Help! Chassisnummer
-
- De Forumbelg
Help! Chassisnummer
Onze Dyane van '78 is dinsdag afgekeurd op de (Belgische) keuring op het chassisnummer. Reden: "de nummertjes staan niet allemaal mooi recht" en "ervaring meneer, ervaring!" Origineel nummer op de originele plaats en bovendien perfect leesbaar! Nu gaan jullie allemaal zeggen dat zoiets niet kan, in België kan zoiets dus wel.
Nu heb ik zogezegd een attest nodig van de constructeur. Een attest voor herinslag of een attest van originaliteit.
Maar voor we dat doen probeer ik de keuring aan te klagen en zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen.
Ik ben dus op zoek naar zoveel mogelijk goede foto's van originele chassisnummers van A-types uit dezelfde periode met het chassisnummer op dezelfde plaats: net voor de passagiersstoel.
Of zou de RDW of Citroën Nederland mij op basis van genoeg foto's bevestiging kunnen geven van de originaliteit van het nummer? Bij Citroën Belux kennen ze er namelijk geen bal van!
Bedankt...
Yannick
Nu heb ik zogezegd een attest nodig van de constructeur. Een attest voor herinslag of een attest van originaliteit.
Maar voor we dat doen probeer ik de keuring aan te klagen en zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen.
Ik ben dus op zoek naar zoveel mogelijk goede foto's van originele chassisnummers van A-types uit dezelfde periode met het chassisnummer op dezelfde plaats: net voor de passagiersstoel.
Of zou de RDW of Citroën Nederland mij op basis van genoeg foto's bevestiging kunnen geven van de originaliteit van het nummer? Bij Citroën Belux kennen ze er namelijk geen bal van!
Bedankt...
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
oei......is het originele chassis of is het al eens vervangen..?
Als het origineel ingeslagen nummer is moet Citroen dat kunnen bevestigen. Als het feit dat de cijfertjes niet goed staan wijst op eigenhandige inslag heb je een probleem ben ik bang....
Als het origineel ingeslagen nummer is moet Citroen dat kunnen bevestigen. Als het feit dat de cijfertjes niet goed staan wijst op eigenhandige inslag heb je een probleem ben ik bang....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Probeer het ook in het Frans op http://dyaneclub.free.fr/
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- De Forumbelg
De keurmeester heeft het afgekeurd. Ik heb Autoveiligheid al benaderd (gebeld en gemaild met foto's van de auto en van andere chassisnummers die Michiel doormailde), da's de organisatie waar dit keuringstation deel van uitmaakt. Dus ik probeer het eerst zo op te lossen, dat ze zelf op hun beslissing terugkomen.
Anders moet ik wel via het conservatoire denk ik.
Anders moet ik wel via het conservatoire denk ik.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Op de volgende pagina staat een foto van mijn chassisnummer
http://www.familiebrouns.nl/Familiebrou ... sis.html#2
Veel sucses
http://www.familiebrouns.nl/Familiebrou ... sis.html#2
Veel sucses
Even geen 2cv