Meeste verkeer van Zwitserland naar Frankrijk werd toch even aan de kant gezet.dyane_maniac schreef:Ja tuurlijk. Waarom zouden ze je staande houden? Alleen bij een grote controle of als er een andere aanleiding zou zijn.
Franse vacantiegangers opgelet!
-
- Heavy user
alcoholtester
De verplichting 2 alcoholtesters in Frankrijk in de auto voorhanden te hebben is ivm produktie en leveringsproblemen doorgeschoven naar maart 2013.
-
- Veelvuldig poster
De verplichting is er nu al maar er wordt pas vanaf maart volgend jaar bekeurd. Maar het valt allemaal mee. Ik werd dit jaar een keer aangehouden voor controle op papieren en de gendarmes vroegen niet eens of ik ethylotests in de auto had.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen turbo
Geen problemen!
alcoholtest
Het zijn soms net mensen die gendarmes.
-
- Veelvuldig poster
Re: Franse vacantiegangers opgelet!
Tegenwoordig bekeurt men alleen nog als je naar alcohol ruikt en je zelf geen ethylotest bij je hebt.
Maar wat is alcohol. Als je van de Franse huisarts te horen krijgt dat je geen alcohol mag drinken en je vraagt dan 'en wijn dan?' dan antwoordt hij: natuurlijk mag je wijn drinken, wijn is geen alcohol.
Ik hoorde van een kennis dat de gendarmes bij hem in het dorp in een restaurant gingen lunchen, rijkelijk met inname van wijn om daarna het verkeer op alcohol te gaan controleren.......
Maar wat is alcohol. Als je van de Franse huisarts te horen krijgt dat je geen alcohol mag drinken en je vraagt dan 'en wijn dan?' dan antwoordt hij: natuurlijk mag je wijn drinken, wijn is geen alcohol.
Ik hoorde van een kennis dat de gendarmes bij hem in het dorp in een restaurant gingen lunchen, rijkelijk met inname van wijn om daarna het verkeer op alcohol te gaan controleren.......
Geen injectie
Geen turbo
Geen problemen!
Geen turbo
Geen problemen!
Re: Franse vacantiegangers opgelet!
In de buurt van Langres stonden ze 200 meter om de hoek bij een restaurant...
diverse Citroens, wat anders.