Een 2CV op doktersadvies
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Een 2CV op doktersadvies
Na 18 jaar heb ik weer een eendje gekocht, dit keer op doktersadvies. We maakten een proefrit met de 2CV van een vriend en kwamen mijn huisarts tegen. Deze vond de grijze Charleston erg mooi en hij had nog een eendje in de schuur staan die stond te verpieteren. Zijn advies was om deze te kopen zodat hij weer de weg kon versieren.
Dat advies heb ik maar opgevolgd en nu staat staat ie in mijn schuur. Het chassis is al klaar, alleen controle of dit goed is gedaan en daarna koetsje opknappen. Hij stond al 11 jaar droog in de schuur en alles valt mee. Ik hoop hem klaar te hebben voor ik met Gifkikker naar Afrika ga, 3 maandjes moet lukken Het eendje gaat een Chic worden, maar wel een rallylook. De dakarbumpers liggen klaar nu nog kijken naar uitgesneden spatbordjes.
In ieder geval is het werken aan een eendje stukken makkelijker dan een Méhari, je kan overal makkelijk bij. De 5 Méhari's blijf ik wel houden, de eend gaat gebruikt worden voor regendagen, dan is het namelijk wat minder op de Solex naar mijn werk.
Edwin
Dat advies heb ik maar opgevolgd en nu staat staat ie in mijn schuur. Het chassis is al klaar, alleen controle of dit goed is gedaan en daarna koetsje opknappen. Hij stond al 11 jaar droog in de schuur en alles valt mee. Ik hoop hem klaar te hebben voor ik met Gifkikker naar Afrika ga, 3 maandjes moet lukken Het eendje gaat een Chic worden, maar wel een rallylook. De dakarbumpers liggen klaar nu nog kijken naar uitgesneden spatbordjes.
In ieder geval is het werken aan een eendje stukken makkelijker dan een Méhari, je kan overal makkelijk bij. De 5 Méhari's blijf ik wel houden, de eend gaat gebruikt worden voor regendagen, dan is het namelijk wat minder op de Solex naar mijn werk.
Edwin
Laatst gewijzigd door vanVeller op di 14 mei, 2013 09:39, 3 keer totaal gewijzigd.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
KIjk uit jij!!! Een Méhari heeft geen body, en het is een originele Citroën!!! totaal niet te vergelijken met een Bu..ahh.. ahhtjoe!!!Tom Duckpower schreef:Het lijkt een rage te worden: van een van plastic "body"voorzien 2cv chassis over naar het origineel
Maar hij heeft me wel op het spoor gezet naar een eendje
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Re: Een 2CV op doktersadvies
Ja, hij wordt eindelijk wijs!!!vanVeller schreef:In ieder geval is het werken aan een eendje stukken makkelijker dan een Méhari, je kan overal makkelijk bij.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Een Mehari is vet cool! Zegt deze 2cv rijder.
Gisteren gespot:
http://inmneendje.blogspot.nl/2012/07/p ... tagne.html
Gisteren gespot:
http://inmneendje.blogspot.nl/2012/07/p ... tagne.html
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Re: Een 2CV op doktersadvies
Het is wat langer gaan duren, de kou zorgde voor flinke vertraging. Maar nu staat de 2CV op de weg en heeft zijn eerste meeting er al opzitten.vanVeller schreef:3 maandjes moet lukken
Nog even de laatse dingen monteren en kijken of het motortje echt dood is en een upgrade nodig heeft naar een 652VGS.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)