Ons M'arie gaat naar Dakar
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Dear adventurers,
Het trainingsweekend van de Trail is 8 en 9 september 2012, in Ronse. Het adres is : Jeugdherberg "De Fiertel" Ruddersveld 7 9600 Ronse België.
Naar goed gebruik zal ook dit jaar de zaterdagavond openstaan voor iedereen. Meer info zal nog volgen maar de BBQ en avond wordt meestal gebruikt voor inzameling van geld voor het Rode Kruis in Benin.
Tijdens het weekend worden alle auto's gekeurd, stelregel is vooral: hou het origineel en licht. ....iets dat ik met mijn Méhari compleet niet ben. Gelukkig heb ik dan de 4x4 met de 710cc motor. In 2009 heb ik slechts 2 kleine probleempjes gehad (1x vooras eronderuit en de andere de motor )
Bij alle aanpassingen verleg je het zwakste punt, het belangrijkste is aanpassen van je rijgedrag. Lees de weg zodat je de kuilen ontwijkt en niet er vol in schiet. Bij de Hardcore Edition van 2009 kwamen de meeste problemen uit het snel willen rijden en vermoeidheid.
Maak er een goede Touareg Trail van, het is een ervaring voor je leven!!!! Ik weet nu al dat het spijtig zal zijn je in Dakar uit te zwaaien, ik rijd nog even verder naar Benin.
Het trainingsweekend van de Trail is 8 en 9 september 2012, in Ronse. Het adres is : Jeugdherberg "De Fiertel" Ruddersveld 7 9600 Ronse België.
Naar goed gebruik zal ook dit jaar de zaterdagavond openstaan voor iedereen. Meer info zal nog volgen maar de BBQ en avond wordt meestal gebruikt voor inzameling van geld voor het Rode Kruis in Benin.
Tijdens het weekend worden alle auto's gekeurd, stelregel is vooral: hou het origineel en licht. ....iets dat ik met mijn Méhari compleet niet ben. Gelukkig heb ik dan de 4x4 met de 710cc motor. In 2009 heb ik slechts 2 kleine probleempjes gehad (1x vooras eronderuit en de andere de motor )
Bij alle aanpassingen verleg je het zwakste punt, het belangrijkste is aanpassen van je rijgedrag. Lees de weg zodat je de kuilen ontwijkt en niet er vol in schiet. Bij de Hardcore Edition van 2009 kwamen de meeste problemen uit het snel willen rijden en vermoeidheid.
Maak er een goede Touareg Trail van, het is een ervaring voor je leven!!!! Ik weet nu al dat het spijtig zal zijn je in Dakar uit te zwaaien, ik rijd nog even verder naar Benin.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Ben gisteren bij Frank Elsermans gewwest met veel vragen. Het voornaamste advies was: "Houd het licht". Precies zoals jij ook zegt Edwin!
Verder moet ik andere bumpers maken (steviger!!) Bij terug keer uit Antwerpen is bij het in de garage zetten van de auto de versnellingsbak geblokkeerd. BAAAAALEN.
Verder moet ik andere bumpers maken (steviger!!) Bij terug keer uit Antwerpen is bij het in de garage zetten van de auto de versnellingsbak geblokkeerd. BAAAAALEN.
Punky besmette Senior met het citroenvirus
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Inderdaad balen, ik ga vrijdag naar VGS voor mijn versnellingsbak. Ik heb er nog 2 extra mee van de gele Méhari's ook vastgelopen.......
Bumpers moeten stevig zijn om de auto aan op te tillen, zeker als je vastzit is dat belangrijk. Ik heb ze direct aan het chassis gezet. Voor lopen ze in de 'ronding' van het plastic langs het chassis. onder het chassis zitten 2 strippen naar de 2 pijpen. Zit met 4 boutjes vast maar ondersteund het chassis compleet. Achter heb ik ook 2 pijpen die direct aan het chassis vastzitten, bij mij is het een andere achterbrug ivm de 4x4.
Bumpers moeten stevig zijn om de auto aan op te tillen, zeker als je vastzit is dat belangrijk. Ik heb ze direct aan het chassis gezet. Voor lopen ze in de 'ronding' van het plastic langs het chassis. onder het chassis zitten 2 strippen naar de 2 pijpen. Zit met 4 boutjes vast maar ondersteund het chassis compleet. Achter heb ik ook 2 pijpen die direct aan het chassis vastzitten, bij mij is het een andere achterbrug ivm de 4x4.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
-
- Veelvuldig poster
liever nu dan halverwege Afrika...P.Senior schreef: Bij terug keer uit Antwerpen is bij het in de garage zetten van de auto de versnellingsbak geblokkeerd. BAAAAALEN.
veel mee rijden voor je gaat, probeer wat onverharde wegen op te zoeken (Dolf weet denk ik wel waar ) en als t ff kan ergens de stuifduinen in (is wel iets ander zand, maar toch dan heb je t gevoel van op los zand rijden (en uitgraven )
als je twijfelt of je iets moet vervangen/ na moet kijken, altijd doen!
suc6 met de voorbereidingen!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik denk dat ik een goed adres heb, maar mijn ervaring is dat dat toch meestal persoonlijk is.
Laat ik het zo zeggen, ik durf er daarna wel mee door de Sahara te rijden.
Maar gezien jij geen voorstander bent van polyster, zou ik er weg blijven.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Gaat helemaal goed komen met de bak!Punky schreef:Ik denk dat ik een goed adres heb, maar mijn ervaring is dat dat toch meestal persoonlijk is.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black