Restauratie rode 2cv6, kontaktslot

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 7 jul, 2012 17:38

respect! ;)

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » za 7 jul, 2012 20:44

Zekers diep respect! :D
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 8 jul, 2012 01:01

En Rob?

Zit het voorruitframe al?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 9 jul, 2012 18:57

ja

Afbeelding

alleen nog vastlassen


Als iemand nog een winterproject zoekt:
Afbeelding
ja kán er vrijwel een hele eend van maken.
Wel goed kunnen lassen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 9 jul, 2012 20:05

Gaaf gedaan man!
Ziet er netjes uit.
Hoeveel uur heb je er nu in zitten aan lasuren?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 11 jul, 2012 21:31

hoeveel lasuren?
gelukkig houd ik dat niet bij, het is immers bedoeld als tijdverdrijf.

eerst de boel in de epoxy:
Afbeelding

dan aflassen. koets staat nog op zijn kop; ik moet de lasjes nog gladslijpen maar daarvoor is het nu te laat.
Afbeelding

nu is alle laswerk klaar van de koets!

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 11 jul, 2012 22:14

Nou gefeliciteerd man!

Gaaf gedaan!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 17 jul, 2012 16:34

en in de epoxy:
Afbeelding

vraagje: wat is beter voor de naden, polymax of carosserie-kit.
nadeel van de kit is dat het niet in tubes zit, het is erg lastig aanbrengen. Vorige eend een soort slagroom-spuitzak gemaakt van dik plastic. Maar wel een geklieder.


Afbeelding

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 17 jul, 2012 16:41

ik heb toen ik in mijn eend de bodem heb vervangen womi-carrosserie/nadenkit gebruikt. Dat zit in een tube die in de kitspuit past. Daarna even met zeepwater via de plantenspuit doen en je maakt het snaarstrak :)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 17 jul, 2012 16:54

Ik gebruik de polymax in ieder geval voor de motorkapscharnier naad.
Voor de rest kit ik alleen waar direct water kan komen,
en dat is de laatste keer ook polymax geweest.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 17 jul, 2012 17:01

houdt 2-componenten verf daar wel op? Ik gebruik de ouderwetse, niet op waterbasis.

Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 17 jul, 2012 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 17 jul, 2012 18:24

Geen idee.
Als motorkapcharnierkit maakt het niet uit en als afdichtings kit in de wielbakken vind ik dat ook niet zo belangrijk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

jeroen AK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 21:53
Locatie: Velp

Bericht door jeroen AK » di 17 jul, 2012 19:38

Ik heb voor de complete AK koets ook carrosserie-kit gebruikt van womi o.i.d. is gewoon een tube te verkrijgen. Tip: koop witte/grijze kit, dan kan je goed zien of het goed afdicht. Als je de kit extra in de naden wil krijgen kan je met een kwastje en een potje wasbenzine de kit uitstrijken. Hiermee druk je het in de naden. Het overtollige materiaal kan je weghalen met een oude doek.

Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 17 jul, 2012 21:51

sikaflex! altijd goed alleen je moet even goed kijken welk type je moet hebben.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Thijs86
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 26 apr, 2009 20:00

Bericht door Thijs86 » do 19 jul, 2012 04:39

recentelijk ook polymax gebruikt en zover ik weet hecht alle verf

Plaats reactie