Nieuwe (oude) motor aanschaffen en vervangen

Plaats reactie
GerbenDelft
Beginner
Beginner

Nieuwe (oude) motor aanschaffen en vervangen

Bericht door GerbenDelft » zo 29 jul, 2012 12:28

Beste 2CV helden,

Ik heb onlangs mijn motor laten vastlopen, waarschijnlijk zijn de lagers kapot.
Om niet te veel te hoeven betalen, ga ik hem niet laten reviseren maar ga ik proberen er zelf een nieuwe motor in te leggen. Ik vraag me nu ten eerste af of dit een goed idee is.

Ook zou ik willen weten waar ik het best kan zoeken naar een motor en hoe ik kan weten of de motor het doet. Wat is een normale prijs?

Hebben jullie verder nog tips voor mij? Ik heb enige ervaring met brommers, maar dit wordt mijn eerste project met een 2CV. Het is een 2CV6 Spécial uit 1986.

Bij voorbaat dank!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 29 jul, 2012 14:17

Je kunt op zoek gaan naar een goede bruikbare motor, maar ook deze worden schaarser en dat zie je terug in de prijzen. Er zijn genoeg motoren die van de plank komen en al langer stil liggen.

Voor een motor uit een nog recent rijdende eend betaal je denk ik zo'n 250/450 euro. Deze kun je dan zo overhangen en verder rijden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » zo 29 jul, 2012 15:47

Vraag ook eens bij een club van eendenliefhebbers, bijvoorbeeld 't-eendeei in Rotterdam. Of zet een gezocht advertentie op Marktplaats. Tijdens de vakantie heb je natuurlijk minder kans op succes.

Tip1, als je de motor er uit haalt kijk gelijk naar de staat van de koppelingsplaat. Als die al ver versleten is zet er gelijk een nieuwe in. Dat scheelt je een hoop gesleutel.

Tip2, koop de motor alleen als de verkoper hem draaiend kan laten zien. Vraag ook naar het olieverbruik.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door AK350 » zo 29 jul, 2012 16:46

Hey Gerben, welkom op het forum.

Wij weten natuurlijk niet de geschiedenis van de eend en in welke omstandigheden deze is vastgelopen.
Ook begrijp ik uit je post dat je nog niet zeker bent of het daadwerkelijk de lagers zijn ?

Een blok dat vast zit kan meerderde oorzaken hebben

Heeft deze eend altijd gereden of jaren stilgestaan ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

GerbenDelft
Beginner
Beginner

Bericht door GerbenDelft » ma 30 jul, 2012 11:14

Bedankt voor de info tot dusver!

Hij heeft zover ik weet nooit stilgestaan. ik heb hem nu een jaar.
De ANWB man die mij heeft geholpen had het over de lagers en hij raadde mij ook aan om er een nieuwe motor in te (laten) zetten.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 30 jul, 2012 12:57

Via marktplaats kun je wel aan een nieuwe oude motor komen. Let er wel op dat je nu zeer waarschijnlijk een S6 motor erin hebt zitten die op euro 95 loopt. Geen S6 motoren drinken 98.

Plaats reactie