Aanleggen 12 volt sigaretten aansluiting voor navigatie
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 173
- Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
- Locatie: Elahuizen
- Contacteer:
Als je hem direct aan de accu doet, zo dicht mogelijk bij de accu.
Als je namelijk kortsluiting tussen het apparaat en de zekering krijgt b.v. de doorvoer door het schutbord , fikt de zekering uit. Krijg je kortsluiting tussen de accu en de zekering b.v. doordat je de zekering binnen in de koets legt, fikt je eend uit! Vergis je niet in de hitte die er vrijkomt bij kortsluiten van een 12 volt accu.
Als je namelijk kortsluiting tussen het apparaat en de zekering krijgt b.v. de doorvoer door het schutbord , fikt de zekering uit. Krijg je kortsluiting tussen de accu en de zekering b.v. doordat je de zekering binnen in de koets legt, fikt je eend uit! Vergis je niet in de hitte die er vrijkomt bij kortsluiten van een 12 volt accu.
Dat is zoals als ik al eerder zei de enige juiste oplossing.Veiligheid voor alles!!
Het is maar 12 volt wat kan er nou gebeuren hoor ik veel te vaak.Er kunnen bij kortsluiting gemakkelijk stromen van enkele honderden Ampere lopen die de boel zo in rook laten opgaan.Ik keur zelf voor mijn beroep elektrische installaties en het aantal branden dat door verkeerde aanleg van 12 volt hallogeen verlichting veroorzaakt word is schrikbarend hoog.
Het is maar 12 volt wat kan er nou gebeuren hoor ik veel te vaak.Er kunnen bij kortsluiting gemakkelijk stromen van enkele honderden Ampere lopen die de boel zo in rook laten opgaan.Ik keur zelf voor mijn beroep elektrische installaties en het aantal branden dat door verkeerde aanleg van 12 volt hallogeen verlichting veroorzaakt word is schrikbarend hoog.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Laat je nu niet bang maken!
Dit allemaal nergens over, het is zo gruwelijk simpel!
Alle grote spookverhalen over brand, als je je aan de genoemde basis zaken houdt die nu al meerdere malen genoemd zijn, slaan die nergens op!
Goede zekering ertussen en netjes aansluiten.
Aanwijzingen genoeg in dit topic!
Succes en laat je echt niet bang maken. als er tegenwoordig nog een eend affikt dan komt het meestal door loshangende kachelslangen en echt niet een zelf aangesloten 12V contactpunt!!
Dit allemaal nergens over, het is zo gruwelijk simpel!
Alle grote spookverhalen over brand, als je je aan de genoemde basis zaken houdt die nu al meerdere malen genoemd zijn, slaan die nergens op!
Goede zekering ertussen en netjes aansluiten.
Aanwijzingen genoeg in dit topic!
Succes en laat je echt niet bang maken. als er tegenwoordig nog een eend affikt dan komt het meestal door loshangende kachelslangen en echt niet een zelf aangesloten 12V contactpunt!!
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Ik heb het ook zelf gedaan.Twécévé schreef:Nou ik nog een keer.....
Was heel veilig, stroom gepakt die toch al "binnen " was, met een zekering ertussen....
Toch viel de stroom soms uit, waardoor de navigatie telkens weer opnieuw ging opstarten, vervelend.
Op slot kom je erachter dat je navigatie telkens voor een kruising opnieuw opstart...en jawel hoor,
het draadje op een zeldzaam mooie plek van de remlicht schakelaar gemonteerd, en elke keer als ik remde, viel de stroom juist weg.
Maar wel naar een plekje met stroom gezocht met een spanning meter, toen de auto stilstond!
Maar het is makkelijk zelf te doen, logisch nadenken helpt alleen wel natuurlijk, het Forum helpt ook!
Gr, Luc
Duck your life