Schokdempers

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Schokdempers

Bericht door Ducksen » do 19 jul, 2012 11:26

In een oud topic kwam ik een duscussie tegen over de avo schokdempers.
Zij dit de sterkste dempers als je wilt verlagen of kun je beter gewoon de monroes eronder houden.
Mogelijk is er nog een ander alternatief maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Iemand ideen of suggesties?
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 19 jul, 2012 12:06

Verlagen kan ook met de standaard schokbrekers, je hebt dan alleen meer kans dat je bij in en uitveren de grond gaat raken met de onderkant van je auto.

Als je (flink) wilt verlagen zou ik eerder investeren in stuggere veren.. Slappe veren en stugge schokdempers werkt niet echt samen.
Wil je het echt goed doen moet je de fusee hoek van de draagarmen voor aanpassen, zodat je met normale kracht aan het stuur kunt draaien.

Avo's hebben het voordeel dat ze instelbaar zijn.
Je zou ook zelf stugge schokbrekers kunnen maken door de olie eruit te laten lopen en er dikkere (bijv. versnellingsbak olie) olie erin te doen.
Zie hier een voorbeeld:
http://www.international2cvfriends.com/ ... 7&start=40
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 19 jul, 2012 12:40

Er is al best wel veel over geschreven.

Doe het wel goed, anders krijg je een auto met een belabberde wegligging!

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » do 19 jul, 2012 15:01

ik ben hier ook mee bezig met verlagen.

als je verlaagt moet je de fuseehoek aanpassen voor makkelijker te sturen.
ik heb 170% uprated springs gekocht van ecas en ik ben van plan de olie in de schokdempers te vervangen.
ik heb gehoord dat die instelbare snel beginnen te lekken.

je kan hier ontzettend veel over vinden op het snail forum. (veel channel verslagen enzo)
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 19 jul, 2012 15:29

Wil je het kostenplaatje een beetje laag houden dan adviseer ik Monroes. Deze zijn al stugger als Lips ed. Mijn bumper raakte de grond met Lips en met Monroes is dat niet meer voorgekomen. Maar ga je extreem laag, dan zullen ook Monroes niet voldoen.

Zoals Tom zegt je moet dan de vering aanpakken. Alleen de schokbrekers, kan leiden tot afgebroken schokbreker ophangpunten. Je veert dan op je schokbreker ipv op de vering.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie