Op de besteleendenmeeting stonden we met drie oude ribbelkappen bij elkaar. Wat opviel was de verschillende wagenhoogtes. Dat gaf wat vragen en verwondering. Alledrie de wagentjes hebben een 12pk blokje en oud chassis.
Thuisgekomen heb ik eea nog eens nagezocht in een EEEC blad van 2007.
In mijn gargae staat tenslotte een hele rij van die blaadjes met technisch info.
AZU 1955 met anti-galopveren 1955-1956 voor 320 mm achter 418 mm (=achter 25 mm hoger dan een vglb AZ)
AZU 1955-1961 Michelin 135x400 voor 298 mm achter 438 mm (achter 53 mm hoger dan een vglb AZ)
AZU 1955-1961 Michelin 135x380 voor 298 mm achter 438 mm (achter 45 mm hoger dan een vglb AZ)
Gemeten op een vlakke vloer tussen de traversebouten en de vloer. Onbeladen eend met een halfvolle tank en het reservewiel op zijn plek.
Het staat echt heel hoog (sprinkhaan ) , maar je kan wel lekker veren.
ps Martijn heeft heel veel foto's gemaakt van alle eendjes, met name de foto's van de rij van achteren kan je het een beetje zien, dit voor de liefhebbers.
wagenhoogteafstelling AZU 1955-1962
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Laat me eerlijk zijn,de nieuwe auto's werden gebracht met camions en daardoor hadden ze achter hoogte verlaagd met een beugel op de kantermessen die we moesten verwijderen en de hoogte instellen.
Maar die 438mm stond zo gek hoog dat we ze meestal lager lieten,behalve als we wisten dat hij de maximale lading zou krijgen
Maar die 438mm stond zo gek hoog dat we ze meestal lager lieten,behalve als we wisten dat hij de maximale lading zou krijgen
Het staat wel komisch.
Maar omdat hij achter hoog staat, zit de bumper laag. Deze schraapt nog al eens over de straat bij drempels ed. Door hem achter omlaag te draaien komt de bumper en het carter wat hoger. Dat zou een goede reden kunnen zijn.
Eerst maar eens de veerpotten goed afstellen met de moeren. De EEnd veert wat a-symetrisch. En dan nog maar eens naar de wagenhoogte kijken. Komende winter ofzo.
Maar omdat hij achter hoog staat, zit de bumper laag. Deze schraapt nog al eens over de straat bij drempels ed. Door hem achter omlaag te draaien komt de bumper en het carter wat hoger. Dat zou een goede reden kunnen zijn.
Eerst maar eens de veerpotten goed afstellen met de moeren. De EEnd veert wat a-symetrisch. En dan nog maar eens naar de wagenhoogte kijken. Komende winter ofzo.