Olieschraap veer

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Olieschraap veer

Bericht door AK freak » do 28 jun, 2012 15:46

Heb een nieuwe set zuigerveren besteld (perfect circle). De olie schraapveer bestaat uit een zuigerveer en een 'getande'veer is hier een volgorde van monteren? Dus welke moet boven en welke onder? Mijn oude zuiger had daar gewoon 1 olieschraapveer.

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » do 28 jun, 2012 18:45

Zover ik weet heeft een 2cv 3 zuigerveren. Eerst de topveer, daarna de compressieveer en als laatste doe je de olieschraapveer. Das gewoon een soort van getande veer van gevouwen metaal. Hou er rekening mee dat de compressieveer waarschijnlijk een opliggend randje heeft. zo dus

Afbeelding

Kijk bij het monteren uit dat je ze niet teveel buigt, een zuigerveer breekt vrij snel. Gebruik wat olie bij het monteren en zorg ervoor dat je de openingen van de ringen niet onder elkaar hebt staan (bvb driekwart uit elkaar.

veel suc6.

Sleurhut

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 28 jun, 2012 19:11

Jawel, maar er worden ook setjes geleverd met U-flex olieschraapveren. Ze zijn driedelig en op het eerste gezicht te groot om te passen. Ik denk dat de vraag daarover gaat. Mijn ervaring is dat Perfect Circle een mooi beeldverhaal op de zakjes zet. Let er vooral ook op dat de bovenste compressieveer overeenkomstig het plaatje wordt gemonteerd.

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » do 28 jun, 2012 19:36

Perfect circle geeft inderdaad precies weer waar de olie schraapveren moeten komen :wink:
Maar niet welke van de twee op welke positie, er zit namelijk een soort spiraal en een veer in.
Zie link(als dit werkt), hier staat de spiraal en veer (is er maar 1 staan twee in plaatje): http://motorvitamine.eu/www.motorvitami ... 4731;image

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » do 28 jun, 2012 20:10

Spiraal (met veer er in!) hoort in de onderste ring van de zuiger.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » do 28 jun, 2012 21:46

Nee, het is geen spiraal met veer erin.
In de onderste gleuf van de zuiger moet de spiraal + veer. Mijn vraag moet de veer boven de spiraal of moet de veer onder de spiraal geplaatst worden:
- - - - - ______
_____ of - - - - - -

Plaats reactie