Lekkage mehari versn.bak
Lekkage mehari versn.bak
De versnellingsbak van mijn mehari lekt nogal aan de voorkant.
Er zit precies genoeg olie in.
Wat zou dat kunnen zijn? Ik heb dat nog nooit eerder gehad.
Bedankt voor de tips!
Er zit precies genoeg olie in.
Wat zou dat kunnen zijn? Ik heb dat nog nooit eerder gehad.
Bedankt voor de tips!
Het is absoluut bakolie, verschil ruik je meteen.
Komt denk ik via de pri as de bak uit.
Binnekant van de koppelings huis is ook flink nat.
Het is daar altijd een kleffe bende maar nu echt erger.
De pri as heeft als ik het goed begrijp een soort schoefdraad profiel daarmee wordt de bakolie terug de bak ik geperst. Maar kan dat verslijten???
Nee de koppeling etc is prima
Komt denk ik via de pri as de bak uit.
Binnekant van de koppelings huis is ook flink nat.
Het is daar altijd een kleffe bende maar nu echt erger.
De pri as heeft als ik het goed begrijp een soort schoefdraad profiel daarmee wordt de bakolie terug de bak ik geperst. Maar kan dat verslijten???
Nee de koppeling etc is prima
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Of de motor staat niet recht op de bak. Dan drukt hij de priseas iets scheef.
Dit zou je kunnen controleren door een beugeltje aan het vliegwiel te maken om de 4 oren waar de tapeinden in zitten een gelijke afstand hebben.En voor de bak een busje over de priseas met een lip tot de 4 plaatsen waar de tapeinden ingaan
Dit kan door een aanrijding gebeurd zijn.
Dit zou je kunnen controleren door een beugeltje aan het vliegwiel te maken om de 4 oren waar de tapeinden in zitten een gelijke afstand hebben.En voor de bak een busje over de priseas met een lip tot de 4 plaatsen waar de tapeinden ingaan
Dit kan door een aanrijding gebeurd zijn.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Ik meen mij een verhaal te herinneren van een vriend die de ene versnellingsbak na de andere lek reed.
Probleem was dat de schroefdraad op op prise-as inderdaad in het huis was gaan inlopen omdat de prise-as slingerde.
De oorzaak van de slingerende prise-as zat hem in de krukas: Het prise-aslager was versleten (http://www.burton2cvparts.com/priseasla ... -5825.html ).
Daar kom je helaas pas na drie versnellingsbakken achter
Probleem was dat de schroefdraad op op prise-as inderdaad in het huis was gaan inlopen omdat de prise-as slingerde.
De oorzaak van de slingerende prise-as zat hem in de krukas: Het prise-aslager was versleten (http://www.burton2cvparts.com/priseasla ... -5825.html ).
Daar kom je helaas pas na drie versnellingsbakken achter

1977 Mehari
Gaatje is door geprikt, maar zat niet niet dicht.
Schade heeft ie nooit gehad weet ik zeker.
Maar het verhaal met de slingerende krukas zou kunnen.
Zoiezo heb ik dat als de mehari koud is de koppeling haperig is.
Dat duurt zeg 5 minuten dan is het weg.
Maar in de tussen tijd gaat de prise as wel heen en weer.
Het is nog de orginele koppeling km stand is nu 71000.
Schade heeft ie nooit gehad weet ik zeker.
Maar het verhaal met de slingerende krukas zou kunnen.
Zoiezo heb ik dat als de mehari koud is de koppeling haperig is.
Dat duurt zeg 5 minuten dan is het weg.
Maar in de tussen tijd gaat de prise as wel heen en weer.
Het is nog de orginele koppeling km stand is nu 71000.