Banden
net mijn Michelins M+S vervangen door Toyo 310
niettegenstaande de reputatie van de franse bandengigant rijdt en stuurt dit een heel pak lichter bij vergelijkbare bandenspanning
afwachten wat dit in de regen geeft maar gezien het tropisch weertje wil ik die ervaring nog lang uitstellen...
niettegenstaande de reputatie van de franse bandengigant rijdt en stuurt dit een heel pak lichter bij vergelijkbare bandenspanning
afwachten wat dit in de regen geeft maar gezien het tropisch weertje wil ik die ervaring nog lang uitstellen...
Mehari '78
-
- Heavy user
sinds een tijdje weer michelins er onder... niets mis mee, maar als ik iemand weer eens mabors hoor afkraken op slecht weggedrag...
ik vond mabors altijd al goede banden, maar was altijd wel van mening dat michelins nog net iets beter zijn. maar nu ik dus (na een hele tijd mabors) weer michelins heb, kan ik echt stellen dat michelins net zo snel de bocht uit gaan bij regen als mabors. wat een teleurstelling zeg.
ik vond mabors altijd al goede banden, maar was altijd wel van mening dat michelins nog net iets beter zijn. maar nu ik dus (na een hele tijd mabors) weer michelins heb, kan ik echt stellen dat michelins net zo snel de bocht uit gaan bij regen als mabors. wat een teleurstelling zeg.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Gisteren is de Dyane weer voorzien van nieuwe velgen en zijn de banden omgezet. Nu wou de garage ze balanceren maar ging niet vanwege de fuse. Hij zei dat ze niet gebalanceerd konden worden. Klopt dat ook of was ik bij een verkeerde bandenboer?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Heavy user
De banden/wielen kunnen prima worden gebalanceerd.
Het probleem is alleen dat er geen gat in de velg zit waardoor de velg niet zomaar op het balanceerapparaat past.
Hiervoor zijn hulpstukken nodig die niet elke bandenboer heeft of wil monteren.
Het lijkt er op dat BasvanEerden bij een bandenboer was welke ze aan de auto wilde balanceren.
Dat kan ook alleen lijkt de apparatuur niet te passen op de voorwielen vanwege de fusees!?!
Ik heb trouwens Toyo's onder m'n Dyane en die bevallen uitstekend!
Onder m'n andere auto zitten Firestones en ook die bevallen goed in tegenstelling tot wat ik vaak hoor van anderen....
Overigens zijn geen van die 8 wielen gebalanceerd en ik heb er ook nooit behoefte aan gehad. Geen trillingen gemerkt.....
Het probleem is alleen dat er geen gat in de velg zit waardoor de velg niet zomaar op het balanceerapparaat past.
Hiervoor zijn hulpstukken nodig die niet elke bandenboer heeft of wil monteren.
Het lijkt er op dat BasvanEerden bij een bandenboer was welke ze aan de auto wilde balanceren.
Dat kan ook alleen lijkt de apparatuur niet te passen op de voorwielen vanwege de fusees!?!
Ik heb trouwens Toyo's onder m'n Dyane en die bevallen uitstekend!
Onder m'n andere auto zitten Firestones en ook die bevallen goed in tegenstelling tot wat ik vaak hoor van anderen....
Overigens zijn geen van die 8 wielen gebalanceerd en ik heb er ook nooit behoefte aan gehad. Geen trillingen gemerkt.....
Ik heb voor al jaren Mabors erop zitten. Als ik wisten dat de banden op mn eend zo lang meegingen dan had ik gewoon Michelins genomen.dyane_maniac schreef:sinds een tijdje weer michelins er onder... niets mis mee, maar als ik iemand weer eens mabors hoor afkraken op slecht weggedrag...
Nadeel van Mabor vind ik dat het bij een beetje bocht (rotonde etc.) direct begint te piepen.
- André Post
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
Nu een paar maanden Nankang 135 voor op de Mehari,
en voorlopig vind ik de grip hier mee beter dan elke band die ik hier voor heb gehad.
Normaal neem ik bochten en rotondes op de grens van de grip maar die ligt zo ver bij deze dat ik dat alleen bij natte weg kan doen.
Bij droge weg durf ik gewoon niet zo hard te gaan.
en voorlopig vind ik de grip hier mee beter dan elke band die ik hier voor heb gehad.
Normaal neem ik bochten en rotondes op de grens van de grip maar die ligt zo ver bij deze dat ik dat alleen bij natte weg kan doen.
Bij droge weg durf ik gewoon niet zo hard te gaan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user