Stuur trilt, geen geluiden
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dan verdenk ik toch echt je stuurkogels hoor.
Dus, de knie verbinding tussen de stang naar je stuurhuis en het knietje naar je draagarm toe, wat er dus voor zorgt dat je kunt sturen. Bij mij pas ook nog even uit elkaar geweest, ook wat speling, en dan heb je idd een beetje vreemde trilling die alleen stopt als je je eend helemaal stopzet. Dit komt dan, omdat er een beweging in het wiel komt, die niet meer stopt, alleen als je dus stilstaat.
Om te checken, beweeg je wiel, en houdt je hand op het rubber hoesje over de stuurkogel heen. Beweegt 1 kant wel, en de andere kant niet, dan zijn je kogels aan vervanging, of een keertje aandraaien toe. Makkelijk is om dat met zijn tweeen te doen. 1 die het wiel beweegt (evt. op een krik ofzo), of die aan het stuur draait, lichtjes heen en weer. Als je dan zelf je wiel vast houdt en je ziet het stuur bewegen en de stuuras ook, maar het wiel niet, dan moeten het je stuurkogels zjin.
Greatnix Spookeend
Dus, de knie verbinding tussen de stang naar je stuurhuis en het knietje naar je draagarm toe, wat er dus voor zorgt dat je kunt sturen. Bij mij pas ook nog even uit elkaar geweest, ook wat speling, en dan heb je idd een beetje vreemde trilling die alleen stopt als je je eend helemaal stopzet. Dit komt dan, omdat er een beweging in het wiel komt, die niet meer stopt, alleen als je dus stilstaat.
Om te checken, beweeg je wiel, en houdt je hand op het rubber hoesje over de stuurkogel heen. Beweegt 1 kant wel, en de andere kant niet, dan zijn je kogels aan vervanging, of een keertje aandraaien toe. Makkelijk is om dat met zijn tweeen te doen. 1 die het wiel beweegt (evt. op een krik ofzo), of die aan het stuur draait, lichtjes heen en weer. Als je dan zelf je wiel vast houdt en je ziet het stuur bewegen en de stuuras ook, maar het wiel niet, dan moeten het je stuurkogels zjin.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Reuzehandig zo'n forum. Heb weer dezelfde klacht als paarjaar terug. Namelijk dat het stuur enorm begint te trillen en de eend daardoor begint te rammelen als ik over een oneffenheid in de weg ga. Meestat in een flauwe bocht naar links. Even schudden aan het stuur helpt.Twécévé schreef:Mijn eend begon vreselijk te trillen zodra ik over een bobbel in de weg reed. Bij de garage bleek het de stuurkogel te zijn.
Maar zoals gezegd: bij mij trilde de boel alleen bij een oneffenheid in de weg.
Lees hier dat het destijds mn stuurkogel was. Die moet dus weer vervangen worden. Is dat een beetje zelf te doen?
- André Post
- Heavy user
-
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Lijkt mij toch echt te veel speling in de fuseepunnen.
Onlangs een soort gelijk probleem bij iemand gehad met dezelfde verschijnselen en dat waren de fuseepennen.
Onlangs een soort gelijk probleem bij iemand gehad met dezelfde verschijnselen en dat waren de fuseepennen.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
http://issuu.com/onderhoud/docs/2cv6
blz 77
Als je het leviertje loshaalt van de fusee, kun je direct al voelen of het rammelt.
Moet alleen soepeltjes kunnen draaien. Alle kanten op.
blz 77
Als je het leviertje loshaalt van de fusee, kun je direct al voelen of het rammelt.
Moet alleen soepeltjes kunnen draaien. Alle kanten op.
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
En pak je het wiel om 6 uur, dan kan je de speling op de fusees voelen.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Veelvuldig poster