Vrijstelling belasting verdwijnt!!

Alles over het heerlijke eendrijden.
JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » di 30 okt, 2012 07:26

Wat een inhoudsloze opmerking van Blanc/rouge 2cv, die nog niet eens klopt ook.
Natuurlijk is het niet leuk om te moeten betalen, maar in het geval van ons A type rijders vallen de kosten nog wel mee, en als je de auto s'winters nog schorst val het helemaal mee.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Captain Krimson » di 30 okt, 2012 09:12

ik ga maar eens bekijken hoeveel ik ga betalen voor mijn LPG-eend...

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Captain Krimson » di 30 okt, 2012 09:17

ok, ik ga € 484,- per jaar betalen, da's € 121,- per kwartaal oftewel € 40,33 per maand...

dat zou je met enige fantasie wel een aardige lastenverzwaring kunnen noemen... (ben benieuwd met hoeveel % de LPG-accijns verhoogd gaat worden, dat staat ook nog eens in de plannen)

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » di 30 okt, 2012 09:32

Ik heb zojuist ( na een slapeloze nacht) de belastingtelefoon te apeldoorn afdeling auto gebelt.

autotjes reeds 30 of ouder blijven wegenbelastingvrij , en voor wat betreft mijn 1e eendje reeds in mijn bezit sinds 1990 ( orgacode 10-'86) (kenteken 2-1-'87) blijft de overgangsregeling van kracht, wat betekend dat ze vanaf 2-1-'87 ( niet na 25 maar na 26 jr) vrijgesteld is van belasting ( en de meneer vertelde me dus ook nog dat aangezien het gaat om een bezineversie er geen brandstoftoeslag betaald hoeft te worden)

Nou mag ik hopen dat ze bij de belastingdienst Toch echt de juiste info hebben :!: :!:

WE zullen zien :!: :!:

Ps: en ja wellicht in andermans ogen overdreven maar het is mijn dierbaarste passie en bezit.( zoals ik al eerder zei het enige houvast voor mij)
Laatst gewijzigd door tinouck op di 30 okt, 2012 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » di 30 okt, 2012 09:53

Dat is goed nieuws Tinouck, we kunnen nu weer rustig slapen :wink:
~:-)~

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » di 30 okt, 2012 10:04

@Hanzelman , ik mag inderdaad lijen dat ze toch bij de belastingtelefoon wel weten waar ze over spreken toch?

:roll:
hier nog de link van de belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... belasting/

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » di 30 okt, 2012 10:09

Bij de belastingtelefoon vertellen ze alleen hoe het NU is en niet wat er gaat veranderen. Van rustig slapen is dus geen sprake want als het regeerakkoord doorgaat, moeten we echt weer gaan betalen of dat nou leuk is of niet. De enige kans, en die is zeer klein, is dat het PvdA partijcongres het akkoord afkeurt. Met dank aan alle Ali's die in de stinkbenzen rondrijden.

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » di 30 okt, 2012 10:10

Hun moeten ook doen wat ze voorgeschreven worden, het blijft dus afwachten. Maar voorlopig kunnen we het asfalt van de weg branden zonder dat t ons enige cent meer kost :wink:

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » di 30 okt, 2012 10:13

schroef schreef:Bij de belastingtelefoon vertellen ze alleen hoe het NU is en niet wat er gaat veranderen. Van rustig slapen is dus geen sprake want als het regeerakkoord doorgaat, moeten we echt weer gaan betalen of dat nou leuk is of niet. De enige kans, en die is zeer klein, is dat het PvdA partijcongres het akkoord afkeurt. Met dank aan alle Ali's die in de stinkbenzen rondrijden.
Inderdaad blijft het afwachten, we zullen het tzt wel merken.
Hopen idd dat het akkoord afgekeurd wordt.

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » di 30 okt, 2012 10:16

Mocht het doorgaan dan moeten we al dat oude schroot in Den Haag dumpen, dan zoeken ze het maar uit, :lol: :P :twisted:

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Captain Krimson » di 30 okt, 2012 10:28

ik wacht nog even met juichen... kennis van zaken bij de belastingtelefoon is al één ding (heb ik niet zo positieve ervaring mee) en het gaat inderdaad om wetgeving die nog helemaal uitgewerkt moet worden, het staat in een regeeraccoord dat gisteren nog warm was van het copieren...

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » di 30 okt, 2012 13:28

JanR schreef:Wat een inhoudsloze opmerking van Blanc/rouge 2cv, die nog niet eens klopt ook.
Natuurlijk is het niet leuk om te moeten betalen, maar in het geval van ons A type rijders vallen de kosten nog wel mee, en als je de auto s'winters nog schorst val het helemaal mee.
wat klop er niet ,
Heeft bea dan geen verhoging gehad van haar uitkering?
Krijgen de grieken er geen geld bij dan ?
Hoeven wij dat niet met z,n alle te betalen dan ?
En ik heb een auto niet om s,winters te schorsen , schorsen betekend dat hij ook niet op de openbareweg mag staan betaal jij mijn stalling dan???
En alle verhogingen die we moeten betalen om de staatsschuld te betalen zijn lasten verzwaring ook al is het 11 euro per maand = 132 euro per jaar, kan je wel wat anders leuks voor doen .
En het gaat mij niet om de kosten[ maar vele die zullen het wel voelen in de geldbuideltje ] het gaat om het geheel dat we weer lekker genaait worden om de schulden van anderen te betalen .

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » di 30 okt, 2012 13:40

Bertje Beige schreef:Nou nou blanc/rouge 2cv, heb je nou alleen maar deze mening omdat je mogelijk weer houderschapsbelasting moet gaan betalen :cry: ?
Er is een crisis en de rekening moet betaald worden, ook ik ben het lang niet met alles eens, maar om nou zo te keer te gaan........
Het gaat er om dat wij de rekening moeten gaan betalen voor een ander en het is niet alleen die houderschap belasting er zijn nog meer dingen die duurder worden .
Maar waar wordt er bij het rijk bezuinigd ?
http://www.europa-nu.nl/id/vh8lnhrrs0qs ... klijk_huis

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 30 okt, 2012 18:07

Mocht je je geroepen voelen tot een petitie:

http://www.knac.nl/petitie/
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » di 30 okt, 2012 19:33

Zullen we stoppen met gezeur over de haagse zakkenvullers, Beatrix, de Grieken, Ali's in Benzen etc etc.

Was net blij dat onze Geert wat minder in het nieuws was.......

Laten we even kijken wat het nu echt wordt, voordat we allemaal gaan roepen en schreeuwen........

Greetz David :P
Laatst gewijzigd door David op wo 31 okt, 2012 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie