ERvaring met de Duitse Umweltzone's voor diverse steden??
- gelemotor
- Regelmatige poster
ERvaring met de Duitse Umweltzone's voor diverse steden??
Hai Forummers,
Heeft er iemand al een sticker aangeschaft voor de Duitse Umwelt zone's.
Ik liep er tegenaan in Berlijn (waar je natuurlijk wel Trabantjes kan huren...) , maar was niet voorbereid op de de nieuwe regeling.
Kennelijk maakt het uit of je veel vervuild.
Dat doen wij Eend rijders met max. 602 CC volgens mij niet zoveel.
Als je op de site zoekt kom je gewoon domweg pas in aanmerking vanaf 1992 , jammer dat de mijne van 1990 is...
Nu hebben we verplicht om steden heen gereden, in Berlijn was de U Bahn en gezond veel lopen een optie, maar ik wil ook wel eens gewoon de stad in zonder gezeur. De prijs van de evt. bekeuring weet ik niet, wel dat het hier bij ons in b.v Amsterdam behoorlijk is.
Wie??
Gr, Luc
Heeft er iemand al een sticker aangeschaft voor de Duitse Umwelt zone's.
Ik liep er tegenaan in Berlijn (waar je natuurlijk wel Trabantjes kan huren...) , maar was niet voorbereid op de de nieuwe regeling.
Kennelijk maakt het uit of je veel vervuild.
Dat doen wij Eend rijders met max. 602 CC volgens mij niet zoveel.
Als je op de site zoekt kom je gewoon domweg pas in aanmerking vanaf 1992 , jammer dat de mijne van 1990 is...
Nu hebben we verplicht om steden heen gereden, in Berlijn was de U Bahn en gezond veel lopen een optie, maar ik wil ook wel eens gewoon de stad in zonder gezeur. De prijs van de evt. bekeuring weet ik niet, wel dat het hier bij ons in b.v Amsterdam behoorlijk is.
Wie??
Gr, Luc
Duck your life
-
- Gebruiker
-
- Veelvuldig poster
Het is nog gekker : in Duitsland moet je juist blauwe platen hebben. Daarmee toon je aan dat je met een oltimer rijd en dan ben je vrij gesteld van allerlei sticker gedoe. Ook de duitsers hebben een soortgelijk kenteken ( volgens mij zijn dat witte platen met rode letters) Het leuke is dat je in Nederland wel blauwe platen mag hebben ( auto's met een bouwjaar van voor 1 januari 1978) maar heb je een auto van na die datum mag je ze ook monteren alleen met de apk moet je dan de gele er weer op hebben.
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
Je mag de binnensteden in met een klassieke auto. De Duitse controleurs zien dat in de eerste instantie aan je blauwe nummerplaten. Dit is een officiële eurpeesche afspraak (met dank aan de FEHAC). Bij nadere controle wortdt er gekeken naar je papieren, af als je onverhoopt toch een bon hebt gekregen bij je ingediende protest.
Eeens met Hobbes dus, alleen zijn laatste zin is er één voor een lange zwamavond bij een kampvuur.
Eeens met Hobbes dus, alleen zijn laatste zin is er één voor een lange zwamavond bij een kampvuur.
tweeceevees zijn leuk!
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Nee, als de datum van eerste toelating is voor 1 januari 1973Captain Krimson schreef:Dus mag je blauwe platen voeren als je eend 30 wordt?
http://www.rdw.nl/nl/particulier/dekent ... plaat.aspx
het is dus 1978hetwrak schreef:Nee, als de datum van eerste toelating is voor 1 januari 1973Captain Krimson schreef:Dus mag je blauwe platen voeren als je eend 30 wordt?
http://www.rdw.nl/nl/particulier/dekent ... plaat.aspx
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
http://www.klassiekerrally.nl/de-umwelt ... t-dat-nou/
hier lezend kan ik dus alleen concluderen dat ik met mijn eend nooit die zones in zal mogen.....
hier lezend kan ik dus alleen concluderen dat ik met mijn eend nooit die zones in zal mogen.....