eendHarry schreef:
1Wat moet ik aan de binnnen kant van de carb schoonmaken?
-alle sproeiers eruit wd40 erdoor jakkeren en met perslucht alles doorblazen
evt met remreiniger
2En hoe reinig ik het spruitstuk, doorspoelen mee een of ander?
-met een hamer erop tikken zodat alle roest losbreekt er eruit valt
doek erdoor drukken voor het laatste beetje
3Luchtfilter er ook af zal ik ook reinigen, was benzine ok?
-gewoon met perslucht
[/img]
ja hoor weer z'on gek die een oude eend heeft gekocht!
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
quickstart is een soort startpilootbrammie schreef:eendHarry schreef:
1Wat moet ik aan de binnnen kant van de carb schoonmaken?
-alle sproeiers eruit wd40 erdoor jakkeren en met perslucht alles doorblazen
evt met remreiniger
2En hoe reinig ik het spruitstuk, doorspoelen mee een of ander?
-met een hamer erop tikken zodat alle roest losbreekt er eruit valt
doek erdoor drukken voor het laatste beetje
3Luchtfilter er ook af zal ik ook reinigen, was benzine ok?
-gewoon met perslucht
[/img]
die bij diesels ook wel gebruikt word
eigenlijk spuit je ether in je blok
ontbrand goed maar smeert absoluut niet
dus draaid uiteindelijk bij veelvuldig gebruik je blok in de soep
niet doen heb je nog niet nodig
ps ik had je al gezegd dat de carb makkelijker te verwijderen is als je eerst het spruitstuk los haalt
nu weet je waarom

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
ach ja natuurlijk...nou ja zo ook gelukt...brammie schreef:quickstart is een soort startpilootbrammie schreef:eendHarry schreef:
1Wat moet ik aan de binnnen kant van de carb schoonmaken?
-alle sproeiers eruit wd40 erdoor jakkeren en met perslucht alles doorblazen
evt met remreiniger
2En hoe reinig ik het spruitstuk, doorspoelen mee een of ander?
-met een hamer erop tikken zodat alle roest losbreekt er eruit valt
doek erdoor drukken voor het laatste beetje
3Luchtfilter er ook af zal ik ook reinigen, was benzine ok?
-gewoon met perslucht
[/img]
die bij diesels ook wel gebruikt word
eigenlijk spuit je ether in je blok
ontbrand goed maar smeert absoluut niet
dus draaid uiteindelijk bij veelvuldig gebruik je blok in de soep
niet doen heb je nog niet nodig
ps ik had je al gezegd dat de carb makkelijker te verwijderen is als je eerst het spruitstuk los haalt
nu weet je waarom
ether ken ik nog van een oude lister diesel motor!! dacht al zoiets.Ik heb geen perslucht dus dat word blazen ....
zonder perslucht/compressor
gebruik dan veel remreiniger om hem door te blazen
eerst alle sproeiers eruit
dus alles wat koper/messing kleurig is
ook die kleine waarvan je straks gaat vragen hoe je daar in hemelsnaam bij komt
knoop een dunne slang aan een reservewiel en je hebt lucht
gebruik dan veel remreiniger om hem door te blazen
eerst alle sproeiers eruit
dus alles wat koper/messing kleurig is
ook die kleine waarvan je straks gaat vragen hoe je daar in hemelsnaam bij komt
knoop een dunne slang aan een reservewiel en je hebt lucht

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
hoe noodzakelijk is het los halen van het spruitstuk, ik heb een draad eind afgebroken op de cilinder grrrrr
Ik wel loszittende zooi er met een stofzuiger uit krijgen maar kan dan niet controleren..
De sproeiers moeten toch weer op precies dezelfde manier qua stand weer terug of is vast gewoon vast?
Harry

Ik wel loszittende zooi er met een stofzuiger uit krijgen maar kan dan niet controleren..
De sproeiers moeten toch weer op precies dezelfde manier qua stand weer terug of is vast gewoon vast?
Harry
boutje stuk das balen
nu moet het spruitstuk er zowiezo af
opties
een ander boutje oplassen en eruit draaien
door de hitte van het lassen komt het boutje los
uitboren en een grotere terug plaatsen
of bij sommige: doorboren en een bout met moer doorheen
of met een klein beiteltje proberen hem los te tikken
sproeiers gewoon vast is vast
let even op de co sproeier, dat is die scheve aan de voorkant
draai die eerst helemaal in en tel het aantal slagen dat je doet
schrijf die op en berg dat briefje op waar je hem terug vind
dan pas helemaal eruit draaien
nu moet het spruitstuk er zowiezo af
opties
een ander boutje oplassen en eruit draaien
door de hitte van het lassen komt het boutje los
uitboren en een grotere terug plaatsen
of bij sommige: doorboren en een bout met moer doorheen
of met een klein beiteltje proberen hem los te tikken
sproeiers gewoon vast is vast
let even op de co sproeier, dat is die scheve aan de voorkant
draai die eerst helemaal in en tel het aantal slagen dat je doet
schrijf die op en berg dat briefje op waar je hem terug vind
dan pas helemaal eruit draaien

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

zo spruitstuk er ook af, wat een troep in die pijp, dat gaat toch rechtstreeks de cilinder in? Er zit nog een stukje bout wat ik misschien nog kan vast pakken ergens mee en hoop het restje bout te kunnen verwijderen anders idd een setje kopen.
BRAMMIE BEDANKT!!!ea.....
Poesten dit weekend, remreingiger bij de action gekocht( 1,65) tandenborstel en wasbezine hebben al wat helderheid gebracht.
Hoe kan ik testen of de dynamo spanning geeft?

dit is de andere zijde waar het spruitstuk vast zit, ook rommel...
ja dit gaat rechtstreeks langs de kleppen de cilinder in
ik zou als ik jou was toch proberen een compresso te lenen o.i.d.
want met een stofzuiger alles eruit krijgen word lastig
anders straks toch de cilinderkoppen eraf
om de laatste rotzooi uit de cilinders te krijgen
want je hebt vas wel een paar keer het blokkie rondgedraaid met de slinger
stelt niks voor dus niet bang worden
misschien kan je nog een griptang op het boutje krijgen
en dan een beetje linksom/rechtsom wiebelen
niet in 1 keer proberen los te draaien want dan krijg je dus dit
en verder veel wd40 of 80w90(das iets agressiever)
de dynamo doet het wel
dat kan je straks als het blok loopt gewoon op je ampmeter zien op het dashboard
ik zou als ik jou was toch proberen een compresso te lenen o.i.d.
want met een stofzuiger alles eruit krijgen word lastig
anders straks toch de cilinderkoppen eraf
om de laatste rotzooi uit de cilinders te krijgen
want je hebt vas wel een paar keer het blokkie rondgedraaid met de slinger

stelt niks voor dus niet bang worden
misschien kan je nog een griptang op het boutje krijgen
en dan een beetje linksom/rechtsom wiebelen
niet in 1 keer proberen los te draaien want dan krijg je dus dit

en verder veel wd40 of 80w90(das iets agressiever)
de dynamo doet het wel
dat kan je straks als het blok loopt gewoon op je ampmeter zien op het dashboard
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
vandaag spruitstuk met een klein staalborsteltje en daarna met een doek zover het ging schoongemaakt, beetje met remreiniger doorgespoten, zal wel goed zijn zo?
volgens de vraagbaak zijn er 4 sproeiers, ik denk dat daarvoor de bovenkant van de sproeier er af moet? Zit erg vast, kan iemand mij op weg helpen? nr 12 en 26 zijn er af, nu nog 13 en 10 uit mijn hoofd. Hoe noodzakelijk is het deze eruit te halen en schoon te maken?
Wat voor smeermiddelen in het start relais en startmotor?
Nou bijna al weer aan monteren toe als de carb ok is...
alles word weer wat netter, dan nog aan de remleidingen.
volgens de vraagbaak zijn er 4 sproeiers, ik denk dat daarvoor de bovenkant van de sproeier er af moet? Zit erg vast, kan iemand mij op weg helpen? nr 12 en 26 zijn er af, nu nog 13 en 10 uit mijn hoofd. Hoe noodzakelijk is het deze eruit te halen en schoon te maken?
Wat voor smeermiddelen in het start relais en startmotor?
Nou bijna al weer aan monteren toe als de carb ok is...
alles word weer wat netter, dan nog aan de remleidingen.
een tweetrapscarb heeft 5 sproeiers
twee in de venturies
twee in elke vlotter kamer 1
en eendje aan de voorkant
dat is de enige die je er zo uit kan draaien
haal benzine slang los
draai de 6 schroefjes van de deksel los
haal voorzichtig de deksel eraf
dep met een prop kuikenpapier de vlotterkamers leeg
nu kan je er 3 sproeiers uit draaien
de laatse zit (als je er voor staat) in de rechterkamer
draai hiervoor eerst het moertje aan de buitenkant eruit met sleutel 12
nu kan je de laatste sproeier er met een kleine schroevendraaier uit halen
de hele carb en alle gaatjes en kanalen flink in de wd40 zetten en rustig koffie gaan drinken
na de koffie omdraaien en uit laten lekken
en dan met remreiniger flink alles doorspuiten
stel meteen de vlotter hoogte af op 18mm door hem met pakking op zijn kop te leggen en te meten tussen pakking en midden vlotter
dan alles weer in elkaar
let op als je de deksel erop zet houd dan de choke klep in de goede positie anders zit hij aan de verkeerde kant van de gashandel
twee in de venturies
twee in elke vlotter kamer 1
en eendje aan de voorkant
dat is de enige die je er zo uit kan draaien
haal benzine slang los
draai de 6 schroefjes van de deksel los
haal voorzichtig de deksel eraf
dep met een prop kuikenpapier de vlotterkamers leeg
nu kan je er 3 sproeiers uit draaien
de laatse zit (als je er voor staat) in de rechterkamer
draai hiervoor eerst het moertje aan de buitenkant eruit met sleutel 12
nu kan je de laatste sproeier er met een kleine schroevendraaier uit halen
de hele carb en alle gaatjes en kanalen flink in de wd40 zetten en rustig koffie gaan drinken
na de koffie omdraaien en uit laten lekken
en dan met remreiniger flink alles doorspuiten
stel meteen de vlotter hoogte af op 18mm door hem met pakking op zijn kop te leggen en te meten tussen pakking en midden vlotter
dan alles weer in elkaar
let op als je de deksel erop zet houd dan de choke klep in de goede positie anders zit hij aan de verkeerde kant van de gashandel
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
ok morgen dan toch maar uit mekaar halen, moet er een nieuw pakking in?brammie schreef:een tweetrapscarb heeft 5 sproeiers
twee in de venturies
twee in elke vlotter kamer 1
en eendje aan de voorkant
dat is de enige die je er zo uit kan draaien
haal benzine slang los
draai de 6 schroefjes van de deksel los
haal voorzichtig de deksel eraf
dep met een prop kuikenpapier de vlotterkamers leeg
nu kan je er 3 sproeiers uit draaien
de laatse zit (als je er voor staat) in de rechterkamer
draai hiervoor eerst het moertje aan de buitenkant eruit met sleutel 12
nu kan je de laatste sproeier er met een kleine schroevendraaier uit halen
de hele carb en alle gaatjes en kanalen flink in de wd40 zetten en rustig koffie gaan drinken
na de koffie omdraaien en uit laten lekken
en dan met remreiniger flink alles doorspuiten
stel meteen de vlotter hoogte af op 18mm door hem met pakking op zijn kop te leggen en te meten tussen pakking en midden vlotter
dan alles weer in elkaar
let op als je de deksel erop zet houd dan de choke klep in de goede positie anders zit hij aan de verkeerde kant van de gashandel
Ja pakkingen vervangen, overal waar pakkingen zitten en wat je los haalt, moet je de pakkingenvervangen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Je kunt het beter nu goed doen, dan na montage de boel weer los moeten halen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/