deurpanelen zelf maken
deurpanelen zelf maken
Ik wil de deurpanelen van mijn eend vervangen. Momenteel zitten de panelen van de vorige eigenaar er nog in, van dat spul van de achterkant van een Ikeakast (geperst hout), speakers en nog eens bekleed met dikke stof. Een nogal zware oplossing. Bij hogere snelheid klepperen de deuren een beetje. Zou dit aan het gewicht kunnen liggen? Mijn vorige eend had (heeft eigenlijk want nog steeds te koop) dat klepperende niet...
De speakers laat ik er af, ik heb goeie boxen aan het aflegplankje hangen.
Ik weet dat ik de panelen nieuw of gebruikt kan kopen, maar het lijkt me wel leuk om het zelf te doen inclusief een leuk stofje of skai oid.
Iemand ideeen welk materiaal het beste zou zijn? Triplex misschien, of is dat al te zwaar?
Benieuwd naar (foto)ideeen!
De speakers laat ik er af, ik heb goeie boxen aan het aflegplankje hangen.
Ik weet dat ik de panelen nieuw of gebruikt kan kopen, maar het lijkt me wel leuk om het zelf te doen inclusief een leuk stofje of skai oid.
Iemand ideeen welk materiaal het beste zou zijn? Triplex misschien, of is dat al te zwaar?
Benieuwd naar (foto)ideeen!
Gewoon even bij de club gratis wat oude ophalen en die opnieuw bekleden.
We hebben echt enorme stapels liggen, kies maar uit.
Aanstaande zaterdag zijn we open van 10.00 tot 15.00.
Adres vind je op de website:
www.2cvclub.nl
We hebben echt enorme stapels liggen, kies maar uit.
Aanstaande zaterdag zijn we open van 10.00 tot 15.00.
Adres vind je op de website:
www.2cvclub.nl
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
opberg vakken komen uit eender wellke visa....
Maar, mijn deuren waren verzwaard met lood bitumen vanwege de audio install en wapperden juist minder dan "lege" deuren.
Gewoon goedkoop dun triplex halen, omtrek aftekenen, foam en leuk stofje, en klaar. Bison spuitlijm voor bekleding, vlekt niet, plakt goed als je de aanwijzingingen volgt, en je hebt gewoon een goed paneel.
Ik had ze met mooie bolkopschroeven door de deur gezet, maar goed verlijmen kan ook, hout op metaal, geen zichtbaren hechting dan.
en hoe vaak moet het eraf?
by the way Tom, je vakken zitten verkeerd om man! leuk!
Maar, mijn deuren waren verzwaard met lood bitumen vanwege de audio install en wapperden juist minder dan "lege" deuren.
Gewoon goedkoop dun triplex halen, omtrek aftekenen, foam en leuk stofje, en klaar. Bison spuitlijm voor bekleding, vlekt niet, plakt goed als je de aanwijzingingen volgt, en je hebt gewoon een goed paneel.
Ik had ze met mooie bolkopschroeven door de deur gezet, maar goed verlijmen kan ook, hout op metaal, geen zichtbaren hechting dan.
en hoe vaak moet het eraf?
by the way Tom, je vakken zitten verkeerd om man! leuk!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
weet ik, filters van de composet zaten op hun plek voor ik de vakken erop ging zetten, en was me teveel werk om de filters te verplaatsen..Spookeend schreef:by the way Tom, je vakken zitten verkeerd om man! leuk!
dan maar zo, past mooi.
rode sticker is er inmiddels al vanaf
en betreffende de handwisser, op die plek zorgt ie ervoor dat de deur niet ongewenst dichtvalt...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Frank, ook ik ben bezig mijn panelen te vernieuwen. Vocht en de Franse slag hadden hun werk grondig gedaan.
Inderdaad heb ik het oude paneel overgetrokken op een nieuw stuk hardboard. Gewoon te koop bij de dhz-markt voor iets meer dan 1 euro.
Daarna met de decoupeerzaag de vorm uitzagen, schuren en de gaten boren. Gewoon de vorm controleren na het zagen door hem los op je deur te leggen.
Nu moet ik alleen nog de dunnen foam vinden en een paar meter bruine skai.
Ik vind het een makkelijke klus én vooral veel fun om hem zelf te maken ipv een gebruikte versie te kopen (sorry David).
Inderdaad heb ik het oude paneel overgetrokken op een nieuw stuk hardboard. Gewoon te koop bij de dhz-markt voor iets meer dan 1 euro.
Daarna met de decoupeerzaag de vorm uitzagen, schuren en de gaten boren. Gewoon de vorm controleren na het zagen door hem los op je deur te leggen.
Nu moet ik alleen nog de dunnen foam vinden en een paar meter bruine skai.
Ik vind het een makkelijke klus én vooral veel fun om hem zelf te maken ipv een gebruikte versie te kopen (sorry David).
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb ook zware deuren maar geen problemen mee eerlijk gezegd.
Paneel is 10mm MDF met schuim en gordijnstof. Dan nog een opvulplank onder de speaker en de speaker dan. Aan de binnenzijde van de deur zit ook nog bitumenmatten. En de Visa bakken. Klinkt net als kluisdeuren nu.
Panelen zitten wel geschroefd tegenwoordig en niet met die haakjes.
Paneel is 10mm MDF met schuim en gordijnstof. Dan nog een opvulplank onder de speaker en de speaker dan. Aan de binnenzijde van de deur zit ook nog bitumenmatten. En de Visa bakken. Klinkt net als kluisdeuren nu.
Panelen zitten wel geschroefd tegenwoordig en niet met die haakjes.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!