met een goed lopende motor moet dat geen probleem zijn. ik heb toch echt een zwaardere caravan en heb er gewoon bergpassen mee gereden (en dat terwijl mijn benzinepomp niet helemaal in orde was)
gewoon eerst proberen zou ik zeggen en ga gewoon op een viaduct helling eens stil staan. als je weer weg komt zou je toch een eind moeten komen
bigbore kit
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
dat ie het kan trekken wil niet automatisch zeggen dat ie het mag trekken..drasseldrap schreef:caravannetje weegt 375 en de eend mag volgens de rdw 350 hebben
dus euh tja.....moet net kunnen ( hoop ik)
als er een ongeluk gebeurd, en er komt uit dat de aanhanger meer weegt dan de auto mag trekken kan de verzekering zich terugtrekken en niet uitbetalen.
het is maar 25kg, maar toch..
naar mijn weten mogen de meeste eenden geremd 400kg trekken, dan zou het wel mogen

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
even wat algemeens over iets trekken vanuit stilstand op een helling: let op dat je koppeling niet verbrand, dus gasgeven en koppelingspedaal snel omhoog, beter piepende banden dan een rokende koppeling.
en een eend met standaard blok kan heel wat hebben, heb zelf een paar maanden terug een volvo stationwagen van dik 1.200 kilo een brug overgetrokken. eerste paar meter piepende banden, daarna gewoon rijden!
en een eend met standaard blok kan heel wat hebben, heb zelf een paar maanden terug een volvo stationwagen van dik 1.200 kilo een brug overgetrokken. eerste paar meter piepende banden, daarna gewoon rijden!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
wat verder belangrijk is met het rijden van een zware last achter de eend is genoeg toeren houden en dus op tijd terug schakelen. ik heb dit jaar aangehouden om niet onder de 3000 toeren te komen, dan had ik nog genoeg vermogen om te trekken en ik heb er gewoon serieuse bergpassen mee gehaald. niet geheel onbelangrijk is dat je weer hoe je bergaf het geheel tot stilstand weet te brengen of tot veilige snelheid afremmen zonder dta deremmen/vloeistof warmloopt.
dat is nog belangrijker dan bovenkomen
dat is nog belangrijker dan bovenkomen
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it