem aan de praat te krijgen.
Geen flauw idee hoe je begint aan een restauratie. Dus alle tips zijn welkom.
Voor mij was het:
stap 1: is het chasis roestvrij?
stap 2: werkt de motor nog?
stap 3: panikeer en loop in doelloos cirkels rond!
Zijn er ergens degelijke gidsen te vinden van hoe je te werk gaat? Welke controles je moet uitvoeren. Stap voor stap en degelijk uitgelegd.
ik weet ook niets van restauraties, maar "how to restore a 2cv" en de geitengarage heeft me wel al nn stuk verder geholpen.
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
Ze staat al stil sinds 2002-2003. Dus de je zal wel gelijk hebben qua tank en zo.brammie schreef:goed bezig
de volgorde die je aanhoud gebruik ik zelf ook altijd bij mijn projecten
dus ga rustig verder
hoe lang staat ze al stil?
als het al enige jaren is haal dan eerst de tank eronderuit en maak die van binnen goed schoon
spoel de benzineleiding door
maak de brandstofpomp schoon en gangbaar
maak de carburateur schoon van binnen
trek het spruitstuk van het blok af en klop alle roest, roet en losse delen daaruit
zet alles weer in elkaar met een lekkere scheut verse benzine(nog niet druk gaan maken over wat voor peut, '88 is euro)
volle accu en starten zonder choke
wel ff olie pijlen voor het starten, verversen hoeft nog niet
hoop werk maar dat is om nog meer te voorkomen
Onze garage is volledig niet voorzien op de werken die eraan staan te komen vermoed ik. Best ergens een plekje zoeken om in alle rust verder te werken.
Daarnet al de beslissing genomen dat ik morgen begin met de carroserie eraf te halen om zo meer bewegingsvrijheid te krijgen. Goed archiveren welk boutje en schroefje van waar komt
Op zich kan ik niet heel veel fout doen denk ik, en als dat het geval is halen we ertoch gewoon professionals bij
Re: Bam!
Thanks voor de tip. Ga hem morgen eens zoeken in tweedehands boekenwinkels, want nieuw loopt de prijs al snel op + lange levertijden via amazon om het betaalbaar te houden.JieKie schreef: stap 3 heb ik al redelijk veel gedaan, vooral het doelloos in cirkels lopen..
ik weet ook niets van restauraties, maar "how to restore a 2cv" en de geitengarage heeft me wel al nn stuk verder geholpen.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer: