Luie sleutelaar, word ik genaaid?
Inderdaad. Mn Xantia breng ik altijd naar de Citroendealer. Doen ze met hun ogen dicht. Bovendien staan er voor klussen bepaalde tijden. Als ze er langer over doen is dat pech voor hun.Gerard2cv schreef:Laat ik dan toch maar reageren.
Ten eerste heeft Citroën hiervoor officiele factureertijden(zouden ze kunnen laten zien)
Ik zou het zelf doen door de 2 voorste doorsnee bouten te verwijderen en de klauwen naar boven draaien.Dan kunnen de blokjes naar binnen eruit en de nieuwe van binnenuit erin.Klauwen weer terug zetten en bouten erin.
Hoe lang? 0,5 uur?.
Ik denk dat ze niet proberen te belazeren,maar er werken bij Citroën geen mensen meer die de antieke auto's aankunnen.
Bij de 2cv werkt dat niet zo (dus zonder officiele factuurtijden). Zijn bij mijn eend bijv. lang bezig geweest om de koplampen goed gesteld te krijgen. Daar betaalde je dan ook voor.....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Bij mij hadden ze de koplampen gesteld en ik had de factuur betaald. Een dag later bleek bij de APK dat ze het niet goed gesteld hadden. Dus onder garantie hebben ze het alsnog goed gesteld zonder extra kosten. Ze zijn er zeker nog een uur aan bezig geweest.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Handremblokjes mag toch niet meer kosten dan een half uur tot een uurtje werk. Miosschien nog een handige tip voor de zelfsleutelaars onder ons voor dit klusje: verwijder de kabel, de veer en de hefboompjes op de klauw. Wip met een voelermaat die net stevig genoeg is de handremblokjes eruit. Nieuwe erin, hefboompjes / excentriekjes afstellen, veer erop en kabel afstellen. Er hoeft verder geen bout van de klauw los dus fluitje van een cent. Onlangs nog bij een gerenomeerd (écht!)garagebedrijf geholpen met de remrevisie van een Dyane. Hadden ze de klauwen eraf gehaald om snel de remblokken en handremblokjes te wisselen.
Sommige dingen kun je beter aan een 2cv specialist overlaten tegenwoordig. En daar gelijk je koplampen laten stellen natuurlijk...

Sommige dingen kun je beter aan een 2cv specialist overlaten tegenwoordig. En daar gelijk je koplampen laten stellen natuurlijk...

-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
De garage heeft me uiteindelijk 1,7 uur in rekening gebracht plus uiteraard de kosten van de remblokjes. Bij elkaar 122 Euro. Bij een eendengarage was ik waarschijnlijk goedkoper uit geweest, maar dan hadden mijn vrouw en ik 2x 60 km moeten reizen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Da's precies een etentje voor 2 dat Kulio dan bespaart bij jou 

Laatst gewijzigd door deusjevo op vr 7 sep, 2012 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
In een half tot een heel uur? Respect! Ik hou het voor onmogelijk tenzij niets tegen zit. Ik heb toch erg graag het luchtfilter of de spatborden er af anders kom ik er gewoon niet bij.
Uiteindelijk wil je de boel ook goed afgesteld hebben, dus auto omhoog etc etc.
Uiteindelijk wil je de boel ook goed afgesteld hebben, dus auto omhoog etc etc.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
hee kulio,
ik heb een heel goed adres voor je, vlakbij voorburg, namelijk tegenover museum hofwijck, aan de andere kant van de vliet.
omdat ik op het forum geen reclame mag maken moet je me maar even een pb sturen als je geïnteresseerd bent, dan stuur ik zijn telefoonnummer.
deze jongen sleutelt al jaren aan eendjes en heeft hier vorig jaar zijn bedrijf van gemaakt.
hij heeft mijn azu gerestaureerd en laatst nog een nieuwe bodemplaat in de tapijteend.
ik hoor het wel.
ik heb een heel goed adres voor je, vlakbij voorburg, namelijk tegenover museum hofwijck, aan de andere kant van de vliet.
omdat ik op het forum geen reclame mag maken moet je me maar even een pb sturen als je geïnteresseerd bent, dan stuur ik zijn telefoonnummer.
deze jongen sleutelt al jaren aan eendjes en heeft hier vorig jaar zijn bedrijf van gemaakt.
hij heeft mijn azu gerestaureerd en laatst nog een nieuwe bodemplaat in de tapijteend.
ik hoor het wel.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik denk ook dat het twee uur kost omdat dat het enige is wat je laat doen. Stel je zou dit bij een beurt laten doen en de spatborden liggen er toch al af enzo...
Maar zonder handrem krijg je m toch wel in NL.? (of blijft ie lekker daar?)
Maar zonder handrem krijg je m toch wel in NL.? (of blijft ie lekker daar?)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Zij blijft lekker in Frankrijk. In Nederland heb ik een andere auto. Trouwens, ze komt alleen de garage uit als het mooi weer is, dus zeg vanaf 1 mei tot laat in de herfst. Als het regent staat ze onder een afdak en rijd ik in een andere auto. Zodoende heb ik een niet-gerestaureerde Dyane nog zonder roest, met 80000 km op de teller (':lol:')
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 218
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Leen schreef:Wij rekenen normaalgesproken 1 uur voor het vervangen van handremblokjes incl afstellen. Ergo zo'n 60 euro incl materiaal en BTW.
(en eigenlijk vind ik zelfs dat te duur....)



wat niet kan doen we lekker toch