bigbore kit

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 17 aug, 2012 08:37

met een goed lopende motor moet dat geen probleem zijn. ik heb toch echt een zwaardere caravan en heb er gewoon bergpassen mee gereden (en dat terwijl mijn benzinepomp niet helemaal in orde was)
gewoon eerst proberen zou ik zeggen en ga gewoon op een viaduct helling eens stil staan. als je weer weg komt zou je toch een eind moeten komen
J B

just drive like you stole it

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 17 aug, 2012 08:46

En je moet niet te bang zijn...

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 17 aug, 2012 14:48

dat is idd een heel goed advies
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 17 aug, 2012 15:46

drasseldrap schreef:caravannetje weegt 375 en de eend mag volgens de rdw 350 hebben
dus euh tja.....moet net kunnen ( hoop ik)
dat ie het kan trekken wil niet automatisch zeggen dat ie het mag trekken..
als er een ongeluk gebeurd, en er komt uit dat de aanhanger meer weegt dan de auto mag trekken kan de verzekering zich terugtrekken en niet uitbetalen.

het is maar 25kg, maar toch..

naar mijn weten mogen de meeste eenden geremd 400kg trekken, dan zou het wel mogen ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » vr 17 aug, 2012 22:12

ik meende ook altijd, 250 kg ongeremd en 400 geremd. Het gaat dan om het totaal toegelaten gewicht van de aanhanger, niet wat hij werkelijk weegt.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 17 aug, 2012 22:40

even wat algemeens over iets trekken vanuit stilstand op een helling: let op dat je koppeling niet verbrand, dus gasgeven en koppelingspedaal snel omhoog, beter piepende banden dan een rokende koppeling.

en een eend met standaard blok kan heel wat hebben, heb zelf een paar maanden terug een volvo stationwagen van dik 1.200 kilo een brug overgetrokken. eerste paar meter piepende banden, daarna gewoon rijden!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » za 18 aug, 2012 08:26

wat verder belangrijk is met het rijden van een zware last achter de eend is genoeg toeren houden en dus op tijd terug schakelen. ik heb dit jaar aangehouden om niet onder de 3000 toeren te komen, dan had ik nog genoeg vermogen om te trekken en ik heb er gewoon serieuse bergpassen mee gehaald. niet geheel onbelangrijk is dat je weer hoe je bergaf het geheel tot stilstand weet te brengen of tot veilige snelheid afremmen zonder dta deremmen/vloeistof warmloopt.

dat is nog belangrijker dan bovenkomen
J B

just drive like you stole it

Plaats reactie