Batteurs gemonteerd met schokbrekers
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Batteurs gemonteerd met schokbrekers
Ik heb een vraagje. Mijn Dyane 4 1974 heeft origineel frotteurs voor, en schokbrekers achter. Na restauratie zijn er achter dus batteurs gemonteerd maar de vering leek me te slap. Heb er de oude schokbrekers opgezet en nu lijkt het me weer te stug. Moeten de batteurs eraf voor een beter comfort?
Groetjes Frank
Groetjes Frank
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
- hertog jan
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
- Locatie: zeewolde
Hallo,
Botteurs zijn overbodig in combinatie met schokbrekers.
Schokbrekers zijn vervangers van frotteurs icm botteurs.
Je rijdt dus met scokbrekers of met frotteurs icm botteurs. Nooit alleen met botteurs! Frotteurs verzorgen de vering en botteurs zorgen alleen maar dat je wiel op de grond blijft, meer niet. Is dus geen schokbreker
Botteurs zijn overbodig in combinatie met schokbrekers.
Schokbrekers zijn vervangers van frotteurs icm botteurs.
Je rijdt dus met scokbrekers of met frotteurs icm botteurs. Nooit alleen met botteurs! Frotteurs verzorgen de vering en botteurs zorgen alleen maar dat je wiel op de grond blijft, meer niet. Is dus geen schokbreker
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 173
- Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
- Locatie: Elahuizen
- Contacteer:
Op onze saar uit 1955 zitten frotteurs batteurs en schokbreker(tje)s
Er zijn meerder combinaties mogelijk
Mijn Wrak had oorspronkelijk batteurs en frotteurs voor.
Schokbreker en batteurs achter.
Frotteurs zijn volgens mij tegen het deinen .
Batteurs zij meer tegen de kasseistroken.Om het wiel op de weg te houden.
Batteurs en schokbrekers gaan volgens mij prima samen.
Er zijn meerder combinaties mogelijk
Mijn Wrak had oorspronkelijk batteurs en frotteurs voor.
Schokbreker en batteurs achter.
Frotteurs zijn volgens mij tegen het deinen .
Batteurs zij meer tegen de kasseistroken.Om het wiel op de weg te houden.
Batteurs en schokbrekers gaan volgens mij prima samen.
Kijk toch eens vaker op de site van Jeroen Cats:
1971
May: Engine supports on the 435cc are modifed so the same chassis can be sued with both 435cc and 602cc.
September: Shaft on brake and clutch pedals is increased in diameter to 12mm.
Two extra pushbutton fittings for the roof.
Exterior rearview mirror is standard in France.
November: on the rear suspension arms the batteurs are no longer fitted.
1971
May: Engine supports on the 435cc are modifed so the same chassis can be sued with both 435cc and 602cc.
September: Shaft on brake and clutch pedals is increased in diameter to 12mm.
Two extra pushbutton fittings for the roof.
Exterior rearview mirror is standard in France.
November: on the rear suspension arms the batteurs are no longer fitted.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Dat hoeft helemaal niet. Staat ook gewoon op 2cv.nl in het Nederlands.Kijk toch eens vaker op de site van Jeroen Cats:
http://historie.2cv.nl
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
bovenstaande klopt niet.hertog jan schreef:
Botteurs zijn overbodig in combinatie met schokbrekers.
Frotteurs verzorgen de vering en botteurs zorgen alleen maar dat je wiel op de grond blijft, meer niet. Is dus geen schokbreker
zowel frotteurs als batteurs zijn schokdempers (schokbrekers is een verkeerde term, heel strikt genomen). frotteurs werken met frictie- oftewel wrijvingsmaterialen en batteurs werken met het massa-is-traag principe, beiden bedoeld om snelle bewegingen tegen te gaan en veerbewegingen te dempen.
de vering zit in je veerpotten (vandaar ook de naam: veerpotten).
zonder frotteurs en batteurs blijft je eendje deinen en valt er eigenlijk niet mee te rijden.
en er zijn inderdaad combinaties, een azu uit '66 heeft naast de frotteurs en batteurs ook schokdempers:
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break