Na lange tijd weer in gebruik

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » zo 8 jul, 2012 23:06

Dank voor de tips. Hoe zien die metalen beugeltjes er uit? En ik neem aan dat je deze op 7 plekken vast zet. Hoelang zijn die m5 boutjes?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 10 jul, 2012 13:13

De maat van die M5 boutjes komt niet zo heel erg nauw.
Je kunt het aan de achterkant zien, als ze maar nergens tegen aan komen.

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » di 10 jul, 2012 16:24

Dat zijn metalen stripjes die horizontaal gemonteerd worden. Je gebruikt daarvoor de twee gaten van boven in de hoeken, en de twee gaten naast het ingesneden gedeelte (die bedoeld zijn om de pijpjes van je oliekoeler door te laten). Die onderste strip gaat dus achter die pijpjes langs.
Als je koeltunnel gemonteerd is kun je niet meer van achteren kijken hoe lang de boutjes kunnen/moeten zijn. Meet daarom (ongeveer) de dikte van de kooimoer en de dikte van het rubber en metalen strip op. Wat langer kan inderdaad geen kwaad.
Als je niet zo'n metalen strip hebt (2 stuks dus), kun je gerust zelf ook wat fabrieken, het doel is enkel dat die rubberen flap op zijn plaats blijft. Je kunt ook nog de twee gaten aan de onderkant van de flap benutten om die vast te zetten aan je koeltunnel, dan weet je zeker dat hij nooit in je ventilator zal gaan waaien. Gewoon een boutje met een ring, de afdruk van de vorige eigenaar staan er nog in zag ik....

Plaats reactie