Nou jongens, ik kan je verzekeren dat de hoeveelheid werk aan een A-type en een HY niet met elkaar te vergelijken zijn!
Mocht je teveel tijd, teveel plek, teveel geld en vooral heel veel te veel geduld over hebben dan is een HY het project van je dromen
Ik heb nu al een hele tijd een HY en ben er nog steeds tot over mijn oren verliefd op. Het arme Dyaantje lijdt daar zichtbaar onder. Gelukkig blijft ze trouw rijden zonder enig gemopper.
Mocht je een HY willen, bezint dan zeker eer ge begint.
Enne.. rhyden in een HY is fantastisch!! Het is autorijden zoals het in 1940 ging. Olie checken (bijna iedere rit), benzine handmatig oppompen bij langere stilstand, contact aan, choke uit, startknop indrukken en rustig doorstarten tot de geweldige brom je om de oren slaat.
Koppeling in, versnellingsbezemsteel rechts naar achteren en gaan met die banaan.
De eerste versnelling is net zo kort als een a type, de tweede is ook vrij kort en de derde versnelling gaat van 50 tot de topspeed. Bij ca. 100km per uur gaat de toerenbegrenzer van de carb. erop.
Het gevaarte trekt sneller weg dan een a type maar verbruikt dan ook het dubbele.
Er is een geweldig forum en er zijn allerlei meetings.
Om een idee te krijgen van hoeveel werk een HY op kan leveren kan je op de speciale facebook pagina kijken naar mijn restauratieproject (wat nog in volle gang is):
https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Aangezien mijn dyane hier en daar echt uit elkaar begint te vallen gisteren wat plaatwerk bij ed147 opgehaald.