In een oud topic kwam ik een duscussie tegen over de avo schokdempers.
Zij dit de sterkste dempers als je wilt verlagen of kun je beter gewoon de monroes eronder houden.
Mogelijk is er nog een ander alternatief maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Iemand ideen of suggesties?
Schokdempers
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Schokdempers
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Verlagen kan ook met de standaard schokbrekers, je hebt dan alleen meer kans dat je bij in en uitveren de grond gaat raken met de onderkant van je auto.
Als je (flink) wilt verlagen zou ik eerder investeren in stuggere veren.. Slappe veren en stugge schokdempers werkt niet echt samen.
Wil je het echt goed doen moet je de fusee hoek van de draagarmen voor aanpassen, zodat je met normale kracht aan het stuur kunt draaien.
Avo's hebben het voordeel dat ze instelbaar zijn.
Je zou ook zelf stugge schokbrekers kunnen maken door de olie eruit te laten lopen en er dikkere (bijv. versnellingsbak olie) olie erin te doen.
Zie hier een voorbeeld:
http://www.international2cvfriends.com/ ... 7&start=40
Als je (flink) wilt verlagen zou ik eerder investeren in stuggere veren.. Slappe veren en stugge schokdempers werkt niet echt samen.
Wil je het echt goed doen moet je de fusee hoek van de draagarmen voor aanpassen, zodat je met normale kracht aan het stuur kunt draaien.
Avo's hebben het voordeel dat ze instelbaar zijn.
Je zou ook zelf stugge schokbrekers kunnen maken door de olie eruit te laten lopen en er dikkere (bijv. versnellingsbak olie) olie erin te doen.
Zie hier een voorbeeld:
http://www.international2cvfriends.com/ ... 7&start=40
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
ik ben hier ook mee bezig met verlagen.
als je verlaagt moet je de fuseehoek aanpassen voor makkelijker te sturen.
ik heb 170% uprated springs gekocht van ecas en ik ben van plan de olie in de schokdempers te vervangen.
ik heb gehoord dat die instelbare snel beginnen te lekken.
je kan hier ontzettend veel over vinden op het snail forum. (veel channel verslagen enzo)
als je verlaagt moet je de fuseehoek aanpassen voor makkelijker te sturen.
ik heb 170% uprated springs gekocht van ecas en ik ben van plan de olie in de schokdempers te vervangen.
ik heb gehoord dat die instelbare snel beginnen te lekken.
je kan hier ontzettend veel over vinden op het snail forum. (veel channel verslagen enzo)
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Wil je het kostenplaatje een beetje laag houden dan adviseer ik Monroes. Deze zijn al stugger als Lips ed. Mijn bumper raakte de grond met Lips en met Monroes is dat niet meer voorgekomen. Maar ga je extreem laag, dan zullen ook Monroes niet voldoen.
Zoals Tom zegt je moet dan de vering aanpakken. Alleen de schokbrekers, kan leiden tot afgebroken schokbreker ophangpunten. Je veert dan op je schokbreker ipv op de vering.
Zoals Tom zegt je moet dan de vering aanpakken. Alleen de schokbrekers, kan leiden tot afgebroken schokbreker ophangpunten. Je veert dan op je schokbreker ipv op de vering.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!