Dan maar open maken...

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 5 aug, 2012 04:40

Ik verdenk de bobine....

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 5 aug, 2012 12:44

De bougie moet altijd een krachtige blauwe vonk geven
123 ontstekingen gaan helaas ook wel eens stuk. Heb je wel gelet op de plus en min aansluiting op de bobine bij contactpunten maakt het niet uit bij een 123 wel degelijk. Ik heb bij mijn dyane al eens een schuurtje gehad tussen de inlaat en uitlaat klep dit kon ik niet eerder zien nadat ik alle cool had weg geschuurd toen liep i stationeer ook wel maar kwam niet op toeren en had geen power maar had met een koude motor wel genoeg compressie. succes
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » za 11 aug, 2012 11:14

Bertje Beige schreef:Ik begin te vermoeden dat er wel eens een probleem met je spruitstuk kan zijn :idea: , die dingen schijnen nog wel eens door te rotten waardoor er een verbinding ontstaat tussen de in- en uitlaatkanalen.
Heeft iemand hier vaker van gehoord? Ik was namelijk een tijdje geleden bij een eendenboer en die vond het complete onzin.

@Bertje Beige: Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind het nogal een rotklus om het spruitstuk eraf te halen (lees: heb er niet zo'n zin in) :cry:
Eend voor allen, allen voor eend..

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 11 aug, 2012 13:42

Het is onzin als het gaat om een "late" eend met een tweetraps carburateur. Daarvan zal het spruitstuk niet gauw doorrotten. Dat gebeurde bij oude A-types, met een blikken hotspot onder de carburateur.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 11 aug, 2012 14:44

Ik heb wel een gaatje gehad in het verbindingspijpje van een modern spruitsstuk.
Helemaal uitsluiten zou ik die mogelijkheid niet.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » zo 12 aug, 2012 13:42

Vanochtend het spruitstuk losgehaald, ging voorspoedig, zonnetje erbij :D

Met het spruitstuk zelf is niets aan de hand, het is ook wel erg dik staal allemaal.

Ik had een advertentie geplaatst op de markt, voor een goede bobine. Toen kreeg ik, een mailtje van ..., of ik niet geïnteresseerd was in een nieuwe.
Nu wil het dat ik juist daar een bobine met kabels en bougies had gekocht. Na wat heen en weer gemail en gebel, stelde de leverancier (uit zichzelf) voor om een nieuwe bobine op te sturen :D

En om zeker te zijn dat die het wel goed doet, test hij 'm vandaag even uit in z'n eigen eend! Das pas service!!

Dus we zijn benieuwd of het dan is opgelost...
Eend voor allen, allen voor eend..

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » wo 15 aug, 2012 21:01

Vandaag de nieuwe bobine binnengekregen. Gelijk erop gezet, starten en...

Niks :evil:

Bougies vonken wel en na flink doorstarten zijn ze ook nat, dus er is ook benzine. Geprobeerd tot de accu minder werd, het ding hangt weer aan de lader, morgen nog een poging.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 15 aug, 2012 23:28

Hoe schoon is de carb??
En de sproeiers en filtertje??

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Het wordt vreemder...

Bericht door Willem2 » za 18 aug, 2012 13:37

Dus...

Met de nieuwe bobine nog eens in de weer geweest. De leverancier heeft 'm in z'n eigen eend geprobeerd (zo'n 800 kilometer), dus die is goed.
Met een volle accu het eendje weer aan de praat gekregen. Alleen wilde hij alleen maar lopen als ik half gas gaf, flink wat toeren zeg maar, als ik het gas losliet viel ie uit. Een paar keer zo geprobeerd, ook nog met een andere carb, maar uiteindelijk wilde ie helemaal niet meer.

Vanochtend, bedacht ik me opeens iets, natuurlijk gelijk weer geprobeerd.

Als ik 'm start met m'n oude Harley bobine slaat ie gelijk aan en loopt ie ook mooi stationair. Alleen valt ie na een seconde of 10 uit, ik kan 'm dan vervolgens weer gelijk starten, loopt 10 seconden en valt uit.

Toen weer de nieuwe bobine geprobeerd en ho maar, niks starten, zelfs geen enkele slag.

De Harley bobine weer erop, starten, lopen en uitvallen...

Ik begin toch steeds meer de 123 te verdenken...

Kan iemand mij vertellen wat ik precies nodig heb voor een puntenontsteking? Dan ga ik die maar eens bestellen.
Eend voor allen, allen voor eend..

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 18 aug, 2012 14:32

Voor puntontsteking kun je voogens mij complete set vekrijgen. Punten en condensator etc.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5221
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 18 aug, 2012 15:26

een teveel aan benzine wil ook niet of heel slecht starten. Je zegt dat de bougies nat zijn. Bij een kennis bleek de vlotter verbogen te zijn.
diverse Citroens, wat anders.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 12 okt, 2012 21:01

Sorry dat ik zo laat reageer :oops:

Uiteindelijk maar een nieuwe elektronische ontsteking besteld.

Even inbouwen en wat denk je?

Starten en lopen :D

Was dus uiteindelijk toch de 123. Blijf het toch raar vinden dat ie wel vonkte, alleen blijkbaar niet sterk genoeg.

Afgelopen vrijdag naar de laten keuren, afgekeurd. Achterband en de handrem waren niet goed. Dus een paar banden gehaald en de handremblokjes vervangen.

Vandaag herkeuring en morgen weer rijden :D

Ik ben weer helemaal blij!

Iedereen bedankt voor het meedenken!!
Eend voor allen, allen voor eend..

Plaats reactie