bsndenspanning
- Peter Parker
- Regelmatige poster
bsndenspanning
Wat is jullie advies om als spanning aan te houden in een eend van 1985, 2 personen (160 kilo) en wat bagage van rond de 15 kilo?
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte
- Peter Parker
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik tel vaak 0,2 op bij de voorgeschreven waarde. Een te hoge spanning zorgt voor een bolle band en zal licht sturen, maar heeft ook weinig oppervlak met de grond, dus schuift en slipt ook sneller weg.
1.8 en 2.1 voor de belasting die jij opgeeft, vind ik ook best aan de hoge kant.
1.8 en 2.1 voor de belasting die jij opgeeft, vind ik ook best aan de hoge kant.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Peter Parker
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
-
- Addicted user
- Contacteer:
Voordeel als je de orginele spanning aanhoudt is verhoogt comfort en betere remweg.
Ik heb nog nooit anders dan 1,4 en 1,8 er in gehad en met 4 man en bagage genoeg vakanties gereden. Met 2 man en wat bagage zou ik gewoon de orginele spanning aanhouden.
Zorg er alleen voor dat je reserveband op 2.0 bar gepompt is, zodat je zeker bent dat je genoeg druk in de reserveband hebt mocht je hem een keer nodig hebben.
Ik heb nog nooit anders dan 1,4 en 1,8 er in gehad en met 4 man en bagage genoeg vakanties gereden. Met 2 man en wat bagage zou ik gewoon de orginele spanning aanhouden.
Zorg er alleen voor dat je reserveband op 2.0 bar gepompt is, zodat je zeker bent dat je genoeg druk in de reserveband hebt mocht je hem een keer nodig hebben.
-
- Heavy user
Oh het kan zeker. Maar als je zegt dat je nooit anders hebt gedaan zou ik 1,6 voor eens proberen. Ik vind de auto er veel directer mee sturen. Maar idd comfort, vooral op klinkerwegen, word er beter door. Voordeel van hogere druk is dat ie iets zuiniger rijdt.
Remweg durf ik niets over te zeggen aangezien ik daar nog nooit verschil in heb gemerkt
Remweg durf ik niets over te zeggen aangezien ik daar nog nooit verschil in heb gemerkt
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster